Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4712
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAyyıldız, Tuğrul-
dc.contributor.authorİspir, Mustafa-
dc.date.accessioned2022-08-04T07:46:05Z-
dc.date.available2022-08-04T07:46:05Z-
dc.date.issued2022-08-04-
dc.date.submitted2022-07-04-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/4712-
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmanın temel amacı Afyonkarahisar’da yer alan 4 ve 5 yıldızlı termal konaklama işletmelerinde algılanan değerin müşteri memnuniyetine ve e-WOM’a etkisini ortaya koymaktır. Çalışanın kuramsal yapısını oluşturmak adına literatür taraması yapılarak; sırasıyla algılanan değer, müşteri memnuniyeti ve e-WOM kavramları açıklanmıştır. Gereç Yöntem: Çalışmada nicel araştırma yöntemi kullanılarak, veri toplama aracı olarak anket tekniğinden yararlanılmıştır. Çalışmanın evreni Afyonkarahisar ilindeki 4 ve 5 yıldızlı termal konaklama işletmeleridir. Araştırmaya konu olan bölgeye gelen turist sayılarının bilinmemesinden dolayı çalışmada kolayda örnekleme yönteminden yararlanılarak 30.01.2022 ile 06.02.2022 tarihleri arasında 396 örnekleme ulaşılmıştır. Bulgular: Katılımcıların katılımcıların medeni durumu ve eğitim düzeyi ile algılandıkları değer arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Katılımcıların cinsiyet ve yaş değişkenleri ile e-WOM arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Sonuç: Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre algılanan değer ile müşteri memnuniyeti ve e-WOM arasında pozitif yönlü ilişki bulunmuştur. Ek olarak algılanan değer müşteri memnuniyetinin bir belirleyicisidir.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY i TEŞEKKÜR ii İÇİNDEKİLER iii SİMGELER VE KISALTMALAR DİZİNİ viii ŞEKİLLER DİZİNİ ix TABLOLAR DİZİNİ x ÖZET xii ABSTRACT xiii 1. GİRİŞ 1 1.1. Araştırmanın Amacı ve Önemi 4 2. GENEL BİLGİLER 6 2.1. Değer Kavramı 6 2.2. Algılanan Değer 7 2.3. Algılanan Değer Türleri 10 2.4. Algılanan Değer Ölçüm Yaklaşımları 11 2.4.1. Tek Boyutlu Yaklaşımlar 12 2.4.1.1. Monroe Yaklaşımı (Fiyat Temelli Model) 12 2.4.1.2. Zeithaml Yaklaşımı 13 2.4.1.3. Algılanan Değeri Tek Boyutta Ölçen Diğer Çalışmalar 14 2.4.2. Çok Boyutlu Yaklaşımlar 15 2.4.2.1. Tüketim Değer Teorisi 16 2.4.2.2. Holdbrook’un Değer Yaklaşımı 17 2.4.2.3. Faydacı ve Hazcı Değer 17 2.4.2.4. Müşteri Değer Hiyerarşisi 18 2.5. Algılanan Değer Boyutları 20 2.5.1. Finansal (Parasal) Değer 21 2.5.2. Epistemik Değer 21 2.5.3. Duygusal Değer 22 2.5.4. Sosyal Değer 22 2.5.5. Kalite Değeri 23 2.5.6. İtibar Değeri 23 2.6. Algılanan Değerin İşletmeler ve Tüketiciler İçin Önemi 24 2.7. Müşteri Değeri Oluşturma 25 2.8. Algılanan Değer ile İlgili Çalışmalar 26 2.9. Müşteri Memnuniyeti 27 2.10. Müşteri Memnuniyeti Tanımı 28 2.11 Müşteri Memnuniyetinin Önemi 29 2.12. Müşteri Memnuniyetinin Ölçülmesi 32 2.12.1. Müşteri Memnuniyetine İlişkin Teoriler 33 2.12.1.1. Beklentinin Onaylanmaması Teorisi 33 2.12.1.2. Nedensellik Yükleme (Atfetme)Teorisi 34 2.12.1.3. Eşitlik Teorisi 35 2.13. Müşteri Memnuniyetini Etkileyen Faktörler 36 2.14. Müşteri Memnuniyeti ile İlişkili Değişkenler 42 2.14.1. Müşteri Memnuniyeti ve Üretkenlik Arasındaki İlişkiler 42 2.14.2. Müşteri Memnuniyeti Üzerinde Fiyat Etkisi 42 2.14.3. Müşteri Memnuniyeti ile Müşteri Sadakati İlişkisi 43 2.15. Müşteri Memnuniyetsizliğinin İşletmelere Etkileri 44 2.16. Müşteri Memnuniyetini Artırmanın Yolları 44 2.17. Konaklama İşletmeleri Açısından