Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11607/5348
Title: | SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BOŞ ZAMAN AKTİVİTELERİNE KATILIM REKREASYONEL SPOR İYİ OLUŞ DÜZEYLERİ VE İLİŞKİLİ FAKTÖRLER |
Authors: | Dereceli, Çağatay Çolak, Hakan 10731005 Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü |
Keywords: | Boş Zaman, İyi Oluş, Öğrenci, Rekreasyon, Spor. |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü |
Citation: | Çolak, H. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Yüksek Lisans Programı, Yüksek Lisans Tezi, Aydın, 2025 |
Abstract: | Amaç: Bu araştırma spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin boş zaman aktivitelerine katılım düzeyleri ile rekreasyonel iyi oluş düzeyleri ve ilişkili faktörlerin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Araştırmanın evrenini Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören 1200 öğrenci oluştururken örneklem grubunu 194’ü kadın 146’sı erkek toplam 340 öğrenci oluşturmuştur. Çalışmada veri toplama araçları üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde araştırmacı tarafından oluşturulan kişisel bilgiler, ikinci bölümde Procidano ve Heller (1983)’in geliştirdiği, Sevil (2015) tarafından Türkçe geçerlilik ve güvenirliliği test edilmiş olan Rekreasyonel Aktivitelere Katılımı Ölçeği ve üçüncü bölümde Pi L-L, ve diğerleri (2022) tarafından geliştirilen Koç (2022) tarafından Türkçe’ye uyarlanan Rekreasyonel Spor İyi Oluş Ölçeği kullanılmıştır. Çalışmada elde edilenverilerin analizinde Statistical Package for Social Sciences (SPSS) 25.00 paket programı kullanılarak 0,05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir. Demografik bilgilere ilişkin tanımlayıcı istatistikler hesaplanmıştır. Verilerin normal dağılım gösterip göstermediği çarpıklık ve basıklık değerlerinin ±2 arasında olmasına bağlı olarak karar verilmiştir (Shao, 2002). İstatistiksel açıdan, Anova analizi, t testi, pearson korelasyon testi, frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve güvenirlik katsayısı hesaplamaları yapılmıştır. Bulgular: Katılımcıların rekreasyonel spor iyi oluş düzeylerinin pozitif duygu alt boyutu ile cinsiyet değişkeni arasında anlamlı farklılık olduğu, sınıf düzeyleri ile rekreasyonel spor iyi oluş düzeyleriarasında anlamlı farklılık olduğu, fiziksel ve mental sağlıkve aile ilişkisi geliştirme alt boyutları ile bölüm değişkeni arasında anlamlı farklılık olduğu, fiziksel ve mental sağlıkvepozitif duygu ile gelir durumu arasında anlamlı farklılık olduğu ve fiziksel ix ve mental sağlık alt faktörü dışında ölçek ortalama puanı ve diğer tüm alt boyutları ile serbest zaman değerlendirme türü arasında anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir. Katılımcıların Rekreasyonel spor iyi oluşun aile ilişkisi geliştirme, pozitif duygu ve ölçek ortalama puanları ile spor geçmişleri arasında anlamlı ilişki olduğu tespit edilmiştir. Katılımcıların boş zaman katılımının üretici aktivite alt boyutu ile cinsiyet değişkeni arasında anlamlı farklılık olduğu, üretici aktivite alt boyutu ile sınıf değişkeni arasında anlamlı farklılık olduğu, üretici aktivite ve rekreasyonel aktivitelere katılım ortalama puanı ile bölümdeğişkeni arasında anlamlı farklılık olduğu, rekreasyonel aktivite ile gelir durumu değişkeni arasında anlamlı farklılık olduğu ve rekreasyonel aktivitelere katılım ortalama puanı ve tüm alt boyutları ile serbest zaman değerlendirme türü arasında anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir. Katılımcılarınrekreasyonel aktivite boyutu ile yaş arasında anlamlı ilişki olduğu ve rekreasyonel aktivite boyutu ile spor geçmişi arasındaanlamlı ilişki olduğu tespit edilmiştir. Sonuç: Araştırma sonucunda rekreasyonel iyi oluş il rekreasyon aktivitelerine katılım arasında düşük düzeyde anlamlı ve pozitif yönlü ilişki tespit edilmiştir. |
URI: | http://hdl.handle.net/11607/5348 |
Appears in Collections: | Yüksek Lisans |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Hakan ÇOLAK (30.06.2025) (1).pdf | 1.2 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.