Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/5115
Title: Türkiye’de Sağlık Turizmi Yetki Belgesine Sahip Sağlık Kuruluşlarının Dijital Pazarlama Kanallarının İncelenmesi: Ege Bölgesi Örneği
Other Titles: İInvestigation of Digital Marketing Channels of Health Institutions With Health Tourism Authorization Certificate in Turkey: The Case of Aegean Region
Authors: Altınok Gürel, Pınar
Işıkdemir, İsmail
10526685
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Sağlık Turizmi Disiplinlerarası Bölümü
Keywords: Dijital Pazarlama, Sağlık Turizmi, Sosyal Medya, Web Sitesi
Issue Date: 12-Feb-2024
Abstract: Amaç: Çalışmanın ana amacı Ege Bölgesi’nde bulunan “Sağlık Turizmi Yetki Belgesi’’ almaya hak kazanmış sağlık kuruluşlarının web siteleri ve sosyal medya hesapları gibi dijital pazarlama kanallarına verdiği önemi saptamaktır. Türkiye’de “Sağlık Turizmi Yetki Belgesine’’ sahip sağlık kuruluşları içerisinde, Ege Bölgesi’nde faaliyet gösteren işletmelerin dijital pazarlama kanallarının mevcudiyeti, aktifliği, erişilebilirliği ve ulaşılabilirliği ise çalışmanın alt amacını oluşturmaktadır. Gereç ve Yöntem: Çalışmada hem nitel hem de nicel araştırma yöntemlerinden yararlanılmıştır. Araştırmanın verileri toplanırken ikincil veri kaynaklarından yararlanılmış ve içerik analizi yöntemiyle veriler analiz edilmiştir. Araştırma kapsamına Temmuz 2023 tarihinde Sağlık Bakanlığı’nın web sitesinde yayınlanan ‘’Sağlık Turizmi Yetki Belgesi’’ almaya hak kazanan ve Ege Bölgesi’nde yer alan Google üzerinde en yüksek yorum sayısına ve 4 puan üzeri değerlendirmeye sahip ilk 20 kuruluş girmektedir. Dijital pazarlama kanalları, 25.09.2023 ile 19.10.2023 tarihleri arasında incelenmiştir. Bulgular: Belirlenen kriterlerden; “mevcut medikal teknolojiler: 2”, “performans bilgileri: 3”, “sağlık turizmi sekmesi: 1”, “dilek şikâyet bölümü: 4”, “yabancı hastalara özel bilgi: 1”, “ödeme bilgisi: 1” ve “hasta hak ve sorumlulukları: 4”, kuruluşun web sitesinde bulunmaktadır. Ayrıca; “branşlar/hizmet türü: 1”, “yabancı dil desteği: 2”, “hekim listesi: 3”, “sertifika ve belge bilgisi: 9” ve “hasta memnuniyet anketi: (0) hiçbir kuruluşta” bulunmamaktadır. Araştırmada sosyal medya entegrasyonu ve hesabı olmayan: 1’er kuruluş tespit edilmiştir. Facebook puan ve yorum değerlendirmesinin 6 kuruluşta aktif olmadığı tespit edilmiştir. Facebook uygulamasında 4 ve Instagram uygulamasında 3 kuruluşun 1 hesap üzerinden farklı dillerde ortak paylaşım yaptığı belirlenmiştir. Facebook’da 10 ve Instagram’da 9 kuruluş yabancı dilde içerik bulundurmamaktadır. Canlı destek hizmeti 12 kuruluş tarafından verilmekte olup, bu kuruluşlardan 8’i WhatsApp, 2’si web sitesi ve 2’si ise hem WhatsApp hem web sitesi üzerinden hizmet vermektedir. Sonuç: Araştırmanın ana amacı kapsamında incelenen işletmelerin web sitesi ve sosyal medya hesaplarına yeterli önem vermediği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular genel olarak değerlendirildiğinde özellikle uluslararası sağlık turizmi alanında dijital pazarlama kanallarının yetersiz olduğu sonucuna varılmıştır. İncelenen işletmelerin sosyal medya hesaplarının yabancı dil kullanımı açısından yetersiz düzeyde olduğu ve bu sebeple uluslararası sağlık turizmi açısından erişilebilir durumda olmadığı tespit edilmiştir.
URI: http://hdl.handle.net/11607/5115
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
İsmail Işıkdemir Tez Çalışması.pdf1.38 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.