Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/647
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAltunoğlu, Ali Ender-
dc.contributor.authorSaraçoğlu, Nilüfer Tuğçe-
dc.date.accessioned2015-12-18T11:37:15Z-
dc.date.available2015-12-18T11:37:15Z-
dc.date.issued2013-01-01-
dc.date.submitted2013-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/647-
dc.description.abstractBu araştırmada amaç Kuşadası Bölgesi'nde bulunan 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinde, kurumsal sosyal sorumluluğun müşteri güvenini, müşteri bağlılığını ve firma imajını artırıp artırmadığı ilişkisini ölçmektir. Araştırmada Kuşadası Bölgesi'nde faaliyet gösteren 6 adet 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinde 271 müşteri üzerinde yüz yüze anket tekniği kullanılarak bulgulara ulaşılmıştır. Araştırma bulguları yüzde-frekans, faktör analizi, kurumsal sosyal sorumluluk ile müşteri bağlılığı, müşteri güveni ve firma imajı arasında korelasyon ve regresyon analizlerine tabi tutulmuştur. Müşterilerin algılanan sosyal sorumluluğuna ilişkin faktör analizi sonucunda üç faktör grubu ortaya çıkmıştır. Bunlar; müşteri bağlılığı, müşteri güveni ve firma imajı olarak sıralanmaktadır. Otel işletmelerinin müşteri güveni, müşteri bağlılığı ve firma imajını artırıp artırmadığı ilişkisini ölçmek için kullanılan korelasyon analizi sonucunda anlamlı bir ilişki çıkmıştır. Kurumsal sosyal sorumluluk uygulanması durumunda müşteri bağlılığı, müşteri güveni ve firma imajının arttığı gözlenmektedir.tr_TR
dc.description.abstractThe aim of this study is to evaluate whether corporate social responsibility increase customer trust, customer loyalty and firm image at 4 and 5 stars hotels in Kuşadası Region. A face-to-face survey was conducted on 271 customer at 6 hotels in Kuşadası Region. The results of the study were carried out percentage-frequency, factor analysis, correlation and regression among corporate social responsibility, customer loyalty, customer trust and firm image. As a result af the factor analysis about percieved social responsibilty of customer, three factor groups, which are customer loyalty, customer trust and firm image, have been emerged.There is a meaningful result in consequence of correlation analysis for evaluating whether these hotel firms, increase customer trust, customer loyalty and firm image by applying corporate social responsibility. In case corporate social responsibility is applied, the icrease of customer loyalty, customer trust and firm image has been abserved.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccesstr_TR
dc.subjectKurumsal Sosyal Sorumluluktr_TR
dc.subjectMüşteri Bağlılığıtr_TR
dc.subjectMüşteri Güvenitr_TR
dc.subjectFirma İmajıtr_TR
dc.subjectCorporate Social Responsiblitytr_TR
dc.subjectCustomer Loyaltytr_TR
dc.subjectCustomer Trusttr_TR
dc.subjectCompany Imagetr_TR
dc.titleİşletmelerde kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarının müşteri güveni, müşteri bağlılığı ve firma imajı üzerindeki etkileri: Otel işletmelerinde bir uygulamatr_TR
dc.title.alternativeThe impacts of firm's corporate social responsibility applications on customer trust, customer loyalty and firm image: An aplication at hotel firmstr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT.pdf109.26 kBAdobe PDFView/Open
ÖZET.pdf115.52 kBAdobe PDFView/Open
TUĞÇE SARAÇOĞLU.pdfYüksek Lisans Tezi939.45 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.