Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4721
Title: Ortaokul 8. sınıf öğrencileri üzerinde yürütülen oyunlaştırma tabanlı etkinliklerin öğrencilerin motivasyon, öz yeterlik ve matematik kaygılarına etkisi
Other Titles: The effect of gamification-based activities on secondary 8th grade students on motivation, self-efficacy and mathematics anxiety
Authors: Yazıcı, Ersen
Eray, Fatma
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik Eğitimi Yüksek Lisans Programı
Keywords: Oyunlaştırma, Matematik motivasyonu, Matematiğe karşı öz yeterlik algısı, Matematik kaygısı
Gamification, Mathematics motivation, Mathematics self-efficacy perception, Mathematics anxiety
Issue Date: 2022
Publisher: Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
Citation: Eray, F. (2022). Ortaokul 8. sınıf öğrencileri üzerinde yürütülen oyunlaştırma tabanlı etkinliklerin öğrencilerin motivasyon, öz yeterlik ve matematik kaygılarına etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü: Aydın.
Abstract: Amaç: Bu araştırmanın temel amacı matematik dersinde oyunlaştırma tabanlı etkinliklerin ortaokul öğrencilerinin motivasyon, öz yeterlik algısı ve matematik kaygılarına etkisinin incelenmesidir. Materyal ve Yöntem: Ön test son test deneysel desen kullanılan araştırmanın katılımcıları bir devlet okulunda öğrenim gören 35 (19 deney, 16 kontrol grubu) sekizinci sınıf öğrencisidir. Matematik Motivasyon Ölçeği (MMÖ), Matematik Öz Yeterlik Algısı Ölçeği (MMAÖ), Matematik Kaygısı Ölçeği (MKA) ve araştırmacı tarafından hazırlanan görüşme soruları veri toplama araçlarını oluşturmaktadır. Uygulama öncesinde öğrencilere ölçekler uygulanmıştır. Bulgular: Öğrencilere altı hafta boyunca araştırmacı tarafından geliştirilen oyunlaştırma tabanlı matematik etkinlikleri gerçekleştirilmiştir. Etkinliklerin tamamlanmasından sonra ölçekler yeniden uygulanmıştır. Bununla birlikte uygulama sonunda öğrencilerle odak grup görüşmesi yapılmıştır. Elde edilen nicel veriler SPSS paket programı ile görüşme transkriptleri ise nitel veri analiz yöntemlerinden betimsel analiz ile incelenmiştir. Sonuç: Verilerin analizi sonucunda deney ve kontrol grubu puanlarının arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Ayrıca öğrencilerin yapılan etkinliklerle ilgili olumlu görüşler belirttiği tespit edilmiştir.
Objective: The main purpose of this research is to examine the effects of gamification-based activities in mathematics lesson on motivation, self efficacy perception and mathematics anxiety of secondary school students. Material and Methods: The participants of the study, in which the pre-test and post-test experimental design was used, were 35 (19 experimental, 16 control group) eighth grade students studying at a public school. The Mathematics Motivation Scale (MME), the Mathematics Self-Efficacy Scale (MMSE), the Mathematics Anxiety Inventory (MAS) and the interview questions prepared by the researcher constitute the data collection tools. Before the application, the scales were applied to the students. Results: Gamification-based math activities developed by the researcher were carried out to the students for six weeks. After the activities were completed, the scales were applied again. However, at the end of the application, focus group interviews were held with the students. Quantitative data obtained were analysed with SPSS package program and interview transcripts were analysed with descriptive analysis, one of the qualitative data analysis methods. Conclusion: As a result of the analysis of the data, no significant difference was found between the experimental and control group scores. In addition, it was determined that the students expressed positive opinions about the activities.
URI: http://hdl.handle.net/11607/4721
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FatmaErayYLTez.pdfFatma Eray Yüksek Lisans Tez Dosyası3.58 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.