Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/5064
Title: SAĞLIK TURİZMİNDE MÜŞTERİ TATMİNİNİN ELEKTRONİK KULAKTAN KULAĞA PAZARLAMA (E-WOM) VE TEKRAR ZİYARET ETME NİYETİNE ETKİSİ; KUŞADASI’NDA BULUNAN YERLİ VE YABANCI TURİSTLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA.
Other Titles: The effect of customer satisfaction on Electronic word of mouth marketing (E-WOM) and revisit intention in Health Tourism; Research on domestic and foreign medical tourists in Kuşadası.
Authors: ÇOLAKOĞLU, Ülker
Kutay sarayköylü, Neslihan
Adnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Sağlık Turizmi
Keywords: Sağlık turizmi, Müşteri memnuniyeti, e-WOM, Tekrar ziyaret etme niyeti.
Issue Date: 4-Sep-2023
Abstract: Sağlık Turizminde Müşteri Tatmininin Elektronik Kulaktan kulağa Pazarlama (E-Wom) Ve Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisi; Kuşadası’nda Bulunan Yerli Ve Yabancı Turistler Üzerine Bir Araştırma Kutay Sarayköylü, N. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü Anabilim Dalı, Sağlık Turizmi Programı, Yüksek Lisans Tezi, Aydın, 2023. Amaç: Bu çalışma Sağlık Turizminde Müşteri Tatmininin Elektronik Kulaktan kulağa Pazarlama (E-Wom) ve Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın alt amacı ise sağlık turistlerinin demografik özelliklerine göre tatmin düzeylerinin Elektronik Kulaktan kulağa Pazarlama (E-Wom) ve Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisinin arasında bir ilişki olup olmadığının araştırılmasıdır. Gereç ve Yöntem: Çalışmada Nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama tekniği olarak anketten yararlanılmıştır. Veriler Kuşadası’nı sağlık turizmini gerçekleştirme amacıyla ziyaret eden yerli ve yabancı 484 sağlık turistin Ocak-Nisan döneminde yapılan anketlerle elde edilmiş ve analize tabi tutulmuştur. Bulgular: Araştırmaya 31 farklı ülkenden 484 turist katılım sağlamıştır. Mann-Whitney U testi sonucunda araştırmaya katılan erkeklerin ve kadınlara göre, Sağlık Turizminde Müşteri Tatmininin Elektronik Kulaktan kulağa Pazarlama (E-Wom) ve Tekrar Ziyaret Etme Niyetinin daha fazla olduğu tespit edilmiştir (P<0,05). Sonuçlar: Araştırma sonucunda Sağlık Turizminde müşteri tatmininin elektronik Kulaktan kulağa pazarlama (E-Wom) ve tekrar ziyaret etme niyetine etkisi ortaya konmuştur. Araştırma sonuçlarına göre, Türkiye, sağlık sektörü iyi eğitimli bir iş gücüne sahiptir. Bir sağlık turisti, aklındaki her soruya rahatlıkla cevap bulabilir. Ayrıca operasyon öncesi ve sonrasında doktorlar ve hemşireler medikal turistlere yeterli bilgilendirmeyi yaparak onların morallerinin yerinde kalmasını sağlamaktadır. İnsanların sağlıklarına dikkatleri artarsa, sağlık hizmetleri daha rekabetçi hale gelirse ve maliyet farkı önemli bir faktör olmaya devam ederse medikal turizm hızla büyümeye devam edecektir. Anahtar Kelimeler: Sağlık turizmi, müşteri tatmini, e-WOM,tekrar ziyaret etme niyeti.
URI: http://hdl.handle.net/11607/5064
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ADÜ_SAĞLIK_BİLİMLERİ_ENSTİTÜSÜ_YÜKSEK_LİSANS_TEZİ_YL-2023-0051[1] ciltli son hali.pdfSağlık Turizmi Yüksek Lisans Tez Dosyası1.07 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.