Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4983
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorYılmaz, Hüseyin-
dc.contributor.authorYağcı, Mutlu-
dc.date.accessioned2023-03-08T05:57:43Z-
dc.date.available2023-03-08T05:57:43Z-
dc.date.issued2023-
dc.date.submitted2023-
dc.identifier.citationYağcı, M. (2023). İşletmelerde dijital dönüşümün finansal performansa etkisi: KOBİ'lerde bir araştırma. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü: Aydın.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/4983-
dc.description.abstractKüçük ve Orta Ölçekli İşletmeler (KOBİ)'ler, ülkelerin ekonomisine olumlu etkiler yaparlar ve bir ülkedeki işletmeler arasında oransal olarak büyük bir çoğunluğa sahiptir. Büyük ölçekli işletmelerde bulunmayan özelliklere sahip olan KOBİ'ler esnek ve yalın yanları, piyasaya ve tüketicilerin taleplerine ilgi göstermeleri ve inovasyonu önemsemeleriyle ön plana çıkarlar KOBİ'ler, dijitalleşmenin ilerlemesinden istifade ederek küresel düzeydeki işletmecilik süreçlerinde kendilerini geliştirme imkanı bulmuşlardır. Dijital dönüşüme entegre olmak, KOBİ'ler için dünya çapında bakış açısını şart koşmakta ve bu bakış açısının etkisiyle finansmanlarını daha iyi duruma getirmek, katma değer becerisine sahip olabilmek ve bunun yanı sıra yenilikçi düşünceyi ilke edinen dijitalleşmiş bir görüntü sergilemelerini gerektirmektedir. 2020 yılıyla beraber coronavirüsün etkisiyle meydana gelen piyasa ortamında dijitalleşme düzeyi önem taşımaktadır, E-ticaret ve online satışta daha başarılı olan KOBİ'ler coronavirüs döneminde bazı avantajlar elde etmişlerdir. Coronavirüs süreci dijitalleşmeyi pek özümseyememiş KOBİ'lere dijitalleşebilme düzeyini artırmaları yolunda şans doğurmuştur. Bu şansı iyi kullanan KOBİ'lerin faaliyetlerini sürdüreceği ve gelişebileceği söylenebilir. Dijital dönüşüme entegre olmayı başaramayan KOBİ'lerin rekabette başarılı olmaları mümkün değildir. Bu araştırmanın amacı, KOBİ'lerde dijital dönüşüm uygulamalarını inceleyerek, KOBİ'lerin dijital dönüşümle beraber hangi değişikliklere maruz kaldıklarının belirlenmesi ve dijital dönüşümün KOBİ'lerin finansal performansına nasıl bir etki yaptığının ortaya konulmasıdır. Çalışma kapsamında örneklem olarak seçilen KOBİ'lerin yöneticileri ile dijital dönüşümün son durumu ve finansal performansa etkisinin gösterilebilmesi amacı ile yapılan alan çalışmasında, nitel araştırmanın bir türü olan derinlemesine görüşme yöntemi ve görüşme formu yaklaşımı tercih edilmiştir. Betimsel Analiz Yöntemi ile sağlanan bulgulara göre, dijital dönüşümün KOBİ'lerde yaygın olduğu, finansal performansın dijital dönüşüme bağlı olarak olumlu düzeylerde etkilendiği ortaya konulmaktadırtr_TR
dc.description.abstractSmall and Medium Enterprises (SMEs) have positive effects on the economy of countries and have a large proportion of enterprises in a country. SMEs, which have features that are not found in large-scale enterprises, come to the fore with their flexible and simple sides, showing interest in the market and consumer demands, and caring about innovation. SMEs have had the opportunity to develop themselves in business processes at the global level by benefiting from the progress of digitalization. Integrating into digital transformation requires a world-wide perspective for SMEs, and with the effect of this perspective, it requires them to improve their finances, to have added value skills, as well as to display a digitalized image that adopts innovative thinking as a principle. With the year 2020, the level of digitalization is important in the market environment that has occurred with the effect of the coronavirus, SMEs, which are more successful in e-commerce and online sales, have gained some advantages during the coronavirus period. The coronavirus process has created a chance for SMEs, who have not been able to absorb digitalization, to increase their level of digitalization. It can be said that SMEs that use this chance well will continue their activities and develop. It is not possible for SMEs that fail to integrate into digital transformation to be successful in competition. The aim of this research is to examine the digital transformation practices in SMEs, to determine what changes SMEs are exposed to with digital transformation and to reveal how digital transformation affects the financial performance of SMEs. In-depth interview method and interview form approach, which is a type of qualitative research, was preferred in the field study conducted with the managers of SMEs selected as a sample within the scope of the study, in order to show the latest status of digital transformation and its effect on financial performance. According to the findings provided by the Descriptive Analysis Method, it is revealed that digital transformation is common in SMEs and that financial performance is positively affected by digital transformationtr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectDijital Dönüşüm, Finansal Performans, KOBİtr_TR
dc.subjectDigital Transformation, Financial Performance, SMEtr_TR
dc.titleİşletmelerde dijital dönüşümün finansal performansa etkisi: KOBİ'lerde bir araştırmatr_TR
dc.title.alternativeThe effect of digital transformation on financial performance in businesses: A study in SMEstr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ekonomi ve Finans Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
774816 MUTLU YAĞCI.pdfMutlu Yağcı Yüksek Lisans Tez Dosyası1.41 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.