Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/670
Title: İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretmen adaylarının yaratıcılığa yönelik görüşleri
Other Titles: The ideas of prospective science and technology teacher's about creativity
Authors: Aktamış, Hilal
Ayeş, Ümit
Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı
Keywords: Yaratıcılık
Yaratıcı Birey
Yaratıcılık İnancı
Fen ve Teknoloji Öğretmen Adayı
Okul
Zekâ
Bilgi
Issue Date: 1-Jan-2013
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Bu araştırmanın amacı, İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi öğretmen adaylarının yaratıcılık ve fendeki yaratıcılık hakkındaki görüşlerini incelemektir. Araştırma tarama modelindedir. Araştırmanın evrenini, Ege bölgesinde bulunan üniversitelerin eğitim fakültelerinin son sınıfında öğrenim görmekte olan İlköğretim Fen Bilgisi öğretmen adayları oluşturmaktadır. Örneklemini ise, 2011-2012 öğretim yılı güz döneminde Dokuz Eylül Üniversitesi, Adnan Menderes Üniversitesi, Pamukkale Üniversitesi, Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim dalının 4. sınıflarında öğrenim gören 190 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla “Yaratıcı İnanç Anketi” ve “Yaratıcılık Görüşme Formu” kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verileri SPSS 17.0 paket programında analiz edilmiş ve cevapların yüzdelikleri alınarak çizelgeler şeklinde sunulmuştur. Açık uçlu sorularda ise öğretmen adaylarının verdiği cevaplar araştırmacı ve bir fen eğitimi alan uzmanı tarafından ayrı ayrı değerlendirilerek aralarındaki uyum çerçevesinde ayrı ayrı kategorilere ayrılmıştır. Belirlenen bu kategorilerin yüzdelikleri çizelgeler şeklinde sunulmuştur. Araştırma sonunda öğretmen adaylarının yaratıcılık, yaratıcı birey ve özellikleri kavramına yabancı olmadıkları ve bu kavramlar hakkında bilgi sahibi oldukları, yaratıcılığın nasıl ortaya çıkarılabileceği hakkında az bilgiye sahibi oldukları görülmüştür. Ayrıca fen dersinin yaratıcı düşünceyi geliştirdiği inancına ve fen dersinde yaratıcılığı geliştirici etkinlikler hakkında bilgiye sahip oldukları görülmüştür. Ayrıca okulun yaratıcılığı desteklemediğine, zekâ ile yaratıcılık arasında ilişki olduğuna, yaratıcılıkta bilginin rolü olduğuna yönelik yüksek düzeyde inanca sahip oldukları görülmüştür.
The aim of this research is to examine the ideas of prospective science teachers about creativity and creativity in science. The research is a model of survey test. The universe of this study is composed of prospective primary science teachers that are the senior students in universities of Aegean region. The subjects of this study consisted of 190 students that are the 4th degree students of 2011-2012 fall at Dokuz Eylül University, Adnan Menderes University, Pamukkale University, Muğla University, department of science teaching. In order to collect information through the survey, survey of creative belief and creativity survey form. The data through these surveys is analyzed via SPSS package program and the percentile of the results is explained through the tables. For the open-ended questions the answers of the prospective teachers are differently and professionally investigated by an expert and expert science teacher according to their consistency and categorized accordingly. The percentiles of these categories are presented through the tables. At the end of this research it was clearly seen that the prospective science teachers have little knowledge about creativity, creative individual and its qualifications or how the creativity in students may appear but they have knowledge about the science lesson may progress the creativity and the effects of the progress elements in the lesson. Furthermore, the ideas such that the school doesn’t support creativity, there is a correlation between intelligence and creativity also the knowledge has a great effect on creativity are highly believed by them which are clearly seen through the research.
URI: http://hdl.handle.net/11607/670
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tez.pdf1.13 MBAdobe PDFView/Open
5 ABSTRACT.pdf67.24 kBAdobe PDFView/Open
4 özet.pdf82.84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.