Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4816
Title: Sınıf öğretmenlerinin eğitimde bilgi teknolojileri kullanımı öz yeterlikleri ile teknolojik pedagojik içerik bilgileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Other Titles: Investigation of the relationship between classroom teachers' self-efficacy on use of information technologies in education and their technological pedagogical content information
Authors: Çiftci, Serdar
Gözel, Rukiye
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalı, Sınıf Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Keywords: Eğitimde Bilgi Teknolojisi, Öz Yeterlik, Sınıf Öğretmeni, Teknoloji Pedagoji İçerik Bilgisi
Information Technology in Education, Primary School Teacher, Self-Efficacy, Technology Pedagogy Content Knowledge
Issue Date: 2022
Publisher: Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Citation: Gözel, R. (2022). Sınıf öğretmenlerinin eğitimde bilgi teknolojileri kullanımı öz yeterlikleri ile teknolojik pedagojik içerik bilgileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü: Aydın.
Abstract: Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin eğitimde bilgi teknolojileri kullanımı öz-yeterlikleri ile teknolojik pedagojik içerik bilgilerinin arasındaki ilişkiyi saptamak ve aynı zamanda sınıf öğretmenlerin demografik özelliklerine göre bilgi teknolojileri kullanımı öz-yeterlikleri ile teknolojik pedagojik içerik bilgileri arasındaki farklılığı ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Bu amaç bağlamında yapılan çalışma ilişkisel tarama modelinde nicel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini 2021-2022 eğitim öğretim yılında Aydın ili Efeler ilçesinin devlet veya özel kurumlarında aktif olarak görev yapan tüm sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan "Kişisel Bilgi Formu", Deniz ve Algan (2013) tarafından geliştirilen "Eğitimde Bilgi Teknolojileri Kullanımı Öz-Yeterlikleri Ölçeği" ile Kaya ve Dağ (2013) tarafından Türkçeye uyarlanan "Sınıf Öğretmenlerine Yönelik Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi Ölçeği" kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda; sınıf öğretmenlerinin "Eğitimde Bilgi Teknolojilerini Kullanma Öz Yeterlikler Ölçeği"nden aldıkları puanların ortalamanın üzerinde bir değer aldığı ve sınıf öğretmenlerinin eğitimde bilgi teknolojilerini kullanma öz yeterliklerinin cinsiyet, yaş, kıdem yılı ve eğitim düzeyine göre anlamlı düzeyde farklılaştığı tespit edilmiştir. Sınıf öğretmenlerinin "Sınıf Öğretmenlerine Yönelik Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi Ölçeği"'nden aldıkla puanların ortalamanın üzerinde bir değere aldığı ve sınıf öğretmenlerinin teknolojik pedagojik içerik bilgilerinin cinsiyet, yaş, kıdem yılı ve eğitim düzeyine göre anlamlı düzeyde farklılaştığı tespit edilmiştir. Sınıf öğretmenlerinin eğitimde bilgi teknolojilerini kullanımı öz yeterlikleri ile teknolojik pedagojik içerik bilgi düzeyleri ve alt boyutları arasındaki ilişkiyi belirlemek için yapılan analizler sonucunda sınıf öğretmenlerinin eğitimde bilgi teknolojilerini kullanımı öz yeterlikleri ile teknolojik pedagojik içerik bilgi düzeyleri arasında pozitif yönde ve anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.
In this study, it was aimed to determine the relationship between primary school teachers self-efficacy in the use of information technologies in education and their technological pedagogical content knowledge and also to reveal the difference between their information technology self-efficacy and technological pedagogical content knowledge according to the demographic characteristics of primary school teachers. The study conducted in the context of this purpose is a quantitative study in the relational screening model. The sample of the research consists of all primary school teachers who actively work in public or private institutions of Aydın province Efeler district in the 2021-2022 academic year. "Personal Information Form" prepared by the researcher as data collection tool in the research, "Self-Efficacy for Use of Information Technologies in Education" developed by Deniz and Algan (2013), and "Technological Pedagogical Content Knowledge for Primary School Teachers adapted into Turkish by Kaya and Dağ (2013). scale" was used. As a result of the analysis of the data; It has been determined that the scores of the primary school teachers from the "Self-Efficacy Scale for Using Information Technologies in Education" are above average and the self-efficacy of primary school teachers to use information technologies in education differs significantly according to gender, age, seniority and education level. It has been determined that the average scores of the primary school teachers from the "Technological Pedagogical Content Knowledge Scale for Primary School Teachers " have a value above the average and that the technological pedagogical content knowledge of the primary school teachers differs significantly according to gender, age, seniority and education level. As a result of the analyzes carried out to determine the relationship between primary school teachers self-efficacy in using information technologies in education and their knowledge levels and sub-dimensions of technological pedagogical content, it has been determined that there is a positive and significant relationship between primary school teachers self-efficacy in using information technologies in education and their technological pedagogical content knowledge levels.
URI: http://hdl.handle.net/11607/4816
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
719011 RUKİYE GÖZEL.pdfRukiye Gözel Yüksek Lisans Tez Dosyası1.44 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.