Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4721
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorYazıcı, Ersen-
dc.contributor.authorEray, Fatma-
dc.date.accessioned2022-08-08T07:04:52Z-
dc.date.available2022-08-08T07:04:52Z-
dc.date.issued2022-
dc.date.submitted2022-
dc.identifier.citationEray, F. (2022). Ortaokul 8. sınıf öğrencileri üzerinde yürütülen oyunlaştırma tabanlı etkinliklerin öğrencilerin motivasyon, öz yeterlik ve matematik kaygılarına etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü: Aydın.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/4721-
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmanın temel amacı matematik dersinde oyunlaştırma tabanlı etkinliklerin ortaokul öğrencilerinin motivasyon, öz yeterlik algısı ve matematik kaygılarına etkisinin incelenmesidir. Materyal ve Yöntem: Ön test son test deneysel desen kullanılan araştırmanın katılımcıları bir devlet okulunda öğrenim gören 35 (19 deney, 16 kontrol grubu) sekizinci sınıf öğrencisidir. Matematik Motivasyon Ölçeği (MMÖ), Matematik Öz Yeterlik Algısı Ölçeği (MMAÖ), Matematik Kaygısı Ölçeği (MKA) ve araştırmacı tarafından hazırlanan görüşme soruları veri toplama araçlarını oluşturmaktadır. Uygulama öncesinde öğrencilere ölçekler uygulanmıştır. Bulgular: Öğrencilere altı hafta boyunca araştırmacı tarafından geliştirilen oyunlaştırma tabanlı matematik etkinlikleri gerçekleştirilmiştir. Etkinliklerin tamamlanmasından sonra ölçekler yeniden uygulanmıştır. Bununla birlikte uygulama sonunda öğrencilerle odak grup görüşmesi yapılmıştır. Elde edilen nicel veriler SPSS paket programı ile görüşme transkriptleri ise nitel veri analiz yöntemlerinden betimsel analiz ile incelenmiştir. Sonuç: Verilerin analizi sonucunda deney ve kontrol grubu puanlarının arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Ayrıca öğrencilerin yapılan etkinliklerle ilgili olumlu görüşler belirttiği tespit edilmiştir.tr_TR
dc.description.abstractObjective: The main purpose of this research is to examine the effects of gamification-based activities in mathematics lesson on motivation, self efficacy perception and mathematics anxiety of secondary school students. Material and Methods: The participants of the study, in which the pre-test and post-test experimental design was used, were 35 (19 experimental, 16 control group) eighth grade students studying at a public school. The Mathematics Motivation Scale (MME), the Mathematics Self-Efficacy Scale (MMSE), the Mathematics Anxiety Inventory (MAS) and the interview questions prepared by the researcher constitute the data collection tools. Before the application, the scales were applied to the students. Results: Gamification-based math activities developed by the researcher were carried out to the students for six weeks. After the activities were completed, the scales were applied again. However, at the end of the application, focus group interviews were held with the students. Quantitative data obtained were analysed with SPSS package program and interview transcripts were analysed with descriptive analysis, one of the qualitative data analysis methods. Conclusion: As a result of the analysis of the data, no significant difference was found between the experimental and control group scores. In addition, it was determined that the students expressed positive opinions about the activities.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY ..................................................................................................i TEŞEKKÜR............................................................................................................ ii İÇİNDEKİLER ...................................................................................................... iii KISALTMALAR DİZİNİ..................................................................................... vii ŞEKİLLER DİZİNİ.............................................................................................. viii ÇİZELGELER DİZİNİ ...........................................................................................ix EKLER DİZİNİ.......................................................................................................xi ÖZET..................................................................................................................... xii ABSTRACT..........................................................................................................xiv 1. GİRİŞ ...................................................................................................................1 1.1. Araştırmanın Amacı..........................................................................................4 1.2. Araştırma Problemi ...........................................................................................5 1.3. Araştırmanın Alt Problemleri............................................................................5 1.4. Araştırmanın Önemi..........................................................................................6 1.5. Varsayımlar.......................................................................................................7 1.6. Sınırlılıklar ........................................................................................................8 1.7. Kuramsal ve Kavramsal Çerçeve ......................................................................8 iv 1.7.1. Oyunlaştırma ..................................................................................................8 1.7.1.1. Oyunlaştırma Tasarım Çerçeveleri............................................................10 1.7.1.1.1. D6 Oyunlaştırma