Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4684
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖzcan, Sevil-
dc.contributor.authorUslu, Şeyhmus-
dc.date.accessioned2022-07-26T10:27:48Z-
dc.date.available2022-07-26T10:27:48Z-
dc.date.issued2022-
dc.date.submitted2022-06-27-
dc.identifier.citationUslu, Ş. (2022). Pandemi döneminde spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının belirlenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü: Aydın.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/4684-
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmada öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının ve bu tutumlara etki eden faktörlerin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Bu araştırma 18 yaş ve üzeri 457 öğrenci ile gönüllülük esasına göre gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın katılımcıları, 2020-2021 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği, Antrenörlük Eğitimi, Spor Yöneticiliği ve Rekreasyon olmak üzere dört bölümde öğrenciydi. Araştırmada, 5’li likert tipi, 35 maddeden oluşan “Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Çalışmanın bağımlı değişkeni uzaktan eğitime yönelik tutumdur. Yaş, cinsiyet, bölüm, sınıf, gelir durumu, uzaktan eğitim yeri, haftalık online ders saati, bilgisayara erişim imkânı ve ailede online eğitim alan birey sayısı bağımsız değişkenlerdir. Çalışmada 2’li karşılaştırmalarda t-testi, çoklu karşılaştırmalarda ise Anova ve farklılıkların belirlenmesine yönelik Tukey testleri uygulanmıştır. Elde edilen veriler, SPSS paket programında t-testi, Anova ve Tukey testleri ile analiz edilmiştir. Sonuçlar %95 güven aralığında p<.05 anlamlı kabul edilmiştir. Bulgular: Pandemi döneminde zorunlu olarak uzaktan eğitim alan öğrencilerin tutum puanları incelendiğinde %45.1'inin (n=206) uzaktan eğitim konusunda kararsız olduğu, %27.8'i (n=127) olumlu tutum sergilerken, %27.1' (n=124) olumsuz tutuma sahip olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumları ile yaş değişkenine bağlı 23 ve üstü katılımcılar, sınıf değişkeninde ise birinci sınıf öğrencileri lehine istatistiksel olarak anlamlı fark saptanmıştır (p<.05). Cinsiyet, bölüm, aylık gelir, uzaktan eğitim yeri, haftalık ders saati, bilgisayara erişim ve ailede başka online katılımcı olma değişkenine bağlı fark yoktur (p>.05). xi Sonuç: Çalışma sonuçları değerlendirildiğinde, öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik olumlu ve olumsuz tutum oranının birbirine yakın olduğu ancak büyük çoğunluğun kararsız olduğu söylenebilir. Diğer taraftan 23 yaş ve üstü öğrenciler ile buna paralel 4. sınıf öğrencilerinin tutum puanları anlamlı şekilde yüksektir. Gelecekte pandemi veya afetler nedeniyle uzaktan eğitime geçiş durumunda teorik derslerden çok bu tür uygulamalı derslerin olduğu bölümlerde okuyan öğrenciler için farklı stratejiler geliştirmenin uzaktan eğitime karşı olumlu bir tutum geliştirmesine katkı sağlayacağına inanıyoruz.tr_TR
dc.description.tableofcontentsKABUL VE ONAY ........................................................................................................... i TEŞEKKÜR ........................................................................................................................ ii İÇİNDEKİLER ................................................................................................................... iii SİMGELER VE KISALTMALAR DİZİNİ ....................................................................... v ŞEKİLLER DİZİNİ ............................................................................................................ vi TABLOLAR DİZİNİ .......................................................................................................... vii ÖZET .................................................................................................................................. ix ABSTRACT ....................................................................................................................... xi 1. GİRİŞ .............................................................................................................................. 1 2. GENEL BİLGİLER ......................................................................................................... 4 2.1. Pandemi Kavramı ......................................................................................................... 4 2.1.1. Pandeminin Özellikleri .............................................................................................. 4 2.1.2. Dünya’da ve Türkiye’de Geçmişten Günümüze Pandemi Süreçleri ......................... 5 2.2. Korona Virüs (Covid-19) ............................................................................................. 7 2.2.1. Korona virüs (Covid-19) Salgının Etkileri ................................................................ 7 2.2.2. COVID-19 Pandemisi Psikolojik Etkileri ................................................................ 10 2.3. Uzaktan Eğitimin Tarihsel Gelişimi ............................................................................. 11 2.4. Uzaktan Eğitim ............................................................................................................. 14 2.4.1. Uzaktan Eğitimin Özellikleri ..................................................................................... 16 2.4.2. Uzaktan Eğitim Çeşitleri .......................................................................................... 17 2.4.3. Uzaktan Eğitimin Tarafları ........................................................................................ 17 2.4.3.1. Öğrenciler ............................................................................................................... 18 2.4.3.2. Öğretmenler ............................................................................................................ 18 iv 2.4.3.3. Veliler ..................................................................................................................... 19 2.4.4. Türkiye’de Uzaktan Eğitim ....................................................................................... 20 2.4.5. Uzaktan Eğitimde Kalite Standartları ........................................................................ 24 2.4.6. Uzaktan Eğitimde Engeller ........................................................................................ 25 3. GEREÇ VE YÖNTEM .................................................................................................... 28 3.1. Gereç ............................................................................................................................. 28 3.1.1. Araştırmanın Tipi ...................................................................................................... 28 3.1.2. Evren ve Örneklem .................................................................................................... 28 3.1.2.1. Dâhil Edilme Kriterleri ........................................................................................... 29 3.1.2.2. Dâhil Edilmeme Kriterleri ...................................................................................... 29 3.1.3. Araştırmanın Etik Yönü............................................................................................. 30 3.2. Yöntem ......................................................................................................................... 30 3.2.1. Veri Toplama Zaman Aralığı ve Yöntemi ................................................................. 30 3.2.2. Veri Toplama Araçları ............................................................................................... 31 3.2.2.1. Sosyo-Demografik Bilgiler Formu ......................................................................... 31 3.2.2.2. Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum Ölçeği (UEYTÖ) ............................................... 32 3.5. Bağımlı/Bağımsız Değişkenler ..................................................................................... 33 3.3. İstatistiksel Değerlendirme ........................................................................................... 33 4. BULGULAR ................................................................................................................... 35 4.1. Araştırmanın Demografik Verilerine İlişkin Bulgular ................................................. 35 4.2. Araştırma Konusuna İlişikin Bulgular Ve Verilerin Analiz Sonuçları......................... 38 5. TARTIŞMA ..................................................................................................................... 45 6. SONUÇ ve ÖNERİLER .................................................................................................. 48 6.1. Sonuç ............................................................................................................................ 48 6.2. Öneriler ......................................................................................................................... 49 KAYNAKLAR .................................................................................................................... 50 v EKLER ................................................................................................................................ 62 BİLİMSEL BEYAN ............................................................................................................ 67 ÖZ GEÇMİŞ ........................................................................................................................ 68tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectPandemi, Spor Bilimleri Öğrencisi, Tutum, Uzaktan Eğitimtr_TR
dc.titlePandemi döneminde spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının belirlenmesitr_TR
dc.title.alternativeDetermining the attitudes of sports sciences faculty students towards distance education during the pandemic periodtr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.authorID10480870tr_TR
dc.contributor.departmentAydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Çevre Sağlığı Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
şeyhmus Tez.pdfŞeyhmus Uslu Yüksek Lisans Tez Dosyası1.46 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.