Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4937
Title: Eagle eye
Other Titles: Kartal göz
Authors: Böğrekçi, İsmail
Karaca, Kadir
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Mühendisliği Anabilim Dalı
Keywords: Aerodinamik, Dikey, Drone, Havalanmak, İHA, Kalkış, Kanat, Sabit, Tricoper, Uçak
Aerodynamic, Aircraft, Drone, Fix Wing, Take-Off, Tricoper, Uav, Vertical
Issue Date: 2022
Publisher: Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
Citation: Karaca, K. (2022). Eagle eye. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü: Aydın.
Abstract: Amaç: Havacılık geçmişten günümüze sürekli bir gelişim içerisindedir. Son yıllarda İnsansız Hava Aracı (İHA) platformlarına olan talep her geçen gün artmakta ve askeri alanda kullanımı stratejik bir teknoloji haline gelmiştir.İHA'ların fiziksel bir kullanıcıya ihtiyaç olmaması ve üretim maliyetlerinin normal bir hava aracına göre daha düşük olması İHA'ları daha cazip hale gitirmektedir. İHA'lar kullanım amacına göre sabit kanatlı,döner kanatlı ve hem sabit hemde döner kanatlı(hibrit) olarak üç ana grupta toplamak mümkündür. Bu çalışmamızda dikey iniş kalkış özelliğine sahip bir İHA'nın kavrsamsal tasarımı ve ön mühendislik hesaplmaları yapılmıştır. Materyal ve Yöntem: Tasarım sürecine başlamadan önce hava araçlarına etki eden fiziksel ve aerodinamik kuvvetler incelenmiştir.Bu incelememin sunucu olarak hesaplamalar yapılmadan önce bazı ön kabuller yapılmıştır.Bu ön kabuller yapıldıktan sonra ön mühendislik hesaplamaları yapılmıştır.Bu işlemlerden sonra gövede ve kanat tasarımları 3 boyutlu tasarım program kullanarak İHA'mızın tasarımı yapılmıştır.Tasarım süreci kanat ve ana gövde profilini hiç denenmemiş bir profil tasarlamak yerine bu Ulusal Havacılık Danışma Komitesi (NACA) tarafından önce bilgisayar ortamında analiz edilmiş ve bu analiz verilerini sonra laboratuvar ortamında fiziksel test yapılarak doğrulanmış profillerden birini seçtik. Bulgular: Tasarım süreci tamamlandıktan sonra akış analiz programları kullanarak gövdenin, kanatların ayrı ayrı aerodinamik analizlerini yaptıktan sonra gövdeyi ve kanatları bilgisiyar ortamında montajlayıp tekrardan aerodinamik analizini yaptık. Sonuç: Analiz sonuçlarımızda elde ettiğimiz değerler ile ön kabul değerleri karşılaştırdık. Yine gövde ve kanat profilleri olarak seçtiğimiz profillerin teknik verileri ile analizde ettiğimiz sonuçları karşılaştırdık.Yapmış olduğumuz karşılaştırma sonucu olarak değerlerimiz bir birlerine çıktığını tespit ettik ve yapmış olduğumuz tasarımı doğrulamış olduk.
Objective: Aviation is in a continuous development from past to present. In recent years, the demand for Unmanned Aerial Vehicle (UAV) platforms has been increasing day by day and its use in the military field has become a strategic technology. The fact that UAVs do not need a physical user and their production costs are lower than a normal aircraft makes UAVs more attractive. It is possible to collect UAVs in three main groups as fixed wing, rotary wing and both fixed and rotary wing (hybrid) according to the purpose of use. In this study, the conceptual design and preliminary engineering calculations of an UAV with vertical take-off feature were made. Material and Methods: Before starting the design process, the physical and aerodynamic forces affecting the aircraft were examined. Some preliminary assumptions were made before the calculations were made as the presenter of this review. After these preliminary assumptions were made, preliminary engineering calculations were made. Instead of designing an untested profile for the wing and main body profile in the design process, we chose one of the profiles that were first analyzed by the National Aeronautics Advisory Committee (NACA) in a computer environment and then verified by physical testing in the laboratory environment. Results: After the design process was completed, we made separate aerodynamic analyzes of the fuselage and wings using flow analysis programs, and then combined the fuselage and wings in the computer environment and performed the aerodynamic analysis again. Conclusion: We compared the values we obtained in our analysis results with the preliminary acceptance values. Again, we compared the technical data of the profiles we chose as the fuselage and wing profiles with the results we analyzed.
URI: http://hdl.handle.net/11607/4937
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
762345 KADİR KARACA.pdfKadir Karaca Yüksek Lisans Tez Dosyası2.45 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.