Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11607/4709
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Tanır, Halil | - |
dc.contributor.author | Dügeroğlu, Ekrem | - |
dc.date.accessioned | 2022-08-04T05:24:05Z | - |
dc.date.available | 2022-08-04T05:24:05Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.date.submitted | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Dügeroğlu, E. (2022). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Yeme Tutumu İle Kronotip Açısından Değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü: Aydın. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11607/4709 | - |
dc.description.abstract | Amaç: Bu araştırmanın amacı 2020-2021 Eğitim Öğretim yılı Bahar döneminde Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi’nde öğrenim gören öğrencileri yeme tutumu ve kronotip açısından değerlendirilmesidir. Gereç ve Yöntem: Araştırma analitik - kesitsel olarak Aralık 2020 ve Ağustos 2021 tarihleri arasında Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi’nde öğrenim gören 412 (n=202 kadın ve n=210 erkek) öğrenci ile gerçekleşti. Veriler, Yeme Tutum Testi ve İnsan Sirkadiyen Ritminde Sabahcıl-Akşamcıl Tipleri Belirlemede Kendi Kendini Değerlendirme Formu ile toplandı. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler, Independent Sample T Testi, One Way Anova Testi ve Ki-kare Testi kullanıldı. Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin %17’sinin (n=70) yeme bozukluğuna yatkın olduğu ve %50,5’inin (n=208) kronotip açısından ara tip olduğu belirlendi. Öğrencilerin kronotiplerine göre yeme tutumu açısından öğrenciler arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılaşma olduğu (p<0,05); yeme bozukluğuna en yatkın öğrencilerin sabahcıl tipe yakın öğrenciler (%39,0) ve ara tip öğrenciler (%16,3) olduğu tespit edildi. Sonuç: Bu araştırmada yeme bozukluğuna yatkın öğrencilerin olduğu, öğrencilerin önemli bir bölümünün kronotiplerinin ara tip veya sabahcıla yakın olduğu ve öğrencilerin kronotiplerinin yeme bozukluğu gözlenme sıklığını etkilediği sonucuna ulaşıldı. | tr_TR |
dc.description.abstract | Aim: This research was conducted to evaluate students studying at Aydın Adnan Menderes University Faculty of Sport Sciences in terms of eating attitude and chronotype in the spring semester of 2020-2021 academic year. Materials and Methods: The research was carried out analytically - cross-sectionally, with 412 (n=202 female and n=210 male) students studying at Aydın Adnan Menderes University Faculty of Sport Sciences between December 2020 and August 2021. Data were collected by Eating Attitudes Test and Self-Assessment Form for Identifying Morning-Evening Types in Human Circadian Rhythm. Descriptive statistics, Independent Sample T Test, One Way Anova Test and Chi-square Test were used in the analysis of the data. Results: It was determined that 17% (n=70) of the students participating in the study were prone to eating disorders and 50,5% (n=208) were intermediate type in terms of chronotype. According to the chronotypes of the students, there was a statistically significant difference between the students in terms of eating attitudes (p<0,05); It was determined that the students most prone to eating disorders were students close to the morning type (39,0%) and intermediate type students (16,3%). Conclusion: In this study, it was concluded that there were students who were prone to eating disorders, that the chronotypes of a significant part of the students were intermediate type or close to morning person, and that the chronotypes of the students affected the frequency of eating disorders. | tr_TR |
dc.description.tableofcontents | İÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY ..................................................................................................................i TEŞEKKÜR ............................................................................................................................ii İÇİNDEKİLER.......................................................................................................................iii SİMGELER VE KISALTMALAR DİZİNİ ...........................................................................vi TABLOLAR DİZİNİ.............................................................................................................vii ÖZET....................................................................................................................................viii ABSTRACT ...........................................................................................................................ix 1. GİRİŞ................................................................................................................................... 1 1.1. Araştırma Soruları ............................................................................................................ 3 2. GENEL BİLGİLER............................................................................................................. 4 2.1. Beslenme ve Sağlık .......................................................................................................... 4 2.2. Sporda Beslenme .............................................................................................................. 4 2.3. Üniversite Öğrencilerinin Beslenme Tutumları................................................................ 6 2.4. Yeme Bozuklukları ........................................................................................................... 7 2.4.1. Sporcularda Yeme Bozuklukları.................................................................................... 8 2.4.2. Spor Yapan Bireylerde Yeme Bozukluğu ...................................................................... 9 2.5. Biyolojik Ritimler ve Kronobiyoloji ................................................................................ 9 2.6. Sirkadiyen Ritmin Düzenlenmesi................................................................................... 10 2.7. Kronotip.......................................................................................................................... 10 2.7.1. Kronotip Tanımı........................................................................................................... 10 2.7.2. Kronotip Çeşitleri ........................................................................................................ 11 2.7.3. Kronotipin Değerlendirilmesi...................................................................................... 11 2.7.4. Kronotipi Etkileyen Faktörler...................................................................................... 12 | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Kronotip, Öğrenci, Spor Bilimleri, Yeme Tutumu | tr_TR |
dc.subject | Chronotype, Eating Attitude, Sport Sciences, Student | tr_TR |
dc.title | Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Yeme Tutumu İle Kronotip Açısından Değerlendirilmesi | tr_TR |
dc.title.alternative | Evaluation Of Aydin Adnan Menderes Faculty Of Sports Sciences Students In Terms Of Eating Attitude And Chronotype | tr_TR |
dc.type | masterThesis | tr_TR |
dc.contributor.department | Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi | tr_TR |
Appears in Collections: | Yüksek Lisans |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
EkremDügeroğluYLTez.pdf | Ekrem Dügeroğlu Yüksek Lisans Tez Dosyası | 1.54 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.