Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/5204
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBostan, Aziz
dc.contributor.authorAslan, Saniye
dc.date.accessioned2024-08-06T11:57:22Z
dc.date.available2024-08-06T11:57:22Z
dc.date.issued2024-08-06
dc.date.submitted2024-07-05
dc.identifier.other10658076
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/5204
dc.description.abstractAmaç: Son yıllarda gelişen iletişim ve ulaşım olanakları, medikal turizmi dünya çapında hızla yayılan bir turizm dalı haline getirmiştir. Bu bağlamda birçok ülke, bu alanda yoğun çalışmalar yürütmeye başlamıştır. Bu çalışmanın amacı, medikal turizm faaliyetleri yürüten özel hastanelerin pazarlama stratejilerini analiz etmek ve medikal turizm faaliyetinde bulunan özel hastanelerin uygulayabilecekleri bütünleşik pazarlama çalışmalarının karşılaştırılıp geliştirilmesini sağlamaktır. Gereç ve Yöntem: Araştırma kapsamında İzmir'de sağlık turizmi yetki belgesine sahip özel hastanelerin yöneticileri ya da uluslararası hasta departmanı uzmanları ile mülakat (yüz yüze) görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Bu görüşmeler 30-60 dakika arası sürmüş olup, uzmanların ilgili konular hakkındaki görüşleri derlenmiştir. Elde edilen veriler, nitel araştırma tekniklerinden biri olan betimsel analiz ile işlenmiş, cevaplar listelenmiş ve uzman görüşleri aktarılmıştır. Uzmanların çeşitli görüşleri ışığında, sağlık turizmi alanında işletmelerin medikal turizm için hangi tür pazarlama faaliyetlerini geliştirebileceği üzerine çeşitli yorumlar yapılmıştır. Bulgular: Araştırma kapsamına alınan 13 sağlık turizmi yetki belgesine sahip olan hastanelerin yöneticileriyle 30-60 dakika arası mülakat (yüz yüze) görüşme sağlanmıştır. Araştırma verilerine göre bir dizi pazarlama stratejisi öne çıkmaktadır. Hedef pazarla ilgili olarak, ulaşım ağının çeşitli ve kolay erişilebilir olması önemli bir noktadır. Büyük pazarlarda ülkenin marka bilinirliğinin yüksek olması büyük önem taşımaktadır. Uluslararası akreditasyonların medikal turizme önemli katkıları bulunmaktadır. Uygun ve güvenilir fiyat algısının oluşturulması, medikal turist çekmede büyük bir avantaj sağlamaktadır. Özellikle medikal turizmin tanıtım aşamasında reklam ve tanıtım kampanyalarına gerekli önem verilmesi, medikal pazardan büyük bir pay almanın en önemli adımlarından biridir. Sonuç: Bu bağlamda, kulaktan kulağa pazarlama stratejilerinin büyük önemi bulunmakta olup, Türkiye'deki medikal turizmle ilgili güvenilir yorumların yer aldığı bir sosyal ağ sitesi kurulması önemli bir iş birliği yöntemidir.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY i TEŞEKKÜR ii İÇİNDEKİLER iii SİMGELER VE KISALTMALAR DİZİNİ vii ŞEKİLLER DİZİNİ ix TABLOLAR DİZİNİ x ÖZET xi ABSTRACT xiii 1. GİRİŞ 1 2. GENEL BİLGİLER 3 2.1. Sağlık Turizmi 3 2.1.1. Sağlık Turizmi Kavramı ve Tanımı 3 2.1.2. Sağlık Turizm Tarihçesi ve Yıllara Bağlı Değişim 6 2.1.2.1. Antik Çağlar ve Roma Döneminde Sağlık Turizmi 7 2.1.2.2. Orta Çağ ve Rönesans Döneminde Sağlık Turizmi 7 2.1.2.3. 