Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4892
Title: Viola Spolin'in tiyatro yaklaşımına dayalı İngilizce öğretim tasarımının 5.sınıf öğrencilerinin İngilizce dersi akademik başarı ve kalıcılık puanlarına etkisi
Other Titles: The effect of English instructional design based on Viola Spolin's theater approach on 5th grade students' achievement and retention test scores
Authors: Akar Vural, Ruken
Öner, Hatice
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı
Keywords: İngilizce Öğretimi, Eğitimde Drama, Viola Spolin, Doğaçlama, Tiyatro Oyunları
English Language Teaching, Drama in Education (DiE), Viola Spolin, Improvisation, Theater Games
Issue Date: 2022
Publisher: Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Citation: Öner, H. (2022). Viola Spolin'in tiyatro yaklaşımına dayalı İngilizce öğretim tasarımının 5.sınıf öğrencilerinin İngilizce dersi akademik başarı ve kalıcılık puanlarına etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü: Aydın.
Abstract: Bu araştırmanın amacı, Viola Spolin'in tiyatro yaklaşımına dayalı İngilizce öğretim tasarımının öğrencilerin akademik başarısına ve öğrenmelerinin kalıcılığına etkisini belirlemektir. Araştırmada yarı deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Aydın ili Efeler ilçesinde iç ve dış göç alan alt sosyo- ekonomik düzeyde bir ortaokulda 5. sınıfta öğrenim gören 51 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen ''İngilizce Başarı Testi'' ön test, son test ve kalıcılık testi şeklinde kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından İngilizce öğretim programında yer alan 3 üniteyi kapsayan Viola Spolin'in tiyatro yaklaşımına dayalı bir öğretim tasarımı hazırlanmıştır. Çalışma 10 hafta sürmüştür. Deney grubunda Viola Spolin'in tiyatro yaklaşımına dayalı öğretim tasarımı uygulanırken kontrol grubunda ise MEB İngilizce öğretim programının öngördüğü kazanım ve etkinlikler temel alınarak ders işlenmiştir. Verilerin analizinde bağımlı gruplar t-testi ve bağımsız gruplar t- testi kullanılmıştır. Veri analizi sonucuna göre deney grubu ile kontrol grubunun son test ve kalıcılık puanları arasında istatiksel olarak anlamlı farklılık ortaya çıkmamıştır. Deney grubunun ön test ve son test puanları istatiksel olarak anlamlı artış göstermiştir. Deney grubunun kalıcılık testi puan ortalaması son test puan ortalamasına göre artmış ve istatiksel olarak anlamlı farklılık gözlenmiştir. Viola Spolin'in tiyatro yaklaşımına dayalı İngilizce öğretiminin öğrenme kalıcılığına katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır.
The aim of this research is to determine the effect of English instructional design based on Viola Spolin's theater approach on the academic success of students and the retention of their learning. A quasi-experimental research model was used in the study. The study group of the research consists of 51 students studying in the 5th grade in a secondary school at a lower socio-economic level, receiving internal and external migration in Aydın, Efeler district. As data collection tool in the research, the "English Achievement Test" developed by the researcher was used as a pre-test, post-test and retention test. An instructional design based on the theater approach of Viola Spolin, which includes 3 units in the English curriculum, was prepared by the researcher. The experimental invention lasted 10 weeks. While the instructional design based on Viola Spolin's theater approach was applied in the experimental group, the control group was instructed based on the objectives and activities existing in the English curriculum. Dependent groups t-test and independent groups t-test were used in the analysis of the data. According to the results of the data analysis, there was no statistically significant difference between the post-test and retention scores of the experimental group and the control group. The pretest and posttest scores of the experimental group showed a statistically significant increase. The retention test mean score of the experimental group increased compared to the posttest mean score, and a statistically significant difference was observed. It has been concluded that Viola Spolin's English teaching based on the theater approach enhances retention levels of students.
URI: http://hdl.handle.net/11607/4892
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
744872 HATİCE ÖNER.pdfHatice Öner Yüksek Lisans Tez Dosyası4.86 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.