Tasarımı.....................................................................11 1.7.1.1.2. Octalysis Sekizgeni ................................................................................13 1.7.1.2. Oyunlaştırmada Oyun Öğeleri...................................................................16 1.7.1.2.1. Dinamikler..............................................................................................16 1.7.1.2.2. Mekanikler .............................................................................................17 1.7.1.2.3. Bileşenler................................................................................................18 1.7.1.3. Dijital Oyunlaştırma Araçları....................................................................18 1.7.1.3.1. Kahoot....................................................................................................18 1.7.1.3.2. Plickers...................................................................................................21 1.7.1.3.3. Quizizz ...................................................................................................22 1.7.2. Eğitimde Oyunlaştırma ................................................................................23 1.7.3. Matematik Motivasyonu ..............................................................................24 1.7.4. Matematiğe Karşı Öz yeterlik Algısı............................................................25 1.7.5. Matematik Kaygısı.......................................................................................26 2. KAYNAK ÖZETLERİ ......................................................................................28 3. MATERYAL VE YÖNTEM .............................................................................34 3.1. Araştırmanın Modeli .......................................................................................34 3.2. Çalışma Grubu ................................................................................................35 v 3.3. Araştırma Verisi ve Veri Toplama Araçları....................................................36 3.3.1. Matematik Motivasyon Ölçeği.....................................................................37 3.3.2. Matematiğe Karşı Öz yeterlik Algısı Ölçeği................................................38 3.3.3. Matematik Kaygısı Ölçeği ...........................................................................38 3.3.4. Odak Grup Görüşme Formu.........................................................................39 3.4. Verilerin Analizi..............................................................................................39 3.5. Uygulama Süreci.............................................................................................40 3.5.1. Uygulama Öncesi Hazırlık...........................................................................40 3.5.2. Etkinliklerin Hazırlanması ve Geliştirilmesi................................................41 3.5.3. Etkinliklerin Uygulanması ...........................................................................45 3.5.3.1. Vahşi Doğada Yolculuk Etkinliği .............................................................47 3.5.3.2. Dünya Turu Etkinliği ................................................................................48 3.5.3.3. Uzay Yolculuğu Etkinliği..........................................................................49 4. BULGULAR......................................................................................................50 4.1. Varsayımların Sınanmasına İlişkin Bulgular ..................................................50 4.2. Ön Test Uygulamalarına İlişkin Bulgular .......................................................51 4.3. Araştırmanın Birinci Alt Problemine İlişkin Bulgular....................................54 4.4. Araştırmanın İkinci Alt Problemine İlişkin Bulgular......................................57 4.5. Araştırmanın Üçüncü Alt Problemine İlişkin Bulgular...................................60 4.6. Araştırmanın Dördüncü Alt Problemine İlişkin Bulgular...............................63 vi 5. TARTIŞMA VE SONUÇ...................................................................................68 KAYNAKLAR ......................................................................................................74 EKLER...................................................................................................................84 BİLİMSEL ETİK BEYANI...................................................................................94 ÖZ GEÇMİŞ ..........................................................................................................95tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAydın Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectOyunlaştırma, Matematik motivasyonu, Matematiğe karşı öz yeterlik algısı, Matematik kaygısıtr_TR
dc.subjectGamification, Mathematics motivation, Mathematics self-efficacy perception, Mathematics anxietytr_TR
dc.titleOrtaokul 8. sınıf öğrencileri üzerinde yürütülen oyunlaştırma tabanlı etkinliklerin öğrencilerin motivasyon, öz yeterlik ve matematik kaygılarına etkisitr_TR
dc.title.alternativeThe effect of gamification-based activities on secondary 8th grade students on motivation, self-efficacy and mathematics anxietytr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAydın Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik Eğitimi Yüksek Lisans Programıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FatmaErayYLTez.pdfFatma Eray Yüksek Lisans Tez Dosyası3.58 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.