Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/477
Title: İkiz açıklar hipotezi: Türkiye üzerine bir inceleme
Other Titles: The twin deficits hypothesis: A review of the Turkey
Authors: Uçkaç, Aynur
Şimşek, Nilüfer
Keywords: İkiz Açıklar
Bütçe Açıkları
Cari Açıklar
Granger Testi
Eşdeğerlik Hipotezi
Twin Deficits
Budget Deficits
Current Account Deficits
Granger Test
Equivalence Hypothesis
Issue Date: 1-Jan-2014
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi
Abstract: İkiz Açıklar Hipotezi; bütçe açıkları ile cari açıklar arasında doğrusal bir ilişki olduğunu ifade eden görüştür. İkiz açıklar hipotezine yönelik temelde iki yaklaşım mevcuttur. Bu yaklaşımlar; iki açık arasında ilişkinin geçerliliğini savunan Keynesyen yaklaşım ve iki açık arasında ilişki olmadığını savunan Ricardian yaklaşımdır. Bu çalışmanın amacı; bütçe açıkları ile cari açıklar arasında ilişki olduğunu ifade eden ikiz açıklar hipotezinin geçerli olduğunu öne süren Keynesyen yaklaşımın 1996-2013 döneminde Türkiye için geçerliliğini test etmektir. Bütçe açıkları ile cari işlemler arasında bir ilişkinin varlığının sınanmasına yönelik olarak yapılan çalışmamızda zaman serisi yaklaşımı kullanılmıştır. Türkiye ekonomisine ilişkin 1996-2013 yılları arasındaki çeyrekli (üç aylık) veriler kullanılarak çok değişkenli (Cari açık, Bütçe açığı, Kur, Faiz) regresyon modelleri çerçevesinde, Granger nedensellik testi yardımıyla değişkenler arasındaki etkileşimin yönü tespit edilmiş ve Engle-Granger eşbütünleşme testi yardımıyla değişkenler arasında uzun dönemli bir ilişkinin var olup olmadığı sınanmıştır. Yapılan analiz sonucunda cari işlemler açığı ile bütçe açığı arasında istatistiki olarak anlamlı uzun dönemli bir ilişki olduğuna dair bulgulara rastlanmıştır. Nedensellik ilişkisinin yönü ise bütçe açıklarından cari açıklara doğrudur. Edinilen sonuçlar; uygulanan yöntem ve incelenen döneme bağlı olarak Keynesyen İkiz Açıklar hipotezini desteklemektedir. Tüm bu çıkarımların dışında faiz ve döviz kurundan cari açıklara doğru istatistiki olarak anlamlı, granger nedensellik ilişkisi tespit edilmiştir. The Twin Deficits Hypothesis expresses that there is a linear relationship between budget deficits and current account deficits. Two approaches are available for the twin deficits hypothesis. These approaches are; the Keynesian approach supporting the validity of the relationship between two deficits and the Ricardian approach supporting that there is no relationship between them. The aim of this study is testing the validity of the Keynesian approach supporting the validity of the relationship between budget deficits and current account deficits for Turkey in 1996-2013 period. The time series approach has been used to examine the existence of a relationship between budget deficits and current accounts in our study. The direction between variables has been determined by means of Granger Causality test as part of multivariable (Current account deficit, Budget deficit, Currency, İnterest) regression models by using quarterly (three-month) data between for the 1996-2013 years in Turkish economy and a long term relationship between variables has been tested by means of the Engle-Granger Cointegration test. As a result of the analysis, there has been determined a statistically significant long-term relationship between current account deficit and budget deficit. The direction of causality relationship toward from budget deficits to current account deficits. Results obtained support the Keynesian Twin Deficits Hypothesis depending on the methods applied and the period examined. Apart from all these inferences a statistically significant Granger Causality relationship has been determined towards from the interest and exchange rates to current account deficits.
URI: http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=49621384&idt=1
http://hdl.handle.net/11607/477
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10029096.pdf1.42 MBAdobe PDFView/Open
ABSTRACT.pdf86.44 kBAdobe PDFView/Open
ozet.pdf102.26 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.