Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4908
Title: İlkokul öğrencilerinin öğrenme stilleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişki
Other Titles: The relationship between learning styles and of the perceptions for problem solving students of primary
Authors: Saracaloğlu, Asuman Seda
Tunç, Alev
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı
Keywords: Dunn ve Dunn' ın öğrenme stili, problem çözme becerisi, ilkokul öğrencileri
Dunn and Dunn's learning style, problem solving skills, primary school students
Issue Date: 2022
Publisher: Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Citation: Tunç, A. (2022). İlkokul öğrencilerinin öğrenme stilleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişki. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü: Aydın.
Abstract: Bu araştırmanın amacı, ilkokul öğrencilerinin öğrenme stilleri ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Ayrıca ilkokul öğrencilerinin cinsiyet, yaş, okul türü, BİLSEM' de öğrenim görme durumları değişkenlerine göre anlamlı farklılık olup olmadığını incelemektir. Araştırmanın örneklemini, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Aydın ilinde bulunan Efeler, Söke ve Kuşadası ilçelerindeki toplamda altı ilkokulda öğrenim gören 673 üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, "Çocuklar için Problem Çözme Envanteri", "Marmara Öğrenme Stili Ölçeği" ve "Kişisel Bilgi Formu" ile toplanmıştır. Araştırmada kullanılan ölçeklerin güvenirlik analizleri gerçekleştirilmiştir. Normallik varsayımı için çarpıklık ve basıklık katsayıları hesaplanmıştır. Normal dağılım sağlandığı için Bağımsız örneklemler için t-testi ,Pearson korelasyonu yapılmıştır. Analizler IBM SPSS 25 programında yapılmıştır. Araştırma sonucunda, ilkokul öğrencilerin öğrenme stilleri ile problem çözme becerileri toplam puanları arasında orta düzeyde pozitif yönlü anlamlı bir ilişki saptanmıştır. Öğrencilerin öğrenme stillerinin cinsiyet, okul türü, sınıf düzeyi, BİLSEM' de öğrenim görme durumlarına göre anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Öğrencilerin problem çözme becerilerinin cinsiyet, okul türü, BİLSEM' de öğrenim görme durumlarında anlamlı bir farklılık saptanmazken, sınıf düzeyi değişkenine göre anlamlı farklılık gösterdiği bulunmuştur.
The aim of this research is to reveal the relationship between primary school students' learning styles and problem-solving skills. In addition, it is examined whether there is a significant difference between primary school students according to the variables of gender, age, school type, getting education in BİLSEM. The sample of the research consists of 673 third and fourth grade students studying in a total of six primary schools in the provinces of Aydın, Efeler, Söke and Kuşadası in the 2021-2022 academic year. The data of the research has been collected with "Problem Solving Inventory for Children", "Marmara Learning Style Scale" and "Personal Information Form". Reliability analyzes of the scales used in the research were carried out. Skewness and kurtosis were examined for normal distribution. Since normal distribution wasprovided, t-test and Pearson correlation analysis were performed for independent samples. Analyzes were carried out via IBM SPSS 25 program. As a result of the research, a moderately positive and significant relationship was found between the learning styles of primary school students and their total points of problem-solving skills. Significant differences were determined according to the learning styles of the students, gender, school type, grade level, and education status at BİLSEM. While there was no significant difference in the problem-solving skills of the students in terms of gender, school type, and education status at BİLSEM, it was found that there was a significant difference according to the grade level variable.
URI: http://hdl.handle.net/11607/4908
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
763841 ALEV TUNÇ.pdfAlev Tunç Yüksek Lisans Tez Dosyası3.78 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.