Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/5033
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTaşpınar, Ayten-
dc.contributor.authorDurmaz, Nesibe-
dc.date.accessioned2023-08-11T09:09:38Z-
dc.date.available2023-08-11T09:09:38Z-
dc.date.issued2023-
dc.date.submitted2023-07-19-
dc.identifier.citationDurmaz N. (2023) Gebelerin doğum öncesi bakım hizmetlerine ilişkin beklenti ve memnuniyetleri. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ebelik Programı, Yüksek Lisans Tezi, Aydın.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/5033-
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışma, gebelerin doğum öncesi bakım hizmetlerine ilişkin beklenti ve memnuniyetlerinin belirlenmesi amacı ile yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Araştırma, analitik-kesitsel olarak, 15 Kasım 2022 – 30 Mayıs 2023 tarihleri arasında, Aydın Kadın Doğum ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi’nin gebe polikliniklerine, Nonstres Test odası ve gebe bilgilendirme polikliniğine başvuran 355 gebe ile gerçekleştirilmiştir. Veriler “Tanıtıcı Bilgi Formu, Doğum Öncesi Bakım Memnuniyeti ve Hasta Beklentileri Ölçeği” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler, Mann Whitney U ve Kruskal-Wallis testleri kullanılmıştır. Bulgular: Araştırmaya katılan gebelerin yaş ortalaması 28,63±5,63 olup, gebelerin %35,8’inin üniversite mezunu olduğu, %39,4’ünün gelir getiren bir işte çalıştığı, %45,1’inin gelirini giderine denk olarak algıladığı saptanmıştır. Gebelerin gebelik haftası ortalaması 35,80±2,42 olup, %57,5’inin en az iki gebelik yaşadığı, %49,3’ünün hiç çocuğunun olmadığı ve %67,3’ünün bu gebeliğinin planlanmış olduğu bulunmuştur. Gebelerin Doğum Öncesi Bakım Memnuniyeti ve Hasta Beklentileri Ölçeği Hasta Beklentileri alt boyut puan ortalaması 24,92±9,30, Memnuniyet alt boyut puan ortalaması 65,41±29,64’dür. Çalışan, gelirini giderinden fazla algılayan, eşi üniversite mezunu olan, gebelik haftası 32-36 arasında olan, ilk gebeliğini yaşayan, canlı doğumu olmayan, son iki gebeliği arasında geçen sürenin beş yıl ve üzeri olan, doğum öncesi en sık doğum hastanesine başvuran ve doğum öncesi en sık ebelerden bakım alan gebelerin Hasta Beklentileri ölçeği puan ortalamalarının istatistiksel olarak yüksek olduğu saptanmıştır (p<0,05). Yaş aralığı 35-42 arasında olan, gelirini giderinden az algılayan, doğum öncesi en sık özel hastaneye başvuran ve doğum öncesi en sık ebe ve hemşirelerden bakım alan gebelerin doğum öncesi hasta beklentileri ve bakım memnuniyet ölçeği puan ortalamalarının istatistiksel olarak yüksek olduğu saptanmıştır (p<0,05). Sonuç: Bu çalışmada gebelerin doğum öncesi hasta beklentileri ve bakım memnuniyet düzeylerinin düşük düzeyde olduğu, gebelerin doğum öncesi bakım hizmetlerine ilişkin memnuniyet ve beklenti düzeylerini etkileyen çeşitli faktörlerin bulunduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.tr_TR
dc.description.tableofcontentsKABUL VE ONAY SAYFASI i TEŞEKKÜR ii İÇİNDEKİLER iii TABLOLAR DİZİNİ v KISALTMALAR LİSTESİ vi ÖZET vii ABSTRACT ix 1. GİRİŞ 1 1.1. Problemin Tanımı ve Önemi 1 1.2. Araştırmanın Amacı 4 1.3. Araştırmanın Soruları 4 2. GENEL BİLGİLER 5 2.1. Doğum Öncesi Bakım Hizmeti Nedir? 5 2.2. Doğum Öncesi Bakım Hizmetinin Amacı ve Önemi 6 2.3. Gebelerin Doğum Öncesi Bakım Hizmeti Almalarını Etkileyen Faktörler 7 2.4. Dünya’da ve Ülkemizde Doğum Öncesi Bakım Hizmetlerinin Durumu 9 2.4.1. Dünya Sağlık Örgütü ve T.C. Sağlık Bakanlığı Tarafından Önerilen Doğum Öncesi Bakım Hizmetlerinin Kapsamı 11 2.5. Sağlık Hizmetlerinde Hasta Memnuniyeti 18 2.5.1. Hasta Memnuniyetini Etkileyen Faktörler 19 2.5.1.1. Hasta Memnuniyetini Etkileyen Hastaya İlişkin Faktörler 20 2.5.1.2. Hasta Memnuniyetini Etkileyen Hizmet Verene İlişkin Faktörler 20 2.5.1.3. Hasta Memnuniyetini Etkileyen Çevresel ya da Kurumsal Faktörler 20 2.6. Gebelerin Doğum Öncesi Bakıma İlişkin Beklenti ve Memnuniyetlerinde Ebelerin Rolü 21 3. GEREÇ VE YÖNTEM 23 3.1. Araştırmanın Şekli 23 3.2. Araştırmanın Yapıldığı Yer ve Özellikleri 23 3.3. Araştırmanın Zamanı 23 3.4. Araştırmanın Evreni ve Örneklemi 23 3.5. Araştırmaya Alınma ve Dışlanma Kriterleri 24 3.6. Veri Toplama Araçları 24 3.6.1. Tanıtıcı Bilgi Formu 25 3.6.2. Doğum Öncesi Bakım Memnuniyeti ve Hasta Beklentileri Ölçeği 25 3.7. Ön Uygulama 26 3.8. Verilerin Toplanması 26 3.9. Verilerin Analizi 26 3.10. Araştırmanın Güçlükleri 27 3.11. Araştırmanın Değişkenleri 27 3.12. Araştırmanın Etik Yönü 27 4. BULGULAR 28 5. TARTIŞMA 51 6. SONUÇ VE ÖNERİLER 57 6.1. Sonuçlar 57 6.2. Öneriler 58 KAYNAKLAR 59 EKLER 71 Ek 1. Tanıtıcı Bilgi Formu 71 Ek 2. Doğum Öncesi Bakım Memnuniyeti ve Hasta Beklentileri Ölçeği 73 Ek 3. Bilgilendirilmiş Gönüllü Olur Formu 76 Ek 4. Aydın Adnan Manderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Girişimsel Olmayan Araştırmalar Etik Kurulu İzin Yazısı 77 Ek 5. Aydın İl sağlık Müdürlüğü İzin Yazısı 78 Ek 6. Doğum Öncesi Bakım Memnuniyeti ve Hasta Beklentileri Ölçeği’nin Kullanılabilmesi İçin Alınan İzin Yazısı 79 BİLİMSEL ETİK BEYANI 80 ÖZ GEÇMİŞ 81tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectEbelik Bakımı, Gebe, Hasta Beklentisi, Hasta Memnuniyeti, Prenatal Bakımtr_TR
dc.titleGEBELERİN DOĞUM ÖNCESİ BAKIM HİZMETLERİNE İLİŞKİN BEKLENTİ VE MEMNUNİYETLERİtr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi,Ebelik Bölümütr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nesibe Durmaz TEZ BASIM.pdfTez Dosyası1 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.