Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4828
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorYazıcı, Ersen-
dc.contributor.authorAlkan Nurkan, Melike-
dc.date.accessioned2022-10-24T06:41:12Z-
dc.date.available2022-10-24T06:41:12Z-
dc.date.issued2022-
dc.date.submitted2022-
dc.identifier.citationAlkan Nurkan, M. (2022). Özel yetenekli öğrencilere yönelik matematik alanında mentörlük uygulaması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü: Aydın.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/4828-
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırma özel yetenekli bireylere yönelik mentörlük stratejisinin uygulanması ile matematik yeteneklerindeki değişimi gözlemlemek amacıyla yapılmıştır. Materyal ve Yöntem: Araştırma, 2021-2022 Eğitim-Öğretim yılında Aydın ilinin Karpuzlu ilçesindeki bir devlet okulunda öğrenime devam eden özel yetenekli bir 7. sınıf öğrencisi ile toplam 9 hafta süren bir öğretim deneyi bağlamında gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak; görüşme, gözlem, video kaydı transkripsiyonları ve doküman incelemesinden yararlanılırken, verilerin analizinde içerik analizi tekniklerinden Miles-Huberman Modeli kullanılmıştır. Bulgular: Araştırmada katılımcının matematiksel yetenek bileşenlerinden matematiksel bilgiyi edinme, matematiksel bilgiyi işleme ve matematiksel bilgiyi saklama bileşenlerine ulaştığı tespit edilmiştir. Sonuç: Bu çalışmada özel yetenekli bireylere yönelik mentörlük uygulamasının özel yetenekli bireylerin matematiksel yeteneğine olumlu bir etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.tr_TR
dc.description.abstractObjective: This research was conducted to observe the changing in mathematics abilities by the implementation of the mentoring strategy for gifted students. Material and Methods: The research was carried out with a 9-week teaching experiment with a 7th grade gifted student in a public school in the Karpuzlu district of Aydın province in the 2021-2022 academic year. It was utilized the Miles-Huberman Model one of the content analysis of the data by using interviews, observation, video recording transcription and document review as a data collection tool. Results: It was determined that the participant reached the components of obtaining mathematical knowledge, processing mathematical information and storing mathematical information, which are all components of mathematical ability according to the study. Conclusion: It was concluded that the mentoring implementation for gifted students had a positive effect on the mathematical ability of gifted students in this study.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAydın Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÖzel yetenekli birey, Matematik yeteneği, Mentörlüktr_TR
dc.subjectGifted students, Mathematical ability, Mentoringtr_TR
dc.titleÖzel yetenekli öğrencilere yönelik matematik alanında mentörlük uygulamasıtr_TR
dc.title.alternativeMentoring for gifted students in mathematicstr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAydın Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MelikeAlkanNurkanYLTez.pdfMelike Alkan Nurkan Yüksek Lisans Tez Dosyası6.75 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.