Müşteri Memnuniyetinin Önemi 45 2.18. Müşteri Memnuniyeti ile İlgili Çalışmalar 46 2.19. Algılanan Değer ile Müşteri Memnuniyeti Arasındaki İlişki 48 2.20. E-Wom (Elektronik Ağızdan Ağıza İletişim) 48 2.21. WOM(Ağızdan Ağıza İletişim) Tanımı 49 2.22. Ağızdan Ağıza İletişim Türleri 51 2.22.1. Olumsuz Ağızdan Ağıza İletişim 51 2.22.2. Olumlu Ağızdan Ağıza İletişim 52 2.23. E-WOM (Elektronik Ağızdan Ağıza İletişim) Kavramı 52 2.24. Elektronik Ağızdan Ağıza İletişim(e-WOM) Türleri 54 2.24.1. Olumlu Elektronik Ağızdan Ağıza İletişim 54 2.24.2. Olumsuz Elektronik Ağızdan Ağıza İletişim 55 2.25. E-WOM Ortamları 55 2.25.1. Bloglar ve Tartışma Formları 56 2.25.2. Ürün veya Hizmet Değerlendirme ve E- Ticaret Siteleri 56 2.25.3. Twitter 57 2.25.4. FaceBook 57 2.25.5. Instagram 57 2.25.6. Foursquare 58 2.26. E-WOM ile İlgili Çalışmalar 58 2.27. Algılanan Değer ile E-Wom Arasındaki İlişki 59 3. GEREÇ VE YÖNTEM 60 3.1. Evren Örneklem 60 3.2. Yöntem 61 3.3. Araştırmanın Modeli ve Hipotezleri 61 3.4. Araştırmanın Kapsamı ve Sınırlamaları 62 3.5. Veri Toplam Yöntemi 62 3.6. Veri Analizleri ve İstatistiki Yöntemler 64 3.7. Algılanan Değer Ölçeği Faktör Analizi 65 3.8. Memnuniyet Ölçeği Açıklayıcı Faktör Analizi 67 3.9. e-WOM Ölçeği Açıklayıcı Faktör Analizi 68 4. BULGULAR 70 4.1. Katılımcıların Demografik Özelliklerine Göre Algıladıkları Değer Arasındaki Farklılıklar 71 4.1.1. Katılımcıların Cinsiyetlerine Göre Algıladıkları Değer Arasındaki Farklılıklar 71 4.1.2. Katılımcıların Medeni Durum Değişkenine Göre Algıladıkları Değer Arasındaki Farklılıklar 72 4.1.3. Katılımcıların Yaş Değişkenine Göre Algıladıkları Değer Arasındaki Farklılıklar 74 4.1.4. Katılımcıların Eğitim Düzeyi Değişkenine Göre Algıladıkları Değer Arasındaki Farklılıklar 77 4.2. Katılımcıların Demografik Özelliklerine Göre Müşteri Memnuniyeti Düzeyleri Arasındaki Farklılıklar 81 4.2.1. Katılımcıların Cinsiyet ve Medeni durumlarına Göre Memnuniyeti Düzeyleri Arasındaki Farklılıklar 81 4.2.2. Katılımcıların Yaş ve Eğitim Düzeylerine Göre Memnuniyeti Düzeyleri Arasındaki Farklılıklar 82 4.3. Katılımcıların Demografik Özelliklerine Göre e-WOM Arasındaki Farklılıklar 84 4.3.1. Katılımcıların Cinsiyet ve Medeni durumlarına Göre e-WOM Arasındaki Farklılıklar 84 4.3.2. Katılımcıların Yaş ve Eğitim Durumlarına Göre e-WOM Arasındaki Farklılıklar 85 4.4. Algılanan Değer ile Müşteri Memnuniyeti ve E-Wom Arasındaki İlişki 87 4.5. Algılan Değerin Müşteri Memnuniyeti Üzerine Etkisi 88 4.6. Algılanan değerin e-WOM üzerine etkisi 90 4.7. Müşteri memnuniyetinin e–WOM üzerine etkisi 91 4.8. Hipotezler 92 5. TARTIŞMA 94 6. SONUÇ VE ÖNERİLER 97 KAYNAKLAR 100 EKLER 124 Ek 1. Anket Formu 124 Ek 2. Etik Kurul Onayı 125 BİLİMSEL ETİK BEYANI 126 ÖZ GEÇMİŞ 127tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectAlgılanan Değer, e-WOM, Müşteri Memnuniyeti, Turizmtr_TR
dc.title4 ve 5 Yıldızlı Termal Konaklama İşletmelerinde Algılanan Değerin Müşteri Memnuniyetine ve E-Wom’a (Elektronik Ağızdan Ağıza İletişim) Etkisi: Afyonkarahisar Örneğitr_TR
dc.title.alternativeThe Effect Of Perceived Value On Customer Satisfaction And Ewom (Electronic Word Of Mouth) in 4 And 5 Star Thermal Accommodations: The Case Of Afyonkarahisartr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Sağlık Turizmi Disiplinlerarası Programıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MUSTAFA İSPİR.pdfMustafa İspir Yüksek Lisans Tez Dosyası1.88 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.