Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/5360
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAğralı Ermiş, Sermin-
dc.contributor.authorBalkış, Berkay-
dc.date.accessioned2025-07-18T11:42:12Z-
dc.date.available2025-07-18T11:42:12Z-
dc.date.issued2025-
dc.date.submitted2025-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/5360-
dc.description.abstractSPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ZAMAN YÖNETİMİ VE AKADEMİK ÖZYETERLİK DÜZEYLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ Balkış B. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Aydın, 2025. Amaç: Bu çalışma, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin zaman yönetimi ve akademik özyeterlik düzeylerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Çalışmanın evreni, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinden oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemini ise 203 kadın, 240 erkek olmak üzere toplam 443 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler, “Kişisel Bilgi Formu”, “Zaman Yönetimi Anketi (ZYA)” ve “Akademik Özyeterlik Ölçeği” ile toplanmıştır. Verilerin analizi, bağımsız örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Bonferroni çoklu karşılaştırma testi ve Pearson korelasyon analizi kullanılarak yapılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin zaman yönetimi ve akademik özyeterlik düzeyleri arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Öğrencilerin zaman yönetimi düzeyleri ile yaş, sınıf düzeyi, egzersiz yapma sıklığı, gelir durumu ve genel not ortalaması değişkenleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Aynı zamanda, öğrencilerin akademik özyeterlik düzeyleri ile bölüm, sınıf düzeyi ve genel not ortalaması değişkenleri arasında anlamlı farklılık görülmüştür. Sonuç: Araştırma sonuçları, zaman yönetimi ile akademik özyeterlik arasında güçlü bir ilişki olduğunu ve bu iki becerinin paralel şekilde geliştiğini göstermektedir. Öğrencilerin zaman yönetimi ve akademik özyeterlik düzeylerinin bireysel özelliklerden, yaşam tarzından ve deneyimlerden etkilenebileceği göstermektedir.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY i TEŞEKKÜR ii İÇİNDEKİLER iii SİMGELER VE KISALTMALAR DİZİNİ vii TABLOLAR DİZİNİ viii ÖZET ix ABSTRACT x 1. GİRİŞ 1 1.1. Problemin Tanımı 2 1.2. Araştırmanın Amacı 3 1.3. Araştırmanın Önemi 3 2. GENEL BİLGİLER 4 2.1. Zaman Yönetimi 4 2.1.1. Zaman Kavramı 4 2.1.2. Zaman Çeşitleri 5 2.1.2.1. Gerçek Zaman (Objektif) 5 2.1.2.2. Psikolojik Zaman (Subjektif) 5 2.1.2.3. Biyolojik Zaman 5 2.1.2.4. Yönetim Açısından Zaman 6 2.1.2.5. Örgüt Açısından Zaman 6 2.1.2.6. İktisadi Zaman 6 2.1.2.7. Sosyolojik Açıdan Zaman 7 2.1.3. Zaman Yönetimi Kavramı 7 2.1.4. Zaman Yönetimi Yaklaşımları 8 2.1.4.1. Düzenli Yaşama Yaklaşımı 8 2.1.4.2. Savaşçı Yaklaşımı 9 2.1.4.3. Hedef Belirleme Yaklaşımı 9 2.1.4.4. ABC (Öncelikleri Sıralama) Yaklaşımı 10 2.1.4.5. Beceri Yaklaşımı 10 2.1.4.6. Sihirli Araç Yaklaşımı 11 2.1.4.7. İyileştirme Yaklaşımı 11 2.1.4.8. Kendini Akıntıya Bırakma Yaklaşımı 12 2.1.5 Zaman Yönetimi Süreçleri 12 2.1.5.1. Zaman Kullanımınım Analizi 12 2.1.5.2. Zaman Problemlerini Tanımlama 13 2.1.5.3. Kendini Tanımlama 13 2.1.5.4. Amaç, Hedef ve Öncelikleri Belirleme 13 2.1.5.5. Program Hedeflerini Uygulama Planlarına Aktarma 14 2.1.5.6. Günlük Programlar ve Rehberler Hazırlama 14 2.1.5.7. Zaman Yönetimi Tekniklerini Geliştirme 14 2.1.5.8. Sürecin İzlenmesi ve Yeniden Analiz 14 2.1.6. Zaman Tuzakları 15 2.2. Sosyal Bilişsel Teori 15 2.2.1. Özyeterlik Kavramı 16 2.2.1.1. Özyeterlik Kaynakları 18 2.2.1.1.1. Başarılı Deneyimler (Doğrudan Yaşantılar) 18 2.2.1.1.2. Sosyal Modelden Gözlenen Deneyimler (Dolaylı Yaşantılar) 19 2.2.1.1.3. Sözel İkna 19 2.2.1.1.4. Fizyolojik ve Duygusal Durumlar 20 2.2.1.2. Özyeterlik Süreçleri 21 2.2.2. Akademik Özyeterlik 22 3. GEREÇ VE YÖNTEM 23 3.1. Gereç 23 3.1.1. Araştırmanın Modeli 23 3.2. Yöntem 23 3.2.1. Araştırmanın Evren ve Örneklemi 23 3.3. Veri Toplama Araçları 23 3.3.1. Kişisel Bilgi Formu 24 3.3.2. Zaman Yönetimi Ölçeği 24 3.3.3. Akademik Özyeterlik Ölçeği 25 3.4. Verilerin Toplanması ve İstatiksel Analizi 25 4. BULGULAR 26 4.1. Araştırma Grubu 26 5. TARTIŞMA 41 6. SONUÇ VE ÖNERİLER 49 6.1. Sonuç 49 6.2. Öneriler 50 KAYNAKLAR 51 EKLER 60 Ek 1. Google anket formunun ilk sayfası 60 Ek 2. Ölçek İzni 61 Ek 3. Demografik Bilgiler 62 Ek 4. Ölçeğin Ölçek Soruları 63 Ek 5. Etik Kurul Onayı 66 BİLİMSEL ETİK BEYANI 67 ÖZ GEÇMİŞ 68tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAydın Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bİlimleri Enstitüsü Spor Bilimleri Fakültesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectAkademik Özyeterlik, Özyeterlik, Zaman, Zaman Yönetimi.tr_TR
dc.titleSPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ZAMAN YÖNETİMİ VE AKADEMİK ÖZYETERLİK DÜZEYLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİtr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAydın Adnan Menderes Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesitr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BERKAY BALKIŞ.docx988.5 kBMicrosoft Word XMLView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.