Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/658
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖzdemir, Adem
dc.contributor.authorDerebaşoğlu, Melike
dc.date.accessioned2015-12-18T14:44:27Z
dc.date.available2015-12-18T14:44:27Z
dc.date.issued2013-01-01
dc.date.submitted2013
dc.identifier.urihttp://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=49157069&idt=1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/658
dc.description.abstractBu çalışmada öğretmen adaylarının çevrenin bugünü ve geleceğine ilişkin görüşleri ‘Uluslararası Sürdürülebilir Çevre Ġndeksi’-SÇĠ kapsamında incelenmiştir. Araştırmaya 2010-2011 eğitim öğretim yılında Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde Fen Bilgisi, Sınıf, Okul Öncesi ve Sosyal Bilgiler anabilim dallarında öğrenim gören örgün öğretim öğrencilerinden toplam 496 öğrenci katılmıştır. Araştırmada kişisel bilgi formu (sosyo-demografik özellikler) ve doğal çevrenin bu günü ve gelecekteki durumu karşılaştırmalı olarak puanlanmıştır. Bu puanlama için Çevrenin Geleceği Ölçeği (ÇGÖ) kullanılmıştır. Ölçekte uzamsal ve zamansal olarak iki boyut bulunmaktadır. Uzamsal boyut üç bileşenden (bölge, Türkiye, Dünya); zamansal boyut iki bileşenden (günümüz, gelecek) oluşmaktadır. ÇGÖ den elde edilen puanlara göre öğrenciler çevrenin geleceğine yönelik kötümser yargılara sahiptir. Günümüzle ilgili olarak ise kabul edilebilir ile kötü düzey arasında algıları bulunmaktadır. 19 ülkenin SÇĠ ile ÇGÖ puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişkilerin bulunması, ölçeğin gerçek durumu yordayan bir özelliğinin olduğunu göstermektedir.tr_TR
dc.description.abstractIn the present study, prospective teachers’ opinions towards current and future conditions of environment searched within the context of ‘Environmental Sustainability Index’. In total 496 prospective teachers at Science, Elementary School, Preschool and Social Science participated survey from Adnan Menderes University Faculty of Education in 2010-2011 academic year. An inventory combined by Personal Information Form includes socio-demogrphic features. EFS compares current and future conditions of environment used as data collection tool. The scale has two dimensions formed spatial dimension three (local, Turkey, global); temporal dimension two (current, future) components. EFS scores pointed that students’ pessimistic assessments towards environmental future. Perceptions towards current between acceptable and bad level. There is significant relationship between 19 countries’ ESI scores and EFS determine predicting the natural conditions.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectElementary Educationtr_TR
dc.subjectSustainability Environmenttr_TR
dc.subjectEnvironmental Futuretr_TR
dc.subjectScience Educationtr_TR
dc.subjectİlköğretimtr_TR
dc.subjectSürdürülebilir Çevretr_TR
dc.subjectÇevrenin Geleceğitr_TR
dc.subjectFen Öğretimitr_TR
dc.titleEğitim Fakültesi öğrencilerinin çevrenin geleceğine ilişkin görüşlerinin uluslararası sürdürülebilir çevre indeksi kapsamında incelenmesitr_TR
dc.title.alternativeInvestigation of prospective teachers views on environmental future regarding to international environmental sustainability indextr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Bölümü, Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
abstrack.pdf191.66 kBAdobe PDFView/Open
melikeozet.pdf202.97 kBAdobe PDFView/Open
Melike DEREBAŞOĞLU.pdf2.29 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.