Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4996
Title: HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNE VERİLEN PROBLEM ÇÖZME EĞİTİMİNİN ÖFKE YÖNETİMİ VE PROBLEMLİ İNTERNET KULLANIMINA ETKİSİ
Authors: Arslantaş, Hülya
Sönmez, Sinem
Keywords: Hemşirelik eğitimi, internet bağımlılığı, öfke, problem çözme
Issue Date: 2023
Publisher: AYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
Citation: Sönmez, S. (2023). Hemşirelik Öğrencilerine Verilen Problem Çözme Eğitiminin Öfke Yönetimi ve Problemli İnternet Kullanımına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Aydın.
Abstract: ÖZET HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNE VERİLEN PROBLEM ÇÖZME EĞİTİMİNİN ÖFKE YÖNETİMİ VE PROBLEMLİ İNTERNET KULLANIMINA ETKİSİ Sönmez S. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Programı, Yüksek Lisans Tezi, Aydın, 2023. Amaç: Bu araştırma hemşirelik öğrencilerine verilen problem çözme eğitiminin, öğrencilerin öfke yönetimi ve problemli internet kullanımına etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Araştırma yarı-deneysel bir araştırma olup, ön test-son test, kontrol gruplu desen kullanılarak Şubat 2022 - Aralık 2022 tarihleri arasında Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi 2. sınıf öğrencisi olan 77 katılımcı ile gerçekleşmiştir. Deney grubuna 9 oturumluk problem çözme eğitimi verilmiştir. Veriler, Kişisel Bilgi Formu, Problem Çözme Envanteri, Çok Boyutlu Öfke Ölçeği ve Problemli İnternet Kullanımı Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Deney ve kontrol grubunun eğitim öncesi ölçümlerinden sonra, eğitimden hemen sonra, 3 ay ve 6 ay sonra ölçümleri yapılarak izlemleri yapılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiklerin yanı sıra, bağımsız iki grup karşılaştırmalarında t testi kullanılmıştır. Kategorik değişkenler arası ilişkiler Pearson Ki-Kare, Yates Ki-Kare ve Fisher’in Kesin Ki-Kare Testi ile incelenmiştir. Deney ve kontrol gruplarının tekrarlı ölçümlerinde varyans analizi (Repeated Measures ANOVA) kullanılmıştır. Bulgular: Araştırma sonucunda hemşirelik öğrencilerine uygulanan problem çözme eğitimi grup programının öğrencilerin problem çözme becerilerinin gelişmesinde etkili olduğu (F=32,787; p<0,001), öfke kontrolü sağlamada çok boyutlu öfke ölçeğinin alt boyutlarından saldırganlığın azalmasında (F=5,661; p=0,005), sakinliğin artmasında ( F=2,985; p=0,046), intikam tepkilerinin azalmasında (F=6,070; p=0,002) ve problemli internet kullanımının azalmasında etkili olduğu (F=9,494; p<0,001) ve bu etkinin uzun süreli devam ettiği görülmüştür. Sonuç: Bu çalışmada hemşirelik öğrencilerine verilen problem çözme eğitiminin hemşirelik öğrencilerinin problem çözme ve öfke yönetimi düzeylerini artırdığı, problemli internet xi kullanımlarını azalttığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Bu doğrultuda öfke yönetiminin artırılmasında ve problemli internet kullanımının azaltılmasında problem çözme eğitiminin verilmesi önerilir. Anahtar kelimeler: Hemşirelik eğitimi, internet bağımlılığı, öfke, problem çözme.
URI: http://hdl.handle.net/11607/4996
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sinem Sönmez-YüksekLisansTezi.pdf4.01 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.