Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/531
Title: Üretim sektöründe tedarik zinciri yönetimi ve SCOR (Tedarik Zinciri Operasyonları Referans Modeli) modelinin farkındalık düzeyi üzerine bir araştırma
Other Titles: A research about supply chain management in production industry and awareness level of scor (Supply Chain Operations Reference Model) model
Authors: Sayın, Esin
Gürsoy, Özden
Keywords: Tedarik Zinciri Yönetimi
SCOR Modeli
Performans Yönetimi
Supply Chain Management
SCOR Model
Performance Management
Issue Date: 1-Jan-2013
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi
Abstract: Tedarik zinciri yönetimi müşteriye, doğru ürünün, doğru zamanda, doğru yerde ve doğru fiyata bütün tedarik zinciri halkasındaki süreçler için uygun olan en az maliyetle ulaşmasına imkan veren malzeme, bilgi ve para akışının entegre yönetim şeklidir. Başka bir deyişle bu zincir içinde yer alan iş süreçlerinin birbirleriyle bütünleşmesi sağlanarak müşteri memnuniyetini arttıracak ve rekabet avantajı sağlayacak işletme stratejisidir. Teknolojik gelişmeler, küreselleşme ve rekabet işletmeleri müşteri odaklı olmaya yöneltmektedir. Her işletmenin yeni pazarlara girebilmek, karlarını artırabilmek, rekabet üstünlüğü sağlamak, müşteri memnuniyetini artırmak ve maliyetleri azaltabilmek için etkin tedarik zinciri yönetimine sahip olmaları gerekmektedir. İşletmeler, mal ve hizmetlerin tedarik aşamasından, üretimine ve son tüketiciye kadar birbirini izleyen tüm süreçlerde en son teknolojiyi ve sistemleri sürekli takip etmek durumundadırlar. Bugüne kadar geliştirilen modeller tedarik zincirini bir bütün olarak ele almakta yetersiz kalmıştır.SCOR modeli (tedarik zinciri operasyonları referans modeli) Tedarik Zinciri Konseyi tarafından ilk kez 1996 yılında geliştirilmiş, tedarik zinciri profesyonelleri tarafından uygulanabilen ve tedarik zinciri yönetimde oluşacak belirsizlikleri azaltabilecek endüstri standardı olmaya aday bir modeldir. Tedarik zincirinde yer alan tüm süreçlerin adlandırılması, ölçülmesi ve sürekli olarak iyileştirilmesine esasına dayanan model, tedarik zincirini bir bütün olarak inceleyen işletmecilere tüm süreç boyunca çıkabilecek problemlerin üstesinden gelebilme ve çözümleyici yöntemlerin oluşturulabilmesine imkan vermektedir. Bu çalışmada, üretim sektöründe faaliyet gösteren 20 firma üzerinde anket çalışması yapılarak etkin tedarik zinciri yönetiminin kullanılması ile müşteri memnuniyetini arttırma ve rekabet avantajı sağlama metodu olan SCOR modelin farkındalık düzeyi araştırılmıştır. Supply chain management is an integrated management method of material, information and money flow to provide minimum cost within all steps of supply chain process for customers to receive accurate product on accurate time in accurate place with the accurate price. In other words, it is a business strategy for increasing customer satisfaction and enabling competitive advantage by integrating processes which occur in this chain. Technological developments, globalization and competition refer enterprises to be customer oriented. Every enterprise must have an effective supply chain management in order to enter new markets, increase profit, provide competitive advantage, increase customer satisfaction and decrease costs. Enterprises should follow the latest technology and systems in all consecutive processes from supply of goods and services to production and the last customer. Models developed to that date, has been inadequate in addressing the supply chain as a whole. SCOR model (reference model of supply chain operations) is developed by Supply Chain Council in 1996 for the first time and it is volunteer to be industry standard which can be applicable by supply chain professionals and minimize the uncertainties that can occur in the supply chain management. The model which is based on naming, measuring and continuously improving all processes within the supply chain, provide enterprises which analyse supply chain as a whole to overcome and generate solving methods to problems that can occur in the process. In this study, the awareness level of SCOR model which is a method for increasing customer satisfaction and enabling competitive advantage by the effective use of supply chain management was investigated by performing a questionnaire to 20 firms that are active in production industry.
URI: http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=34947252&idt=1
http://hdl.handle.net/11607/531
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT.pdf56.72 kBAdobe PDFView/Open
ÖZDEN GÜRSOY.pdf1.76 MBAdobe PDFView/Open
ÖZET.pdf127.64 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.