Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4791
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDemir, Gülsen-
dc.contributor.authorSaracaloğlu, Candaş-
dc.date.accessioned2022-10-04T10:58:34Z-
dc.date.available2022-10-04T10:58:34Z-
dc.date.issued2022-
dc.date.submitted2022-
dc.identifier.citationSaracaloğlu, C. (2022). Mesleki ve teknik lise öğrencilerinin meslek seçimlerinin ve gelecek beklentilerinin toplumsal temelde değerlendirilmesi:Turgutlu örneği. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü: Aydın.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/4791-
dc.description.abstractTürkiye'nin yarınlarına ışık tutacak bir mesleki eğitim süreci hedeflenirken bu hedef için bütün bileşenlerin durumu, halihazırda devam eden mesleki eğitim süreçlerinin anlaşılmasına yönelik yaklaşımların eksikliği ya da sorunlarının ortaya çıkarılması süreçlerin sağlıklı yürütülmesine katkı sağlayacaktır. Bu amaçla mesleki eğitim süresince sadece öğrenci kaynaklı diğer bir ifade ile öğrenci akademik durumları ile açıklanabilecek bir başarı- başarısızlık durumunun tespitinin yetersizliği ortaya konularak mesleki eğitim süreçlerinin toplumsal dinamikler ile eşgüdümünün açıklanması gerekmektedir.tr_TR
dc.description.abstractWhile targeting the vocational training process that will shed light on the future of Turkey, status of all components for this target wil contribute lack of approaches to understanding current vocational training process or uncovoring the problems. With this aim,the condination of vocational education processes with social dynamics needs to be explained by revaling the inadequacy of determing the success and faillure station which can only explained by the academic status of the students during the vocational education.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY SAYFASI..............................................................................................iii BİLİMSEL ETİK BİLDİRİM SAYFASI...............................................................................iv ÖZET....................................................................................................................................... v ABSTRACT ..........................................................................................................................vii ÖNSÖZ.................................................................................................................................viii TABLOLAR DİZİNİ.............................................................................................................xii GİRİŞ....................................................................................................................................... 1 1. BÖLÜM.............................................................................................................................. 6 1. KURAMSAL VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE................................................................... 6 1.1. Okullarda Mesleki Rehberlik ve Yöneltme-Yönelim.................................................. 6 1.2. Konuyla Benzer Çalışmalardan Örnekler.................................................................. 10 1.3. Türkiye’de Mesleki Eğitim........................................................................................ 25 1.3.1. Cumhuriyet Öncesi Dönem ............................................................................. 25 1.3.2. Cumhuriyet Sonrası Dönem ............................................................................ 30 1.3.3. Mesleki Eğitimin Bugünkü Durumu ............................................................... 55 1.4. Mesleki Eğitim ve Fırsat Eşitliği ............................................................................... 64 1.5. Eğitim ve Toplumsal Hareketlilik.............................................................................. 67 1.6. Pierre Bourdieu ve Sermaye Kavramı ....................................................................... 69 1.7. Habitus ve Kültürel Sermaye İlişkisi......................................................................... 87 1.8. Pierre Bourdieu Perspektifinde Birey ve Toplum.................................................... 105 2. BÖLÜM.......................................................................................................................... 109 2. ARAŞTIRMA.................................................................................................................. 109 2.1. Araştırmanın Konusu............................................................................................... 109 2.2. Araştırmanın Amacı................................................................................................. 109 2.3. Araştırmanın Önemi ................................................................................................ 110 2.4. Sınırlılıklar............................................................................................................... 111 x 2.5. Araştırmanın Yöntemi ............................................................................................. 111 2.6. Araştırmanın Evreni Örneklemi ve Veri Toplama Teknikleri................................. 112 2.7. Alanda Karşılaşılan Güçlükler................................................................................. 113 3. BÖLÜM.......................................................................................................................... 115 3. BULGULAR VE DEĞERLENDİRİLME ...................................................................... 115 3.1. Kişilerin Mesleki Eğitime Bakışı............................................................................. 121 3.1.1. Öğrencilere Göre ........................................................................................... 121 3.1.2. Öğretmenlere Göre ........................................................................................ 125 3.1.3. Yöneticilere Göre........................................................................................... 130 3.1.4. İşyeri Temsilcilerine Göre ............................................................................. 131 3.2. Sosyal Çevrenin Eğitime Bakışı .............................................................................. 137 3.2.1. Öğrencilere Göre ........................................................................................... 137 3.2.2. Öğretmenlere Göre ........................................................................................ 139 3.2.3. Yöneticilere Göre........................................................................................... 143 3.2.4. İşyeri Temsilcilerine Göre ............................................................................. 144 3.3. Mesleki Eğitimde Edinimler- Engeller.................................................................... 153 3.3.1. Öğrencilere Göre ........................................................................................... 153 3.3.2. Öğretmenlere Göre ........................................................................................ 156 3.3.3. Yöneticilere Göre........................................................................................... 160 3.3.4. İşyeri Temsilcilerine Göre ............................................................................. 161 3.4. İstihdam ve Mesleki Başarı...................................................................................... 168 3.4.1. Öğrencilere Göre ........................................................................................... 168 3.4.2. Öğretmenlere Göre ........................................................................................ 169 3.4.3. Yöneticilere Göre........................................................................................... 171 3.4.4. İşyeri Temsilcilerine Göre ............................................................................. 171 4. SONUÇ VE ÖNERİLER .............................................................................................. 182 5. KAYNAKLAR............................................................................................................... 190 xi ÖZGEÇMİŞ ....................................................................................................................... 197tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectMesleki Eğitim, Kültürel Sermaye, Yeniden Üretim, Gençliktr_TR
dc.subjectVocational Training, Cultural Capital, Reproduction, Youth.tr_TR
dc.titleMesleki ve teknik lise öğrencilerinin meslek seçimlerinin ve gelecek beklentilerinin toplumsal temelde değerlendirilmesi:Turgutlu örneğitr_TR
dc.title.alternativeThe evaluation of career choices and future expectations of vocational and technical high school students on a social basis:Example of Turgutlutr_TR
dc.typedoctoralThesistr_TR
dc.contributor.departmentAydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Doktora

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
724035 CANDAŞ SARACALOĞLU.pdfCandaş Saracaloğlu Doktora Tez Dosyası2.36 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.