Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11607/5243
Title: | Terapötik Oyunun Okul Öncesi Çocuklarda Hemşirelik Girişimleri ve Tıbbi Materyal Korkusuna Etkisi |
Authors: | Yıldız, Hatice Karaca Develi, Filiz 10595806 Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği |
Keywords: | Çocuk, Hemşirelik girişimleri, Hastane materyalleri, Korku, Oyun. |
Issue Date: | 4-Sep-2024 |
Abstract: | ÖZET TERAPÖTİK OYUNUN OKUL ÖNCESİ ÇOCUKLARDA HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİ VE TIBBİ MATERYAL KORKUSUNA ETKİSİ Karaca Develi F. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Yüksek Lisans Programı, Yüksek Lisans Tezi, Aydın, 2024. Amaç: Bu çalışma, terapötik oyunun okul öncesi çocuklarda hemşirelik girişimleri ve tıbbi materyal korkusuna etkisini belirlemek amacıyla yapıldı. Gereç ve Yöntem: Randomize kontrollü deneysel bu araştırma, Aydın İl merkezinde bulunan bir devlet ilkokulunda 1 Mart- 1 Haziran 2023 tarihleri arasında okul öncesi eğitim alan 80 çocuk (çalışma:40 ve kontrol:40) ile gerçekleştirildi. Çalışma grubunda yer alan çocuklar için araştırmacı tarafından çocukların yaş ve gelişim özellikleri dikkate alınarak hemşirelik girişimleri ve tıbbi materyaller oyuncak çocuk maketi üzerinden terapötik oyun yöntemi ile anlatıldı. Beş farklı gruptan oluşan 8 çocuğun yer aldığı her bir grup ile haftada bir gün olmak üzere terapötik oyun etkinliği gerçekleştirildi. Terapötik oyun etkinliği toplam 40 çocuk ile 4 haftada tamamlandı. Araştırmanın verileri “Tanıtıcı Bilgi Formu” ve “Çocuklarda Hemşirelik Girişimleri ve Kullanılan Materyallere Karşı Korku Ölçeği” kullanılarak toplandı. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler, ki-kare testi ve t testi kullanıldı. Bulgular: Çalışma ve kontrol grubuna ait tanımlayıcı özelliklerden anne eğitim durumu dışında iki grup arasında fark olmadığı belirlendi (p˂0,01). Girişim öncesi çalışma ve kontrol grubu korku puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmazken, terapötik oyun etkinliği sonrasında çalışma grubu korku puanları, kontrol grubuna göre anlamlı düzeyde azaldı (p˂0,05). Sonuç: Okul ortamında çocuk hemşiresi tarafından uygulanan terapötik oyunun, okul öncesi dönem çocuklarında hemşirelik girişimleri ve tıbbi materyallere karşı korkuyu azaltmada etkili olduğu sonucuna ulaşıldı. Anahtar Kelimeler: Çocuk, Hemşirelik girişimleri, Hastane materyalleri, Korku, Oyun. |
URI: | http://hdl.handle.net/11607/5243 |
Appears in Collections: | Yüksek Lisans |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Filiz Karaca Develi _Yüksek Lisans Tezi.pdf | Yüksek Lisans Dosyası | 3.92 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.