Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4856
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAcar, Esin-
dc.contributor.authorÖzserin, Nida-
dc.date.accessioned2022-11-07T06:08:21Z-
dc.date.available2022-11-07T06:08:21Z-
dc.date.issued2022-
dc.date.submitted2022-
dc.identifier.citationÖzserin, N. (2022). İlkokul öğrencilerinin argümantasyon ortamında matematiksel anlam oluşturma durumlarının incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü: Aydın.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/4856-
dc.description.abstractBu araştırmada ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin matematik dersi ve argümantasyon ortamında kurdukları argümanların niteliği ve bileşenleri incelenmiştir. Araştırma keşfedici durum çalışması deseninde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu bir ilkokulun üçüncü sınıfına devam eden 6 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın verileri video kayıt, ses kayıt, bireysel görüşmeler, alan notları, ders içi dökümanlar, kontrol listesi aracılığıyla toplanmış veriler söylem analizi ve döküman analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada öğrencilerin orta zorluk düzeyine sahip serbest tartışma problemleri ile Toulmin'in argümantasyon modeline uygun argümanlar üretebildikleri, sözlü argüman üretme durumlarının argümantatif yazılarına göre daha iyi olduğu, grup içi argümantasyona katılımın bilişsel düzeyin yanı sıra duyuşsal boyutla da ilgili olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.tr_TR
dc.description.abstractIn this research, the quality and components of the arguments that primary school 3rd grade students set up in the mathematics lesson and argumentation environment were examined. The research was carried out in the exploratory case study pattern. The study group of the research consisted of 6 students attending the third grade of a primary school. The data of the research were analyzed using discourse analysis and document analysis, data collected through video recording, audio recording, individual interviews, field notes, inclass documents, checklist. In the study, it was concluded that the students were able to produce arguments in accordance with Toulmin's argumentation model with medium difficulty free discussion problems, their verbal argument production situation was better than their argumentative writings, and the participation in in-group argumentation was related to the affective dimension as well as the cognitive level.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectMatematik, argümantasyon, argüman, argümantatif yazı, sözlü argümantasyontr_TR
dc.subjectMathematics, argumentation, argument, argumentative writing, verbal argumentationtr_TR
dc.titleİlkokul öğrencilerinin argümantasyon ortamında matematiksel anlam oluşturma durumlarının incelenmesitr_TR
dc.title.alternativeExamination of primary school students' creating mathematical meaning in argumentation environmenttr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalı, Sınıf Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
723156 NİDA ÖZSERİN.pdf4.11 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.