Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/5294
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorOduncuoğlu, Funda-
dc.contributor.authorHatipoğlu, Sevilay-
dc.date.accessioned2025-02-25T12:03:58Z-
dc.date.available2025-02-25T12:03:58Z-
dc.date.issued2025-
dc.date.submitted2025-01-30-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/5294-
dc.description.abstractHatipoğlu S. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Sağlık Turizmi Programı, Yüksek Lisans Tezi, Aydın, 2025. Amaç: Aydın ilinde bulunan termal tesisleri ziyaret eden üçüncü yaş turistlerin, müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakatini değerlendirmek amacıyla yapıldı. Gereç ve Yöntem: Araştırma analitik-kesitsel olarak, Eylül 2024 ve Ocak 2025 tarihleri arasında, Aydın ilindeki termal tesisleri ziyaret eden 140 kadın,160 erkek olmak üzere toplam 300 üçüncü yaş turist ile gerçekleştirilmiştir. Veriler, araştırmacılar tarafından hazırlanan anket formu ile toplandı. Veri analizinde tamamlayıcı istatistikler t testi, korelasyon analizi, regresyon analizi ve anova testleri kullanıldı. Bulgular: Araştırmaya katılan müşterilerin talep ettikleri hizmete verdikleri önem derecesi (X=4,36), hizmet sonucundaki deneyimlerinin memnuniyet derecesinden (X=4,18) daha yüksek olduğu saptanmıştır. Müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati arasında güçlü düzeyde pozitif (r=0,774) ve anlamlı (p<0,05) bir ilişki bulunmuştur. Yani katılımcıların müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati güçlü bir ilişki ile anlamlı olarak artmaktadır. Modelin açıklama gücü olarak ifade edilen R2 değeri:0,599 olarak hesaplanmıştır (R =0,774; R2=0,599; p< 0,05). Bu değer müşteri sadakati değişkeninin (varyansın) %59,9’unun modeldeki bağımsız değişken, yani müşteri memnuniyeti tarafından açıklandığını göstermektedir. Cinsiyete yönelik müşteri memnuniyeti algılarının incelenmesi sonucunda, erkeklerin müşteri memnuniyetine yönelik algıları (X=4,13), kadınların müşteri memnuniyet algılarından (X=3,96) daha olumlu olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Müşteri sadakati düzeyinde de erkek müşterilerin (X=3,98), kadın müşterilere (X=3,65) göre daha fazla müşteri sadakati gösterdikleri görülmektedir. Seyahat şekillerine göre müşteri memnuniyeti algıları incelendiğinde, Münferit şekilde seyahat eden müşterilerin memnuniyete yönelik algıları (X=4,13), grup şeklinde seyahat eden müşterilerin memnuniyete yönelik algılarından (X=3,87) daha olumludur. Münferit şekilde seyahat eden müşterilerin (X=3,99), grup şeklinde seyahat eden müşterilere (X=3,46) göre daha fazla müşteri sadakati gösterdikleri görülmektedir. Otelde kalış sayılarına göre müşteri memnuniyeti algıları incelendiğinde müşterilerin memnuniyete yönelik algılarında otelde kalış sayılarına göre anlamlı bir farklılığın olduğu görülmektedir (F=15,255; p<0,05). müşterilerin sadakatine yönelik algılarında otelde kalış sayılarına göre anlamlı bir farklılığın olduğu görülmektedir (F=13,717; p<0,05). Sonuç: Bu çalışma sonucunda, müşterilerin Aydın ilindeki termal tesislerden talep ettikleri hizmet sonucunda memnun kalmadıkları, memnuniyetsizliğin işletmeye duyulan sadakatsizliği arttırdığı sonucuna ulaşılmıştır. Bunun yanı sıra müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakatinin cinsiyete yönelik algısı açısından bakıldığında erkek müşterilerin çoğunluğu oluşturduğu, seyahat şekilleri açısından bakıldığında münferit şekilde seyahat edenlerin ön plana çıktığı, otelde kalış sayılarına göre incelendiğinde ise en çok 11 ve üzeri kalan müşterilerden oluştuğu sonucuna ulaşılmıştır.tr_TR
