Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/654
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKabadayı, Talip-
dc.contributor.authorYücel, Nurdan Yıldız-
dc.date.accessioned2015-12-18T13:27:51Z-
dc.date.available2015-12-18T13:27:51Z-
dc.date.issued2013-01-01-
dc.date.submitted2013-
dc.identifier.urihttp://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=49170758&idt=1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/654-
dc.description.abstractBu tezde "Çağımızın bilimsel yöntem anlayışları ve eğitimi ile ilgisinde insanı temele alan bir bilimsel yöntem ve daha insancıl bir eğitim nasıl mümkün olabilir?" sorusu Giambattista Vico üzerinden ortaya konup sorgulanacaktır. Tezin çözümlemeye çalışacağı bu problem üç bölümde ortaya konulmaya çalışılacaktır. Giriş bölümünde bilimsel düşünce ve felsefe tarihinde önemli yere sahip düşünürlerin bilimsel yöntem konusunda görüşleri ana hatlarıyla yazılacaktır. Birinci bölümde Francis Bacon'ın özellikle başyapıtı olan Novum Organum adlı eserinden faydalanılarak Francis Bacon'ın genel felsefe görüşü, bilimsel yöntem ve tümevarım konusundaki görüşleri serimlenecektir. İkinci bölümde René Descartes'ın genel felsefe görüşü ve yöntem konusundaki görüşleri özellikle Metot Üzerine Konuşma adlı eserinden yararlanılarak gözler önüne serilecektir. Üçüncü bölümde ise Giambattista Vico'nun tarihsel yöntem, hümanist eğitim konusundaki görüşleri özellikle Çağımızın Araştırma Yöntemleri adlı eserinden faydalanılarak ortaya konulacaktır. Sonuç bölümünde ise; Bacon, Descartes ve Vico'nun yönteme dair görüşleri karşılaştırılıp; Bacon ve Descartes'ın "kesinlik hakikatten önce gelir" anlayışı yerine, Vico'nun "hakikat kesinlikten önce gelir" anlayışının tekrar canlandırılıp, günümüz eğitim ve bilimi üzerindeki olumlu yansımaları gösterilmeye çalışılacaktır.tr_TR
dc.description.abstractThe question "How can a more humanistic education and a scientific method that focuses on human being in relation to scientific method and education of our age be possible?" will be put forward over the thoughts of Giambattista Vico. This fundamental problem will be tried to be examined in three chapters. In the Introduction, the ideas about the scientific method of the major thinkers in the history of philosophy will be written. In the first chapter, the general philosophy and views of scientific method and induction of Francis Bacon will be put forth by benefitting from Novum Organum. In the second chapter, the general philosophy and ideas on method of René Descartes will be put forward in the context of Discourse on the Method. In the third chapter, the ideas on the historical method and humanistic education of Giambattista Vico will be set out by particularly taking into account of On the Study Methods of Our Time. In the Conclusion, the ideas about method of Bacon, Descartes and Vico will be compared. Through this comparison, it is intended to point out the view "truth comes before certainty" of Vico in terms of its positive reflections on actual education and science of our age, instead of the view "certainty comes before truth" of Descartes.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectBasirettr_TR
dc.subjectBelagattr_TR
dc.subjectBilimtr_TR
dc.subjectEğitimtr_TR
dc.subjectHafızatr_TR
dc.subjectHümanist Eğitimtr_TR
dc.subjectTarihsel Yöntemtr_TR
dc.subjectTümdengelimtr_TR
dc.subjectTümevarımtr_TR
dc.subjectYöntemtr_TR
dc.subjectEducationtr_TR
dc.subjectEloquencetr_TR
dc.subjectDeductiontr_TR
dc.subjectHumanistic Educationtr_TR
dc.subjectHistorical Methodtr_TR
dc.subjectInductiontr_TR
dc.subjectMemorytr_TR
dc.subjectMethodtr_TR
dc.subjectPerceptiontr_TR
dc.subjectSciencetr_TR
dc.titleGiambattista Vico ve çağımızda yöntem anlayışlarıtr_TR
dc.title.alternativeGiambattista Vico and the understadings of method in our timetr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10018131.pdf720.65 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.