Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/5194
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSermin, Ağralı Ermiş-
dc.contributor.authorYeşim, Kıvanç-
dc.contributor.authorYeşim, Kıvanç-
dc.date.accessioned2024-07-19T07:14:39Z-
dc.date.available2024-07-19T07:14:39Z-
dc.date.issued2024-
dc.date.submitted2024-06-27-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/5194-
dc.description.abstractKıvanç Y. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Aydın, 2024. Amaç: Bu araştırmada, yüzme antrenörlerinin iletişim ve liderlik becerilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Çalışmaya Ege Bölgesinde çeşitli kulüplerde görev yapan 165 kadın, 157 erkek yüzme antrenörü katılmış olup, 28 anket formu aykırı uç değer gösterdiği için değerlendirmeden çıkartılmıştır. Toplamda 322 anket formu değerlendirmeye alınmıştır. Veriler katılımcılara online Google Form aracılığıyla ulaştırılmış, gönüllülük esaslı katılım gerçekleşmiştir. Araştırmada ki ölçme araçları, araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu, İletişim becerileri Ölçeği ve öz Liderlik Ölçeğidir. Araştırmada elde edilen bulgular SPSS 25.0 paket programı ile %95 güven aralığında değerlendirilmiştir Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler, Bağımsız örneklem t testi, One-Way ANOVA, Pearson Korelasyon testi ve regresyon analizi uygulanmıştır. Bulgular: Bu araştırmanın bulguları, antrenörlerin demografik özelliklerini ve kullanılan ölçme araçlarının sonuçlarını özetlemektedir. Araştırmaya katılan 322 antrenörün %51.2'si kadın, %48.8'i erkektir. Katılımcıların %40.4'ü Aydın'da, %31.4'ü İzmir'de, %15.5'i Muğla'da ve %12.7'si Manisa'da ikamet etmektedir. Antrenörlerin %57.8'i antrenörlük yaptıkları branşı daha önce yapmışken, %42.2'si yapmamıştır. Eğitim durumlarına bakıldığında, %9.6'sı lise, %74.5'i lisans ve %15.8'i yüksek lisans mezunudur. İletişim Becerileri Ölçeğinden elde edilen ortalama puan 123.63±6.55, Öz Liderlik Ölçeğinden ise 123.52±11.86'dır. Ölçme araçlarından alınan puanların çarpıklık ve basıklık değerleri -1.5 ile +1.5 aralığında olduğundan, verilerin normal dağılım gösterdiği ve bu nedenle analizlerde parametrik testlerin kullanıldığı belirlenmiştir. Sonuç: Gerçekleştirilen analiz sonucunda; antrenörlerin iletişim becerileri ve öz liderlik düzeylerinin cinsiyet, yaş ve öğrenim durumu gibi demografik değişkenlere göre farklılaştığını, ancak ikamet edilen il değişkeninin bu beceriler üzerinde anlamlı bir etkisi olmadığını göstermektedir.tr_TR
dc.description.tableofcontentsKABUL VE ONAY i TEŞEKKÜR ii İÇİNDEKİLER iii ŞEKİLLER DİZİNİ vi TABLOLAR DİZİNİ vii ÖZET viii ABSTRACT x 1. GİRİŞ 1 1.1. Problemin Tanımı 2 1.2. Araştırmanın Amacı 3 1.3. Araştırmanın Önemi 3 2. GENEL BİLGİLER 4 2.1. Spor 4 2.1.1. Yüzme Sporu 4 2.2. İletişim Kavramı 5 2.2.1. İletişimin Tanımı 6 2.2.2. İletişim Becerileri ve İşlevleri 6 2.2.3. İletişim Süreci ve Çeşitleri 7 2.2.4. Sporda İletişim Modelleri 9 2.2.4.1. Şebeke Modeli 9 2.2.4.2. Çember Modeli 9 2.2.4.3. Tekerlek Modeli 10 2.2.4.4. Zincir Modeli 11 2.2.4.5. Y Modeli 11 2.2.5. Antrenörlük Kavramı 12 2.2.6. Sporda İletişim 13 2.2.7. Antrenörlük ve İletişim Becerisi 13 2.2.8. Antrenörlerde Bulunması Gereken İletişim Becerileri 15 2.2.8.1. Etkileyici Konuşma ve İkna Becerisi 15 2.2.8.2. Empati Kurma Becerisi 15 2.2.8.3. Dinleme Becerisi 16 2.2.8.4. Geribildirimde Bulunma Becerisi 17 2.2.8.5. Bilgilendirici (Eğitici-Öğretici) İletişim Becerisi 17 2.2.8.6. Pozitif Yaklaşımla İletişim Kurma Becerisi 18 2.2.8.7. İletişimde Zamanlama Becerisi 18 2.2.8.8. Beden Dilini Etkili kullanma Becerisi 19 2.3. Liderlik Kavramı 19 2.3.1. Lider 20 2.3.2. Liderlik Yaklaşımları 20 2.3.2.1. Özellikler Yaklaşım 20 2.3.2.2. Davranışsal Yaklaşım 21 2.3.2.3. Durumsallık Yaklaşımı 21 2.3.3. Yeni Liderlik Yaklaşımları 22 2.3.3.1. Vizyoner Liderlik 22 2.3.3.2. Karizmatik Liderlik 23 2.3.3.3. Sosyal Adalet Liderliği 23 2.3.3.4. Etkileşim Liderlik 23 2.3.3.5. İşlemci Liderlik 24 2.4. Sporda Liderlik 24 2.5. Öz Liderlik Kavramı 25 2.5.1. Öz Liderliğin Önemi 26 3. GEREÇ VE YÖNTEM 27 3.1. Gereç 27 3.1.1. Araştırmanın Modeli 27 3.2. Yöntem 27 3.2.1. Araştırmanın Evren ve Örneklemi 27 3.3. Veri Toplama Araçları 27 3.3.1. Kişisel Bilgi Formu 28 3.3.2. İletişim Becerileri Ölçeği 28 3.3.3. Öz Liderlik Ölçeği 28 3.4. Verilerin Toplanması ve İstatiksel Analizi 29 4. BULGULAR 30 4.1. Araştırma Grubu 30 5. TARTIŞMA 45 6. SONUÇ VE ÖNERİLER 51 6.1. Sonuç 51 6.2. Öneriler 52 KAYNAKLAR 54 EKLER 67 Ek 1. Google Form 67 Ek 2. Ölçek İzni 68 Ek 3. Demografik Bilgiler 70 Ek 4. 2 Ölçeğin Ölçek Soruları 71 Ek 5. Etik Kurul Onayı 74 BİLİMSEL ETİK BEYANI 77 ÖZ GEÇMİŞ 78tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectAntrenör, İletişim, Liderlik, Yüzmetr_TR
dc.titleYüzme Antrenörlerinin İletişim ve Öz Liderlik Becerlerinin İncelenmesi: Ege Örneğitr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yeşim KIVANÇ 55.docx1.55 MBMicrosoft Word XMLView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.