Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4810
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorYalçın, Şahabettin-
dc.contributor.authorArslan, Selhan-
dc.date.accessioned2022-10-11T06:28:46Z-
dc.date.available2022-10-11T06:28:46Z-
dc.date.issued2022-
dc.date.submitted2022-
dc.identifier.citationArslan, S. (2022). Seyyid Hüseyin Nasr'ın bilim anlayışı. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü: Aydın.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/4810-
dc.description.abstractBu tez, yaşayan en büyük İslam bilim ve felsefe tarihçisi olarak kabul edilen Seyyid Hüseyin Nasr'ın bilim anlayışını inceleyen bir tezdir. Bu bağlamda, Nasr'ın varlık, bilgi ve bilim anlayışı, gelenek ve modernizm karşıtlığı temelinde irdelenmiş ve Nasr'ın modern bilimin metafiziksel arkaplanına yönelttiği eleştiriler ele alınmıştır. Nasr, Gelenekçi Ekol adı verilen ve R. Guenon'un temellerini attığı ve F. Schuon'un sistemleştirdiği düşünce akımının yaşayan en büyük temsilcisi olarak kabul edilmektedir. Adından da anlaşılacağı üzere, bu ekolün merkezi kavramı 'Gelenek'tir. Bu ekole göre Gelenek, tüm semavi dinlerin özünde yer alan ilahi mesaj olup geleneksel toplumların bilim, sanat, fikriyat, edebiyat gibi tüm kültürel unsurlarında tezahür eden ezelî ve ebedî Hakikat'tır. Gelenekçi düşünürlere göre sophia perennis (ezeli hikmet) olarak da bilinen Gelenek, kadim tüm toplumların geleneksel bilimlerinin temelinde yer alır. Geleneksel bilimler bu özelliğinden dolayı kutsal bilimler olarak da adlandırılır Nasr tarafından. Geleneksel bilimler ile modern bilim arasındaki en önemli fark, geleneksel bilimlerin ezeli hikmete dayanıyor olması iken modern bilimin seküler bir dünya görüşüne dayanmasıdır. Bu iki bilim arasındaki farklılıklar bu tezin en önemli konusunu oluşturmaktadır.tr_TR
dc.description.abstractThis thesis deals with Seyyed Hossein Nasr's conception of science, who is considered to be one of the greatest living thinkers in the field of Islamic studies, especially the history of Islamic science and philosophy. Nasr's view of knowledge and science is considered within the context of traditional and modern scientific worldviews. Nasr belongs to what is called the Traditionalist School, which is an intellectual movement founded by R. Guenon, and then sistematized by F. Schuon. Nasr is seen as the most prominent living representative of this school of thought. As the name indicates, the most important concept of this school of thought is Tradition. Tradition, according to this intellectual movement, is the perennial truth (sophia perennis) immanent in all religions, and shows itself in science, literatüre, philosophy, art, etc. of the traditional societies. That is why traditional science is also called sacred science by Nasr. While sacred science is based on sophia perennis, modern science is based on a secular worldview. This thesis focuses on the differences between sacred science and modern science, as viewed by Nasr.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectSeyyid Hüseyin Nasr, Bilgi, Gelenekçi Bilim, Kutsal Bilim, Modern Bilimtr_TR
dc.subjectSeyyed Hossein Nasr, Knowledge, Traditionalist Science, Sacred Science, Modern Sciencetr_TR
dc.titleSeyyid Hüseyin Nasr'ın bilim anlayışıtr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
718449 SELHAN ARSLAN.pdfSelhan Arslan Yüksek Lisans Tez Dosyası911.23 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.