Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4967
Title: Ters-yüz sınıf öğretim yönteminin hemşirelik öğrencilerinin bilgi ve beceri düzeylerine etkisi
Authors: Türk, Gülengün
Oğurlu, Nesrin
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hemşirelik Esasları Anabilim Dalı
Keywords: Başarı, Beceri, Bilgi, Hemşirelik Eğitimi, Ters Yüz Sınıf Öğretim Yöntemi
Issue Date: 2023
Publisher: Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Amaç: Bu araştırma, ters-yüz sınıf öğretim yönteminin hemşirelik öğrencilerinin yaşam bulgularına ilişkin bilgi ve beceri düzeylerine etkisini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Araştırma, randomize kontrollü deneysel olarak, 2021-2022 eğitimöğretim yılı bahar yarıyılında Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Hemşirelik Esasları dersi kapsamında gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini deney grubunda 74, kontrol grubunda 82 olmak üzere toplam 156 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada yaşam bulgularına ilişkin ders konuları deney grubuna ters yüz sınıf öğretim yöntemiyle, kontrol grubuna ise geleneksel öğretim yöntemiyle verilmiştir. Veriler, yaşam bulgularına ilişkin, Öğrenci Tanıtıcı Bilgi Formu, Teorik Bilgi Değerlendirme Formu ve Beceri Kontrol Listeleri ile toplanmıştır. Deney ve kontrol grubu öğrencileri bilgi ve beceri öğrenme düzeyleri açısından karşılaştırılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler Pearson ki-kare, Mann-Whitney U ve Kruskal Wallis testleri kullanılmıştır. Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortancası 19 olup, %66,7’si kadındır. Öğrencilerin hemşirelik eğitimi için internet kaynaklarından faydalanma durumu deney grubunda % 97,3, kontrol grubunda % 92,7’dir. Ters yüz sınıf öğretim yöntemi uygulanan deney grubundaki öğrencilerin yaşam bulgularına ilişkin, teorik bilgi puan ortalaması 82,16/±8,74, beceri puan ortalaması 85,23/±10,19 ve genel başarı puan ortalaması 83,55/±8,52’dir. Kontrol grubundaki öğrencilerin yaşam bulgularına ilişkin, teorik bilgi puan ortalaması 71,03/±11,78, beceri puan ortalaması 75,62±13,36 ve genel başarı puan ortalaması 73,43/±11,16’dır. Deney grubundaki öğrencilerin yaşam bulguları ünitesine ilişkin teorik bilgi, beceri ve genel başarı puan ortalamalarının kontrol grubu öğrencilerinden istatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek olduğu saptanmıştır (p<0,001). Deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin tanıtıcı özelliklerine göre teorik bilgi, beceri ve genel başarı puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı tespit edilmiştir (p>0,05). Sonuç: Ters yüz sınıf öğretim yönteminin öğrencilerin teorik bilgi, beceri ve genel başarı puanlarını arttırdığı sonucuna varılmıştır. Hemşirelik eğitiminde ters yüz sınıf öğretim yönteminin kullanımının yaygınlaştırılması önerilmektedir.
URI: http://hdl.handle.net/11607/4967
Appears in Collections:Doktora

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
NESRİN OĞURLU- DOKTORA TEZİ.pdf"Doktora Tezi"1.49 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.