dc.description.tableofcontentsKABUL VE ONAY i TEŞEKKÜR ii İÇİNDEKİLER iii SİMGELER VE KISALTMALAR DİZİNİ vi ŞEKİLLER DİZİNİ vii GRAFİKLER DİZİNİ viii TABLOLAR DİZİNİ ix ÖZET xi ABSTRACT xiii 1.GİRİŞ 1 1.1.Problemin Tanımı ve Önemi 1 1.2.Araştırmanın Amacı 1 2.GENEL BİLGİLER 2 2.1.Sağlık Turizmi Kapsamında Termal Turizm Ve Üçüncü Yaş Turizmi İle İlişkisi 2 2.1.1.Sağlık Turizmi Kavramı 2 2.1.1.1. Sağlık Turizminin Tarihsel Gelişimi 7 2.1.1.2. Sağlık Turizmi Türleri 9 2.1.1.2.1.Medikal Turizm 12 2.1.1.2.1.1. Medikal Turizmin Tarihi Gelişimi 18 2.1.1.2.1.2. Medikal Turist Tipolojileri Ve Motivasyonları 20 2.1.1.2.2. Termal Turizm 27 2.1.1.2.2. Üçüncü Yaş Turizm 30 2.1.1.2.4. Engelli Turizmi 31 2.1.1.3. Dünyada Sağlık Turizmi 35 2.1.1.4. Türkiye’de Sağlık Turizmi 38 2.1.2.Termal Turizm Kavramı 42 2.1.2.1. Termal Turizm İle İlgili Tanım Ve Kavramlar 43 2.1.2.2. Termal Turizm Uygulamaları 47 2.1.2.3. Termal Turizmin Tarihçesi 49 2.1.2.4. Termal Turizmde Müşterilere Sunulan Hizmetler 51 2.1.2.4.1. Konaklama Hizmetleri 53 2.1.2.4.2. Yiyecek-İçecek Hizmetleri 53 2.1.2.4.3. Sağlık Ve Tedavi (Kür) Hizmetleri 54 2.1.2.4.4. Eğlence (Rekreasyon Ve Animasyon) Hizmetleri 54 2.1.2.5. Dünyada Termal Turizm 55 2.1.2.6. Türkiye’de Termal Turizm 57 2.1.2.7. Aydın İlinde Termal Turizm 61 2.1.2.8. Termal Turizmin Üçüncü Yaş Turizmi İle İlişkisi 64 2.1.2.8.1. Yaşlılık Ve Yaşlanma Kavramı 64 2.1.2.8.2. Yaşlanma Türleri 66 2.1.2.8.2.1. Sosyal Yaşlanma 66 2.1.2.8.2.2. Psikolojik (Duygusal) Yaşlanma 67 2.1.2.8.2.3. Biyolojik (Fizyolojik) Yaşlanma 67 2.1.2.8.3.1. Üçüncü Yaş Turistlerin Özellikleri 70 2.1.2.8.3.2. Üçüncü Yaş Turistlerin Tatil Ve Seyahat Motivasyonları 72 2.1.2.8.3.3. Üçüncü Yaş Turistlerin Kısıtlılıkları 74 2.1.2.8.3.3.1. Seyahat Kısıtlılıkları 74 2.1.2.8.3.3.2. Konaklama Kısıtlılıkları 75 2.1.2.8.4. Üçüncü Yaş Turizmi Uygulamaları 75 2.1.2.8.4.1. Sağlık Serbest Bölgeleri 75 2.1.2.8.4.2. Uzun Yaşam Köyleri 77 2.1.2.8.4.3. Yaşlı Dostu Şehirler 78 2.1.2.8.6. Türkiye’de Yaşlı Turizmi 82 2.1.2.8.7. Üçüncü Yaş Turizmin Termal Turizim İçindeki Yeri Ve Önemi 86 2.2. Termal Turizm Kapsamında Müşteri Memnuniyeti Ve Müşteri Sadakati Kavramları 87 2.2.1. Müşteri Memnuniyeti 87 2.2.1.1. Müşteri Memnuniyeti Kavramı 88 2.2.1.2. Müşteri Memnuniyetini Etkileyen Faktörler 90 2.2.1.2.1. Fiziksel Çevre Koşulları 90 2.2.1.2.2. Çalışanlarla Etkileşim 92 2.2.1.2.3. Algılanan Değer 92 2.2.2. Müşteri Memnuniyeti Yaratma Süreci 94 2.2.2.1. Müşterilerin Tanınması Aşaması 94 2.2.2.2. Müşterilerin İhtiyaç Ve Beklentilerinin Karşılanması 95 2.2.2.3. Müşteri Algılamalarının Ölçülmesi Aşaması 95 2.2.2.4. Hareket Planının Geliştirilmesi 95 2.2.4. Müşteri Sadakati 96 2.2.4.1. Müşteri Sadakati Tanımı Ve Önemi 97 2.2.4.2. Müşteri Sadakatinin Boyutları 99 2.2.4.2.1. Davranışsal Boyut 99 2.2.4.2.2. Tutumsal Boyut 100 2.2.4.2.3. Karma (Birleşik) Boyut 100 2.2.5. Müşteri Memnuniyeti Ve Müşteri Sadakati İlişkisi 100 2.2.6. Termal Turizm Kapsamında Müşteri Memnuniyeti Ve Müşteri Sadakati 104 3.GEREÇ VE YÖNTEM 103 3.1.Araştırmanın Tipi 103 3.2.Araştırmanın Yapıldığı Yer ve Özelllikleri 103 3.3.Araştırmanın Evreni ve Örneklemi 104 3.4.Araştırmanın Modeli 105 3.5.Veri Toplama Araçları ve Verilerin Toplanması 106 3.6.Verilerin Değerlendirilmesi 107 3.7.Araştırmanın Etik Yönü 107 4.BULGULAR 108 5.TARTIŞMA 129 6.SONUÇ VE ÖNERİLER 134 KAYNAKLAR 137 BİLİMSEL ETİK BEYANI 162 ÖZ GEÇMİŞ 163tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi,Sağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectSağlık Turizmi, Termal Turizm, Üçüncü Yaş Turizmi, Müşteri Memnuniyeti, Müşteri Sadakatitr_TR
dc.titleSağlık Turizmi Kapsamına Termal Tesislerde 3.Yaş Grubu Müşterilerin,Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Sadakati Üzerine Bir Araştırma;Aydın İli Örneğitr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Sağlık Turizmi YLtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TEZ. (2).docxYüksek Lisans Tez Dosyası900.7 kBMicrosoft Word XMLView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.