Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/5115
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAltınok Gürel, Pınar-
dc.contributor.authorIşıkdemir, İsmail-
dc.date.accessioned2024-02-12T08:27:27Z-
dc.date.available2024-02-12T08:27:27Z-
dc.date.issued2024-02-12-
dc.date.submitted2024-01-25-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/5115-
dc.description.abstractAmaç: Çalışmanın ana amacı Ege Bölgesi’nde bulunan “Sağlık Turizmi Yetki Belgesi’’ almaya hak kazanmış sağlık kuruluşlarının web siteleri ve sosyal medya hesapları gibi dijital pazarlama kanallarına verdiği önemi saptamaktır. Türkiye’de “Sağlık Turizmi Yetki Belgesine’’ sahip sağlık kuruluşları içerisinde, Ege Bölgesi’nde faaliyet gösteren işletmelerin dijital pazarlama kanallarının mevcudiyeti, aktifliği, erişilebilirliği ve ulaşılabilirliği ise çalışmanın alt amacını oluşturmaktadır. Gereç ve Yöntem: Çalışmada hem nitel hem de nicel araştırma yöntemlerinden yararlanılmıştır. Araştırmanın verileri toplanırken ikincil veri kaynaklarından yararlanılmış ve içerik analizi yöntemiyle veriler analiz edilmiştir. Araştırma kapsamına Temmuz 2023 tarihinde Sağlık Bakanlığı’nın web sitesinde yayınlanan ‘’Sağlık Turizmi Yetki Belgesi’’ almaya hak kazanan ve Ege Bölgesi’nde yer alan Google üzerinde en yüksek yorum sayısına ve 4 puan üzeri değerlendirmeye sahip ilk 20 kuruluş girmektedir. Dijital pazarlama kanalları, 25.09.2023 ile 19.10.2023 tarihleri arasında incelenmiştir. Bulgular: Belirlenen kriterlerden; “mevcut medikal teknolojiler: 2”, “performans bilgileri: 3”, “sağlık turizmi sekmesi: 1”, “dilek şikâyet bölümü: 4”, “yabancı hastalara özel bilgi: 1”, “ödeme bilgisi: 1” ve “hasta hak ve sorumlulukları: 4”, kuruluşun web sitesinde bulunmaktadır. Ayrıca; “branşlar/hizmet türü: 1”, “yabancı dil desteği: 2”, “hekim listesi: 3”, “sertifika ve belge bilgisi: 9” ve “hasta memnuniyet anketi: (0) hiçbir kuruluşta” bulunmamaktadır. Araştırmada sosyal medya entegrasyonu ve hesabı olmayan: 1’er kuruluş tespit edilmiştir. Facebook puan ve yorum değerlendirmesinin 6 kuruluşta aktif olmadığı tespit edilmiştir. Facebook uygulamasında 4 ve Instagram uygulamasında 3 kuruluşun 1 hesap üzerinden farklı dillerde ortak paylaşım yaptığı belirlenmiştir. Facebook’da 10 ve Instagram’da 9 kuruluş yabancı dilde içerik bulundurmamaktadır. Canlı destek hizmeti 12 kuruluş tarafından verilmekte olup, bu kuruluşlardan 8’i WhatsApp, 2’si web sitesi ve 2’si ise hem WhatsApp hem web sitesi üzerinden hizmet vermektedir. Sonuç: Araştırmanın ana amacı kapsamında incelenen işletmelerin web sitesi ve sosyal medya hesaplarına yeterli önem vermediği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular genel olarak değerlendirildiğinde özellikle uluslararası sağlık turizmi alanında dijital pazarlama kanallarının yetersiz olduğu sonucuna varılmıştır. İncelenen işletmelerin sosyal medya hesaplarının yabancı dil kullanımı açısından yetersiz düzeyde olduğu ve bu sebeple uluslararası sağlık turizmi açısından erişilebilir durumda olmadığı tespit edilmiştir.tr_TR
dc.description.tableofcontentsKABUL VE ONAY i TEŞEKKÜR ii İÇİNDEKİLER iii SİMGELER VE KISALTMALAR DİZİNİ vi ŞEKİLLLER DİZİNİ viii RESİMLER DİZİNİ ix TABLOLAR DİZİNİ x ÖZET xi ABSTRACT xiii 1. GİRİŞ 1 1.1. Araştırmanın Problemi 2 1.2. Literatür Taraması 2 1.3. Araştırmanın Amacı ve Önemi 4 2. GENEL BİLGİLER 5 2.1. Sağlık Turizmi Kavramı 5 2.1.1. Sağlık Turizmi Çeşitleri 8 2.1.1.1. Termal Turizm 8 2.1.1.2. Medikal Turizm 10 2.1.1.3. Üçüncü Yaş Turizmi (Yaşlı Turizmi-İleri Yaş Turizmi) 11 2.1.1.4. Engelli Turizmi (Erişilebilir Turizm) 12 2.1.2. Dünyada Sağlık Turizmi 13 2.1.3. Türkiye’de Sağlık Turizmi 15 2.1.4. Türkiye’de Sağlık Kuruluşlarının “Sağlık Turizmi Yetki Belgesi” Alma Kriterleri 22 2.2.Dijital Pazarlama 23 2.2.1. Dijital Pazarlamanın Ortaya Çıkışı 23 2.2.2. Dijital Pazarlama Tanım ve Kavram 24 2.3. Sağlık Turizmi ve Dijital Pazarlama 34 2.3.1. Turizmde Dijital Pazarlama 34 2.3.2. Sağlık Turizminde Dijital Pazarlama 35 3. GEREÇ VE YÖNTEM 36 3.1. Araştırmanın Yöntemi 36 3.2. Verilerin Analizi 39 3.3. Araştırmanın Sınırlılıkları 40 3.4. Araştırmanın Geçerliliği ve Güvenilirliği 41 3.5. Araştırmanın Geçerliliği 41 3.6. Araştırmanın Güvenilirliği 41 3.7. Araştırmanın Varsayımları 42 4. BULGULAR 43 4.1. Web Sitesi İncelemesi 44 4.1.1. Genel Bilgiler 46 4.1.2. Hedef Grup ve Paydaş Bilgisi 48 4.1.3. Çevrimiçi Hizmet Bilgisi 49 4.1.4. Sağlık Bilgisi 50 4.2. Facebook İncelemesi 54 4.3. Instagram İncelemesi 57 5. TARTIŞMA 61 6. SONUÇ VE ÖNERİLER 73 KAYNAKLAR 76 EKLER 88 BİLİMSEL ETİK BEYANI 89tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectDijital Pazarlama, Sağlık Turizmi, Sosyal Medya, Web Sitesitr_TR
dc.titleTürkiye’de Sağlık Turizmi Yetki Belgesine Sahip Sağlık Kuruluşlarının Dijital Pazarlama Kanallarının İncelenmesi: Ege Bölgesi Örneğitr_TR
dc.title.alternativeİInvestigation of Digital Marketing Channels of Health Institutions With Health Tourism Authorization Certificate in Turkey: The Case of Aegean Regiontr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.authorID10526685tr_TR
dc.contributor.departmentAydın Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Sağlık Turizmi Disiplinlerarası Bölümütr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
İsmail Işıkdemir Tez Çalışması.pdf1.38 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.