Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4829
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorYazıcı, Ersen-
dc.contributor.authorYanık, Selma-
dc.date.accessioned2022-10-24T06:48:52Z-
dc.date.available2022-10-24T06:48:52Z-
dc.date.issued2022-
dc.date.submitted2022-
dc.identifier.citationYanık, S. (2022). Ortaokul öğrencilerinin disiplinlerarası yaklaşımla işlenen matematik ders sürecinin mizaç türlerine göre incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü: Aydın.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/4829-
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışma, disiplinlerarası yaklaşımla işlenen matematik ders sürecinde, mizacın etkisini gözlemleme amacıyla yapılmıştır. Materyal ve Yöntem: Araştırma, 2021-2022 eğitim öğretim dönemi İzmir ili En Koleji'nde öğrenim gören, 6. sınıf 12 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın modeli, nitel desenlerden içiçe geçmiş çoklu durum çalışmasıdır. Veri toplama araçları; Gençler için Mizaç ve Karakter Envanteri, Odak Grup Görüşme Formu, Disiplinlerarası etkinliklere yönelik hazırlanmış STEM Ders Planları ve Süreç Kontrol Listesidir. Bulgular: Çalışmada disiplinlerarası yaklaşım sürecinde 4 adet mizaç boyutunu temsil eden 4 grup, 4'er STEM etkinliğini tamamlayarak proje ürünleri ortaya çıkarmıştır. Sonuç: Farklı mizaç boyutlarının dsiplinlerarası yaklaşım sürecine uyumunun farklı olduğu gözlemlenmiştir.tr_TR
dc.description.abstractObjective: This study was carried out to observe the effectof temperament in the mathematics lesson process, which is taught with an interdisciplinary approach. Material and Methods: The research was carried out with 12 6th grade students studying at En College in Izmir in the 2021-2022 academic year. The model of the research is a multi-case study intertwined with qualitative patterns. Data collection tools; Turkish Juniour Temperament and Character Inventory, Focus Group Interview Form, STEM Lesson Plans and Process Checklist for interdisciplinary activities. Results: In the study, 4 groups representing 4 temperament dimensions in the interdisciplinary approach process completed 4 STEM activities and produced project products. Conslusion: It has been observed that the adaptation of different temperament dimensions to the interdisciplinary approach process is different.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAydın Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectDisiplinlerarası yaklaşım, Kişilik, Mizaç, Stemtr_TR
dc.subjectInterdisciplinary approach, Personality, Temperament, Stemtr_TR
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin disiplinlerarası yaklaşımla işlenen matematik ders sürecinin mizaç türlerine göre incelenmesitr_TR
dc.title.alternativeInvestigation of interdisciplinary mathematics courses of secondary school students according to temperament typestr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAydın Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SelmaYanıkYLTez.pdfSelma Yanık Yüksek Lisans Tez Dosyası2.29 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.