Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4907
Title: Tüketici sadakat programlarının geliştirilmesine yönelik bir araştırma: Bir otel işletmesi örneği
Other Titles: A research on the development of consumer loyalty programs: An example of a hotel business
Authors: Atay, Hakan
Çelik, Hüseyin Orkun
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
Keywords: Sadakat Pazarlaması, Sadakat Programları, Müşteri Memnuniyeti, Otel İşletmeleri, Zincir Oteller
Loyalty Marketing, Loyalty Programs, Customer Satisfaction, Hotel Businesses, Chain Hotels
Issue Date: 2022
Publisher: Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Citation: Çelik, H.O. (2022). Tüketici sadakat programlarının geliştirilmesine yönelik bir araştırma: Bir otel işletmesi örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü: Aydın.
Abstract: Geçmişten günümüze farklı şekillerde sürekli karşımıza çıkan sadakat kavramı büyük örgütlerin yaşamsal döngülerinde rol oynayan önemli bir olgudur. Günümüzde bu olgunun öneminin bir hayli farkında olan büyük şirketler, sadakat programlarının gelişmesinde en kritik rolleri üstlenmekten hiç kaçınmamış, kendi çıkarları doğrultusunda bu programların kullanım alanlarını, içeriklerini ve faydalarını değiştirerek müşterilerin sadakatlerini kazanmayı başarmışlardır. Çalışmanın konusunu oluşturan sadakat programları, konaklama endüstrisinde yer edinmeyi başarmış, sektörde birbirinden farklı isimler fakat benzer içeriklerle karşımıza çıkmaktadır. Sektör içerisindeki önemli bir yere sahip olan Hilton markasını ele alan bu çalışmada markanın sadakat programı olan Hilton Honors incelenmiş, programa üye olan kullanıcılar ile kullandıkları programlarlar hakkında görüşmeler gerçekleşmiştir. Gerçekleşen bu görüşmelerde programın nihai amaçlarına ulaştığı ve geliştirilebilir olduğu gözlemlenmiştir. Hilton markasının oldukça büyük ve global bir yapıya sahip olması kullandığı sadakat programının birçok kişi tarafından kullanıldığı anlamı taşımaktadır. Bu durum beraberinde bazı sorunları meydana getirmektedir. Çalışma içerisinde programın olumlu yönlerine rastlandığı gibi olumsuz yönleri ile de karşılaşılmıştır.
The concept of loyalty, which is constantly encountered in different ways from the past to the present, is an important phenomenon that plays a role in the life cycles of large organizations. Today, large companies, which are highly aware of the importance of this phenomenon, have never avoided taking the most critical roles in the development of loyalty programs, and have succeeded in gaining the loyalty of their customers by changing the usage areas, contents and benefits of these programs in line with their own interests. Loyalty programs, which are the subject of the study, have succeeded in gaining a place in the accommodation industry, and we encounter different names in the sector but with similar contents. In this study, which deals with the Hilton brand, which has an important place in the sector, the brand's loyalty program, Hilton Honors, was examined, and interviews were held with the users who are members of the program about the programs they use. In these interviews, it was observed that the program reached its final goals and could be improved. The fact that the Hilton brand has a large and global structure means that the loyalty program it uses is used by many people. This situation brings with it some problems. In the study, positive aspects of the program were encountered as well as negative aspects.
URI: http://hdl.handle.net/11607/4907
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
763820 HÜSEYİN ORKUN ÇELİK.pdfHüseyin Orkun Çelik Yüksek Lisans Tez Dosyası1.81 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.