Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11607/5303
Title: | Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Liderlik Yönelimleri Ve İletişim Becerilerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi |
Authors: | Ulukan, Mehmet Özdemir, Pınar Spor Bilimleri Fakültesi |
Keywords: | spor beden eğitimi |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü |
Abstract: | Özdemir P. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Aydın, 2025. Amaç: Bu araştırmada, Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Liderlik Yönelimleri ve İletişim Becerilerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesiamaçlanmıştır.Ayrıca, elde edilen bulgular ışığında eğitim politikaları ve öğretmen yetiştirme programlarına yönelik öneriler sunulması hedeflenmektedir. Gereç ve Yöntem: Bu araştırma, kesitsel bir model üzerine kurgulanmış olup bu araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden faydalanılmıştır. Bu araştırmanın evrenini İzmir ili Buca İlçesinde devlet okullarında ve özel okullarda görev yapan 229 Beden Eğitimi Öğretmeni oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak, "İletişim Becerileri Ölçeği" ve "Öz Liderlik Ölçeği" kullanılmıştır. Veriler, Yüzyüze olarak toplanmış ve SPSS yazılımı ile istatistiksel analizlere tabi tutulmuştur. Çalışma, etik kurul onayı alınarak gerçekleştirilmiştir. Bulgular: Bu araştırmanın bulgularında, beden eğitimi öğretmenlerinin liderlik yönelimleri ile iletişim becerileri arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Ayrıca, liderlik yönelimleri ve iletişim becerileri düzeylerinin, cinsiyet, yaş, mesleki deneyim ve çalışılan okul türü gibi değişkenlere göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Sonuç: Gerçekleştirilen analizler sonucunda; beden eğitimi öğretmenlerinin liderlik yönelimleri ve iletişim becerilerinin geliştirilmesinin eğitim kalitesine olan katkılarını vurgulamaktadır. Elde edilen bulgular, öğretmenlerin mesleki gelişim programlarında liderlik ve iletişim becerilerinin öncelikli olarak ele alınması gerektiğini göstermektedir. Eğitim politikaları, öğretmenlerin bu becerilerini destekleyici nitelikte düzenlenmelidir. Anahtar Kelimeler: Beden eğitimi öğretmenleri, Liderlik, İletişim becerisi. |
URI: | http://hdl.handle.net/11607/5303 |
Appears in Collections: | Yüksek Lisans |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
PINAR ÖZDEMİR.pdf | 1.8 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.