Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4877
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖner, Hatice-
dc.contributor.authorÇakmakcı, Büşra-
dc.date.accessioned2022-12-27T10:57:52Z-
dc.date.available2022-12-27T10:57:52Z-
dc.date.issued2022-
dc.date.submitted2022-11-16-
dc.identifier.citationÇakmakcı, B. (2022). Hemşirelik fakültesi öğrencilerinde nomofobi, depresyon ve psikolojik iyi oluş düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Aydın.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/4877-
dc.description.abstractAmaç: Araştırmanın amacı, hemşirelik fakültesi öğrencilerinde, nomofobi, depresyon ve psikolojik iyi oluş durumları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Gereç ve Yöntem: Araştırma, analitik-kesitsel bir çalışmadır. Araştırma 1 Şubat 2022-1 Temmuz 2022 tarihleri arasında yapıldı. Veri toplama için Kişisel Bilgi Formu, Nomofobi Ölçeği ve Beck Depresyon Envanteri, Psikolojik İyi Oluş Ölçeği kullanıldı. Araştırma Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi 1131 öğrenci araştırma evreninden 442 öğrenci örneklemi oluşturmaktadır. Öğrencilerin sosyo-demografik özellikleri ile nomofobi, depresyon ve psikolojik iyi oluş arasındaki ilişkinin incelenmesinde parametrik veriler için t testi ve ANOVA testi, nonparametrik veriler için Mann-Whitney U testi ve Kruskal Wallis testi kullanılmıştır. Nomofobi, depresyon riski ve psikolojik iyi oluş durumları arasındaki ilişkinin analizinde doğrusal (linear) regresyon analizi kullanılmıştır. Bulgular: Araştırmaya katılan üniversite öğrencilerinin Nomofobi puanları ile Beck Depresyon Envanterinden almış oldukları puanlar arasında pozitif yönde düşük düzeyde anlamlı bir ilişki vardır (r=.175 p=.001). Nomofobi puanları ile psikolojik iyi oluş puanları arasında negatif yönde düşük düzeyde bir ilişki bulunmuştur (r=.106 p=.028). Beck depresyon envanteri puanı ile psikolojik iyi oluş puanları arasında negatif yönde orta düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmuştur (r=.488 p=.000). Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinde depresyon puanı orta düzey bulunmuştur. Nomofobi puanı orta düzey bulunmuştur. Psikojik iyi oluş puanı ortalama puanın üzerinde bulunmuştur. Nomofobi puanı arttıkça psikolojik iyi oluş puan düzeyinin azaldığı, depresyon puanı düştükçe psikolojik iyi oluş puan düzeyinin arttığı ve nomofobi arttıkça depresyon puanının da arttığı bulunmuştur. Ayrıca öğrencilerin sosyodemografik özelliklerine göre nomofobi, depresyon ve psikolojik iyi oluş düzeylerinde farklılıklar bulunmuştur.tr_TR
dc.description.tableofcontentsKABUL VE ONAY i TEŞEKKÜR ii İÇİNDEKİLER iii SİMGELER VE KISALTMALAR DİZİNİ vi TABLOLAR DİZİNİ.. vii ÖZET viii ABSTRACT x 1. GİRİŞ 1 1.1. Problemin Tanımı ve Önemi 1 1.2. Araştırmanın Soruları 4 2. GENEL BİLGİLER 5 2.1. Bağımlılıklar 5 2.1.2. Bağımlılığın Tanımı ve Kuramsal Altyapı 5 2.1.3. Teknoloji Bağımlılığı 6 2.1.4. Teknoloji Bağımlılığı Türleri 7 2.2. Nomofobi Tanımı ve Kuramsal Yapı 11 2.2.1. Nomofobik Birey Özellikleri 12 2.2.2. Nomofobi Nedenleri, Epidemiyoloji ve Üniversite Gençliği 12 2.3. Depresyon 13 2.3.1. Depresyon Tanımı 13 2.3.2. Bağımlılık ve Depresyon 14 2.3.3. Üniversite Öğrencilerinde Bağımlılık ve Depresyonla İlgili Çalışmalar 14 2.3.4. Sağlık Profesyonellerinde Bağımlılık ve Depresyon 15 2.3.5. Hemşirelik Öğrencilerinde Bağımlılık ve Depresyon 15 2.4. Psikolojik İyi Oluş 16 2.4.1. Psikolojik İyi Oluşun Alt Boyutları 16 2.4.2. Teknoloji Bağımlılığı ve Psikolojik İyi Oluş 17 2.4.3.Hemşirelik Öğrencilerinde Psikolojik İyi Oluş ve Psikolojik İyi Oluşun Önemi 18 2.4.4. Teknolojik Bağımlılık ve Teknolojik Bağımlılıkla Baş Etmede Psikolojik İyi Oluş ile İlgili Çalışmalar 18 3. YÖNTEM 20 3.1. Araştırma Şekli 20 3.2. Çalışmanın Evreni ve Örneklemi 20 3.3. Araştırmaya Alınma Kriterleri 21 3.4. Araştırmaya Alınmama Kriterleri 21 3.5. Veri Toplama Araçları 21 3.5.1. Kişisel Bilgi Formu 21 3.5.2. Nomofobi Ölçeği 22 3.5.3. Beck Depresyon Envanteri (BDE) 22 3.5.4. Psikolojik İyi Oluş Ölçeği 22 3.6. Verilerin Toplanması 23 3.7. Verilerin Analizi 23 3.8. Araştırma Sınırlılıkları 24 3.9. Araştırmanın Etik Yönü 24 4. BULGULAR 26 5. TARTIŞMA. 38 5.1. Öğrencilerin Sosyodemografik Özelliklerine Göre Nomofobi, Depresyon ve Psikolojik İyi Oluş Puan Ortalamalarının Tartışılması 38 5.2. Öğrencilerin Nomofobi İle Psikolojik İyi Olma Durumlarının Tartışılması 41 5.3. Öğrencilerin Depresyon Puan Ortalamaları İle Nomofobi Puan Ortalamaları Arasındaki İlişkinin Tartışılması 42 5.4. Öğrencilerin Depresyon ve Psikolojik İyi Olma Durumlarının Tartışılması 43 6. SONUÇ VE ÖNERİLER. 45 7. KAYNAKLAR 47 8. EKLER 63 Ek 1. Psikolojik İyi Oluş Kullanım İzni 63 Ek 2 Nomofobi Ölçeği Kullanım İzni 64 Ek 3. Örnek Ölçek Maddeleri 65 Ek 4. Beck Depresyon Envanteri Örnek Maddeler 66 Ek 5. Nomofobi Ölçeği Örnek Maddeler 67 Ek 6. Psikolojik İyi Oluş Ölçeği Örnek Maddeler 68 Ek 7. Kurum İzni 69 Ek 8. Etik Kurul İzni 70 BİLİMSEL ETİK BEYANI 71 ÖZ GEÇMİŞ 72  tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectDepresyontr_TR
dc.subjectNomofobitr_TR
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectPsikolojik iyi oluştr_TR
dc.titleHemşirelik Fakültesi öğrencilerinde nomofobi, depresyon ve psikolojik iyi oluş düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesitr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hemşirelik Fakültesitr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Büşra Çakmakçı.pdfBüşra Çakmakcı Yüksek Lisans Tez Dosyası1.31 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.