Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4791
Title: Mesleki ve teknik lise öğrencilerinin meslek seçimlerinin ve gelecek beklentilerinin toplumsal temelde değerlendirilmesi:Turgutlu örneği
Other Titles: The evaluation of career choices and future expectations of vocational and technical high school students on a social basis:Example of Turgutlu
Authors: Demir, Gülsen
Saracaloğlu, Candaş
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalı
Keywords: Mesleki Eğitim, Kültürel Sermaye, Yeniden Üretim, Gençlik
Vocational Training, Cultural Capital, Reproduction, Youth.
Issue Date: 2022
Publisher: Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Citation: Saracaloğlu, C. (2022). Mesleki ve teknik lise öğrencilerinin meslek seçimlerinin ve gelecek beklentilerinin toplumsal temelde değerlendirilmesi:Turgutlu örneği. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü: Aydın.
Abstract: Türkiye'nin yarınlarına ışık tutacak bir mesleki eğitim süreci hedeflenirken bu hedef için bütün bileşenlerin durumu, halihazırda devam eden mesleki eğitim süreçlerinin anlaşılmasına yönelik yaklaşımların eksikliği ya da sorunlarının ortaya çıkarılması süreçlerin sağlıklı yürütülmesine katkı sağlayacaktır. Bu amaçla mesleki eğitim süresince sadece öğrenci kaynaklı diğer bir ifade ile öğrenci akademik durumları ile açıklanabilecek bir başarı- başarısızlık durumunun tespitinin yetersizliği ortaya konularak mesleki eğitim süreçlerinin toplumsal dinamikler ile eşgüdümünün açıklanması gerekmektedir.
While targeting the vocational training process that will shed light on the future of Turkey, status of all components for this target wil contribute lack of approaches to understanding current vocational training process or uncovoring the problems. With this aim,the condination of vocational education processes with social dynamics needs to be explained by revaling the inadequacy of determing the success and faillure station which can only explained by the academic status of the students during the vocational education.
URI: http://hdl.handle.net/11607/4791
Appears in Collections:Doktora

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
724035 CANDAŞ SARACALOĞLU.pdfCandaş Saracaloğlu Doktora Tez Dosyası2.36 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.