20. Yüzyıldan Sonra Sağlık Turizmi 8 2.1.3. Sağlık Turizminin Önemi 9 2.1.3.1. Ekonomik Önemi 9 2.1.3.2. Kültürel Önemi 12 2.1.3.3. Bilimsel Önemi 13 2.1.4. Sağlık Turizminin Çeşitleri 13 2.1.4.1. Termal Turizm 14 2.1.4.2. Üçüncü Yaş Turizmi 17 2.1.4.3. Engelli Turizmi 18 2.1.4.4. Medikal Turizm 20 2.1.5. Sağlık Turizminin Avantajları ve Dezavantajları 21 2.2. Medikal Turizm 23 2.2.1. Medikal Turizm Kavramı ve Tanımı 23 2.2.2. Medikal Turizm'in Gelişim Süreci 24 2.2.3. Medikal Turizmde Akreditasyon ve Akreditasyon Önemi 26 2.2.4. Medikal Turizmin Özellikleri 28 2.2.5. Medikal Turizmde Tercih Edilme Nedenleri 30 2.2.6. Medikal Turizmi Geliştiren ve Kısıtlayan Etkenler 31 2.2.7. Medikal Turizmde Hizmet Sunumu ve Arzı 33 2.2.8. Medikal Turizmin Ekonomik Etkileri 35 3. GEREÇ VE YÖNTEM 36 3.1. Medikal Turizmde Pazarlama Kavramı ve Pazarlama Stratejileri 38 3.1.1. Pazarlama Kavramı 38 3.1.2. Medikal Turizmde Pazarlama Kavramı ve Gelişimi 40 3.1.3. Medikal Turizmde Pazarlama Karması 43 3.1.3.1. Ürün 44 3.1.3.2. Fiyat 46 3.1.3.3. Yer 48 3.1.3.4. Promosyon 49 3.1.3.5. İnsanlar 50 3.1.3.6. Fiziksel Kanıt 52 3.1.3.7. Süreç 54 3.1.4. Medikal Turizminde Pazarlama Stratejileri 55 3.1.4.1. Hedef Pazar Seçimi 55 3.1.4.2. Rakip Analizi 57 3.1.4.3. Marka Stratejileri 58 3.1.4.4. Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Stratejileri 60 3.1.4.5. Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) 64 3.1.4.6. Fiyatlandırma Stratejileri 66 3.2. Dünya’da Sağlık Turizmi ve Medikal Turizmdeki Gelişmelerin Analizi 67 3.2.1. Dünyada Sağlık Turizmi 67 3.2.2. Dünya'da Medikal Turizmde ki Gelişmeler 71 3.2.3. Kıtaların Medikal Turizm Endeksleri ve Medikal Turizmde Önemli Ülkeler 88 3.3. Türkiye’de Sağlık Turizmi ve Medikal Turizm Gelişmeleri 99 3.3.1. Türkiye’de Sağlık Turizmi 99 3.3.2. Türkiye’de Medikal Turizm Mevcut Durumu ve Analizi 105 3.4. İzmir İlindeki Özel Hastanelerin Pazarlama Stratejilerinin Analizi 113 3.4.1. Araştırmanın Amacı ve Önemi 113 3.4.2. Araştırmanın Evren ve Örneklemi 114 3.4.3. Araştırmanın Yöntemi 115 3.4.4. Araştırmanın Verileri 116 3.4.5. Araştırmanın Verilerinin Analizi 117 4. BULGULAR 119 4.1. Araştırma Bulgularından Yararlanılarak Medikal Sağlık Turizminde Pazarlama Stratejilerinin Geliştirilmesi 119 5. TARTIŞMA 129 6. SONUÇ VE ÖNERİLER 34 KAYNAKLAR 141 EKLER 156 Ek 1. Etik kurul formu 156 Ek 2. Analiz örneği 157 BİLİMSEL ETİK BEYANI 185 ÖZ GEÇMİŞ 159tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectHizmet Pazarlaması, Sağlık Turizmi, Özel Hastaneler, Pazarlama Stratejileri, Ağızdan Ağıza Pazarlamatr_TR
dc.titleSağlık Turizminde Özel Hastanelerin Pazarlama Stratejilerinin Analizi : İzmir ili örneğitr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.authorID0009-0002-8709-0880tr_TR
dc.contributor.departmentAydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Sağlık turizmi Ana Bilim Dalı, Sağlık Turizmi Displinlerarası Bölümütr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SANİYE ASLAN.pdfYüksek Lisans Tezi1.69 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.