Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4808
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDoğaner, Mustafa-
dc.contributor.authorMert, Mertcan-
dc.date.accessioned2022-10-10T08:44:49Z-
dc.date.available2022-10-10T08:44:49Z-
dc.date.issued2022-
dc.date.submitted2022-
dc.identifier.citationMert, M. (2022). Tüketici-marka kimliğinin marka evangelizmi üzerindeki etkisi: Otomobil kullanıcıları üzerine bir araştırma. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü: Aydın.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/4808-
dc.description.abstractMarka kimliği ve marka evangelizmi kavramlarına odaklanan bu çalışmanın temel amacı, otomobil kullanıcıları bağlamında marka memnuniyeti, marka itibarı, tüketici-marka kimliğinin marka evangelizmi değişkenleri arasındaki ilişkileri tespit etmektir. Ayrıca bu değişkenler açısından demografik özelliklerin istatistiksel olarak farklılaşma durumunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada bu amaçlar doğrultusunda veriye erişmek için nicel analiz yöntemi çerçevesinde bir online anket uygulamasıyla 379 otomobil sahibi katılımcının yanıtına erişilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 26 istatistik paket programında analiz edilmiştir. Analizler sonucunda marka memnuniyeti, marka itibarı, marka kimliği ve marka evangelizmi arasında anlamlı ilişkiler olduğu tespit edilmiştir. Yapılan regresyon analizinde marka kimliğinin, marka evangelizmini %48 oranında (R2=.485) açıkladığı görülmüştür.tr_TR
dc.description.abstractThe main purpose of this study, which focuses on the concepts of brand identity and brand evangelism, is to determine the relationships between brand satisfaction, brand reputation, consumer-brand identity and brand evangelism variables in the context of the automotive industry. In addition, it was aimed to determine the statistical differentiation of demographic characteristics in terms of these variables. In the study, the answers of 379 car owner participants were accessed through an online survey application within the framework of the quantitative analysis method in order to access the data for these purposes. The obtained data were analyzed in SPSS 26 statistical package program. As a result of the analysis, it has been determined that there are pnificant relationships between brand satisfaction, brand reputation, brand identity and brand evangelism. In the regression analysis, it was seen that brand identity explains brand evangelism by 48% (R2=.485).tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectMarka Evangelizmi, Marka İtibarı, Marka Kimliği, Marka Memnuniyetitr_TR
dc.subjectBrand Evangelism, Brand Identity, Brand Reputation, Brand Satisfactiontr_TR
dc.titleTüketici-marka kimliğinin marka evangelizmi üzerindeki etkisi: Otomobil kullanıcıları üzerine bir araştırmatr_TR
dc.title.alternativeThe effect of consumer-brand identity on brand evangelism: A research on car userstr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
718432 MERTCAN MERT.pdfMertcan Mert Yüksek Lisans Tez Dosyası2.69 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.