Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4991
Title: Çevreye Yönelik Tutum İle Okul Bahçesi Yeşil Alan Kullanımının Çocuklardaki Çatışma Çözme Davranışlarını Yordama Düzeyi
Authors: Öner, Hatice
Aksu, Filiz
T.C. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Çevre Sağlığı (Disiplinlerarası) Yüksek Lisans Programı
Keywords: Ortaokul Öğrencisi, Okul Bahçesi, Çevresel Tutum, Çatışma Çözme
Issue Date: 2023
Publisher: T.C. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü
Abstract: ÖZET ÇEVREYE YÖNELİK TUTUM İLE OKUL BAHÇESİ YEŞİL ALAN KULLANIMININ ÇOCUKLARDAKİ ÇATIŞMA ÇÖZME DAVRANIŞIARINI YORDAMA DÜZEYİ AKSU F. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Çevre Sağlığı (Disiplinler Arası) Yüksek Lisans Programı, Yüksek Lisans Tezi, Aydın, 2023. Amaç: Araştırma, çocuklarda çevreye yönelik tutum ile okul bahçesi yeşil alan kullanımının çatışma çözme davranışlarını yordama düzeyinin incelenmesi amacıyla analitik kesitsel olarak yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Araştırma, 2020-2022 eğitim öğretim döneminde Aydın ili Efeler ilçesinde bulunan rastgele yöntemle seçilen on altı ortaokulda, beşinci, altıncı, yedinci, ve sekizinci sınıf kademelerinde eğitim-öğretimlerine devam eden, gönüllülük esasına dayanarak 1489 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Veriler sosyodemografik özelliklere ilişkin kişisel bilgi formu, Çevresel Tutum Ölçeği ve Çatışma Çözme Davranışları Belirleme Ölçeği, kullanılarak toplanmıştır. Araştırma verileri SPSS 25 (Statitical Package for Social Sciences) programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde, standart sapma, minimum-maksimum, Mann Whitney U Testi veya Kruskal Wallis Varyans Analizi, Spearman korelasyon testi ve Lineer regresyon kullanılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin çevresel tutum ölçeği ve çatışma çözme davranışlarını belirleme ölçeğinden almış oldukları puanlar değerlendirilmiştir. Öğrenciler çevresel tutum ölçeğinden ortalama 98,2±13, ÇÇDBÖ’den ortalama 50,9±9,0 puan aldıkları görülmüştür. Öğrencilerde çevresel tutum ölçeği toplam puanı arttıkça (98,2) ÇÇDBÖ saldırganlık puanının azaldığı (15,3), ÇÇDBÖ problem çözme puanının arttığı (35,7) ve ÇÇDBÖ toplam puanının arttığı (50,9) görülmüştür. Çevresel tutum ölçeği ortalama puanı kardeş sayısı, aile gelir durumu, baba ve annenin öğrenim düzeyi, annenin çalışıyor olması durumu açısından değerlendirildiğinde istatistiksel olarak anlamlı düzeyde fark saptanmıştır. Çevresel tutum ölçeği toplam puanı ve annenin mesleğinin ÇÇDBÖ toplam puanını yordama düzeyi anlamlı çıkmıştır (1,007-3,365/ 0,297-0,983). x Sonuç: Çalışmadan elde edilen bulgular kapsamında öğrencilerin çevresel tutum puanı yükseldikçe saldırganlık düzeyinin düştüğü, çatışma çözme davranışlarının arttığı görülmüştür. Çalışmada elde edilen bulgularda çevresel tutumun iyi olması ve annenin mesleğinin olması öğrencilerin çatışma çözme davranışlarını yordamalarına olumlu yönde etki ettiği saptanmıştır. Bu kapsamda okul bahçelerinin fiziki koşullarının yeniden gözden geçirilmesi ve yeşil alanların artırılması yönünde düzenlenlenmesi önerilmiştir.
URI: http://hdl.handle.net/11607/4991
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FİLİZ AKSU-TEZ.pdf2.95 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.