Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4709
Title: Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Yeme Tutumu İle Kronotip Açısından Değerlendirilmesi
Other Titles: Evaluation Of Aydin Adnan Menderes Faculty Of Sports Sciences Students In Terms Of Eating Attitude And Chronotype
Authors: Tanır, Halil
Dügeroğlu, Ekrem
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi
Keywords: Kronotip, Öğrenci, Spor Bilimleri, Yeme Tutumu
Chronotype, Eating Attitude, Sport Sciences, Student
Issue Date: 2022
Publisher: Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü
Citation: Dügeroğlu, E. (2022). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Yeme Tutumu İle Kronotip Açısından Değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü: Aydın.
Abstract: Amaç: Bu araştırmanın amacı 2020-2021 Eğitim Öğretim yılı Bahar döneminde Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi’nde öğrenim gören öğrencileri yeme tutumu ve kronotip açısından değerlendirilmesidir. Gereç ve Yöntem: Araştırma analitik - kesitsel olarak Aralık 2020 ve Ağustos 2021 tarihleri arasında Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi’nde öğrenim gören 412 (n=202 kadın ve n=210 erkek) öğrenci ile gerçekleşti. Veriler, Yeme Tutum Testi ve İnsan Sirkadiyen Ritminde Sabahcıl-Akşamcıl Tipleri Belirlemede Kendi Kendini Değerlendirme Formu ile toplandı. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler, Independent Sample T Testi, One Way Anova Testi ve Ki-kare Testi kullanıldı. Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin %17’sinin (n=70) yeme bozukluğuna yatkın olduğu ve %50,5’inin (n=208) kronotip açısından ara tip olduğu belirlendi. Öğrencilerin kronotiplerine göre yeme tutumu açısından öğrenciler arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılaşma olduğu (p<0,05); yeme bozukluğuna en yatkın öğrencilerin sabahcıl tipe yakın öğrenciler (%39,0) ve ara tip öğrenciler (%16,3) olduğu tespit edildi. Sonuç: Bu araştırmada yeme bozukluğuna yatkın öğrencilerin olduğu, öğrencilerin önemli bir bölümünün kronotiplerinin ara tip veya sabahcıla yakın olduğu ve öğrencilerin kronotiplerinin yeme bozukluğu gözlenme sıklığını etkilediği sonucuna ulaşıldı.
Aim: This research was conducted to evaluate students studying at Aydın Adnan Menderes University Faculty of Sport Sciences in terms of eating attitude and chronotype in the spring semester of 2020-2021 academic year. Materials and Methods: The research was carried out analytically - cross-sectionally, with 412 (n=202 female and n=210 male) students studying at Aydın Adnan Menderes University Faculty of Sport Sciences between December 2020 and August 2021. Data were collected by Eating Attitudes Test and Self-Assessment Form for Identifying Morning-Evening Types in Human Circadian Rhythm. Descriptive statistics, Independent Sample T Test, One Way Anova Test and Chi-square Test were used in the analysis of the data. Results: It was determined that 17% (n=70) of the students participating in the study were prone to eating disorders and 50,5% (n=208) were intermediate type in terms of chronotype. According to the chronotypes of the students, there was a statistically significant difference between the students in terms of eating attitudes (p<0,05); It was determined that the students most prone to eating disorders were students close to the morning type (39,0%) and intermediate type students (16,3%). Conclusion: In this study, it was concluded that there were students who were prone to eating disorders, that the chronotypes of a significant part of the students were intermediate type or close to morning person, and that the chronotypes of the students affected the frequency of eating disorders.
URI: http://hdl.handle.net/11607/4709
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
EkremDügeroğluYLTez.pdfEkrem Dügeroğlu Yüksek Lisans Tez Dosyası1.54 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.