Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4904
Title: Eğitim nasıl finanse edilmeli: Yönetici, öğretmen ve veli görüşleri
Other Titles: How should education be financed: Views of principals, teachers and parents
Authors: Sarpkaya, Ruhi
Etçi, Çiğdem
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı
Keywords: Okul Öncesi Eğitim, Covid 19 Salgınının Eğitime Etkileri, Eğitimde Eşit(siz)lik, Eğitim Finansmanı Sorunları
Pre Primary Education, The Effects of Covid 19 Pandemic on Education, (In)Equality in Education, Education Funding Issues
Issue Date: 2022
Publisher: Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Citation: Etçi, Ç. (2022). Eğitim nasıl finanse edilmeli: Yönetici, öğretmen ve veli görüşleri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü: Aydın.
Abstract: Bu çalışma ile okul öncesi eğitim kurumlarının nasıl finanse edildiği, okul öncesi eğitim kurumlarında var olan finansman sorunları, finansman sorunlarına getirilen çözümler, çözüm önerileri, ailenin sosyo ekonomik düzeyi ile ilgili olarak öğrencilerin kaliteli eğitime ne derece ulaşabildiği ve pandemi sürecinin eğitim sürecine olan etkisi yönetici, öğretmen ve veli görüşlerine dayanılarak ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırma nitel araştırma deseninde yürütülmüş, fenomenolojik araştırma deseni ve doküman incelemesi kullanılmış ve 2019-2020 eğitim öğretim yılında Aydın ili Efeler İlçesi' nde görev yapan 5 okul yöneticisi, 5 okul öncesi öğretmeni ve okul öncesi eğitimde öğrencisi bulunan 5 veli ile gerçekleştirilmiştir. Katılımcı grup, amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik ve kartopu örnekleme yöntemleri ile seçilmiştir. Katılımcı grup ile yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla pandemi nedeniyle çevrimiçi görüşmeler yapılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada okul öncesi eğitim kurumlarının kamudan yeteri kadar destek göremediği, başta temizlik, yardımcı personel ve kırtasiye kalemlerinde sıkıntılar yaşandığı, bu sorunların giderilmesi adına aidatların toplandığı fakat düzensiz ödemelerin olması sebebiyle aidatların giderleri karşılamakta yetersiz kaldığı, ailelerin sosyoekonomik durumunun eğitim sürecini etkilediği sonuçlarına ulaşılmıştır. Ayrıca pandemi döneminde öğrencilerin okula devam etmemesinden kaynaklı aidatların ödenmemesi, kermes çay gibi etkinliklerin düzenlenememesi okul finansmanını olumsuz etkilerken ailelerin ekonomisinin sarsılması öğrenciye yapılan harcamalara olumsuz yansımıştır. Pandemi döneminde öğrencilerde teknoloji ve ekran bağımlılığı gibi kötü alışkanlıklar oluşması araştırmanın bulguları arasındadır. Okullarda kalite standartlarının eşitlenmesi ve aidatların düzenli ödenmesinin sağlanması öneriler arasındadır.
The aim of this study is to examine the school principals', teachers' and parents' views about how pre-primary education institutions are financed, which financial problems existing in pre-school education institutions, solutions and solution offers to financial problems, the extent to which students can access quality education in relation to the socio-economic status of the family and the effect of the pandemic on the education process. The research was conducted in qualitative research design, phenomenological research design and document analysis were used. The sample of this research consists of 5 pre-primary school principals, 5 teachers and 5 parents who are on duty in Aydın Efeler District in the 2019-2020 academic year. In this research maximum variation sampling and snowball sampling techniques were used as the purposive sampling techniques. Due to the pandemic, online interviews were conducted with the participant group through a semi-structured interview form. Content analysis techniques were used to analyze the data of the study. In the research, it was concluded that pre-school education institutions could not receive enough support from the public, there were problems in cleaning, auxiliary personnel and stationery items, the dues were collected to solve these problems, but the dues were insufficient to meet the expenses due to irregular payments, and the socio-economic status of the families affected the education process. In addition, non-payment of dues due to students not attending school during the pandemic period, and the inability to organize events such as kermis and tea parties negatively affected the school finances, while the collapse of the economy of the families had a negative impact on the expenditures made on the students. The development of bad habits such as technology and screen addiction in students during the pandemic period is among the findings of the research. In schools, the equalization of quality standards and regular payment of fees are among the recommendations.
URI: http://hdl.handle.net/11607/4904
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
763725 ÇİĞDEM ETÇİ.pdfÇiğdem Etçi Yüksek Lisans Tez Dosyası2.83 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.