Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/456
Title: 7. sınıf İngilizce öğretim programının Stufflebeam'in Bağlam-Girdi-Süreç-Ürün (CIPP) modeline göre değerlendirilmesi
Other Titles: Evaluation of 7.th grade English language curriculum according to Stufflebeam's CIPP model
Authors: Saracaloğlu, Asuman Seda
Dinçer, Beste
TR42077
Keywords: Stufflebeam'in Bağlam- Girdi- Süreç- Ürün (CIPP) Modeli
7. Sınıf İngilizce Öğretim Programı
Program Değerlendirme
Stufflebeam's Context-Input-Process-Product (CIPP) Model
7thgrade English Education Curriculum
Program Evaluation
Issue Date: 1-Jan-2014
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi
Abstract: Bu araştırmanın temel amacı, 2007-2008 öğretim yılından itibaren (kademeli olarak) uygulamaya konulan 7.sınıf İngilizce Programını Stufflebeam'in Bağlam- Girdi- Süreç- Ürün (CIPP) Modeli temel alınarak öğretmen ve öğrenci görüşleri açısından değerlendirmektir. Bu amaç çerçevesinde, eş zamanlı sıralı karma yöntem desenlenerek programın uygulayıcıları olan İngilizce öğretmenleri ve bu süreçte aktif yer alan öğrencilerin görüşleri nitel ve nicel çalışmalardan elde edilen verilerle toplanmıştır. Araştırmanın iki tür evreni bulunmaktadır. Araştırmanın birinci çalışma evrenini 2012-2013 eğitim öğretim yılında Aydın ili merkez ilçelerinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı bazı ilkokulların bünyesinde ve ortaokullarda görev yapmakta olan 130 İngilizce öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın ikinci çalışma evrenini ise Aydın ili merkez ilçelerinde bulunan ortaokullarda öğrenim gören toplam 3739 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Evrenden örneklem seçimi nicel ve nitel olmak üzere 2 aşamada gerçekleştirilmiştir. Nicel araştırmanın örneklem gruplarını 125 İngilizce öğretmeni ve okulların sosyo ekonomik düzeyleri temel alınarak küme örnekleme yoluyla seçilen 850 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Nicel araştırmada veriler, Stufflebeam'in Bağlam- Girdi- Süreç- Ürün modeli temel alınarak ayrı formlarda oluşturulan 7. sınıf öğrenci ve öğretmen değerlendirme anketi aracılığıyla toplanmıştır ve SPSS 11.5 paket programı ile frekans (f) ve yüzde (%) dağılımları hesaplanarak analiz edilmiştir. Öğretmen görüşlerinin çalıştıkları okulların sosyo ekonomik düzey değişkenine göre farklılaşıp farklılaşmadığı Kruskal-Wallis H testi, farklılığın kaynağı ise Mann-Whitney U testi ile sınanmıştır. Nitel verilerin çalışma grubu maksimum çeşitlilik örneklemesi yapılarak belirlenmiştir. Görüşmeler, sosyo-ekonomik düzey farklılıklarına göre alt-orta-üst düzey olarak 3 grubu temsil eden okullar arasından seçilen toplam 30 öğretmen ve 30 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Bunlara ek olarak farklı düzey okulların belirli 7.sınıf şubelerinde toplam 24 saat gözlem çalışması yapılmıştır. Görüşme ve gözlem formları içerik analizi yöntemi ile yorumlanmıştır. Dökuman analizi kapsamında ise 7.sınıf İngilizce program kitapçığı, ders kitabı ile birlikte öğrenci proje-performans ödevleri incelenmiştir. Nicel ve nitel araştırma bulguları ilk aşamada ayrı ayrı incelenmiş, daha sonra sonuçlar bir bütün olarak Stufflebeam'in dört değerlendirme boyutu kapsamında değerlendirilmiştir. Bağlam değerlendirmeye ilişkin sonuçlar incelendiğinde; 7.sınıf programının öğrenci ihtiyacını karşılama durumunun amaca göre değiştiğini, dilbilgisi ihtiyaçlarını karşılayıp konuşma ve dinlemeye ilişkin ihtiyaçlarını karşılamada yetersiz kaldığı görülmektedir. Bu sebeple programın öğrencilerin ve öğretmenlerin ihtiyaçlarını kısmen karşıladığı sonucuna varılmıştır. Bununla birlikte programın fiziksel çevresinin programı her okulda aynı derecede uygulamanın mümkün olmadığını ortaya koymaktadır. Ek olarak, öğretmenlerin çalıştıkları okulların SED değişkenine göre öğretmen görüşlerinin tüm boyutlarda ve birçok maddede üst SED düzeyindeki okullarda çalışan öğretmenler lehine anlamlı farklılıklar yarattığı saptanmıştır.Girdi değerlendirmeye ilişkin sonuçlar incelendiğinde; öğretmen ve öğrencilerin büyük bir çoğunluğu için programın girdileriyle ilgili özellikle ders kitapları ve materyallere ilişkin görüşlerinin olumsuz olduğu ve pek çok sebepten ötürü programın amaçlarını karşılamaktan uzak olduğu görülmüştür.Süreç değerlendirmeye ilişkin sonuçlar incelendiğinde; öğrenci ve öğretmenler açısından sürecin beklenilen düzeyde gerçekleşmediği ve süreçte program yoğunluğu, süre kısıtlılığı, materyal yetersizliği, sınıf ortamı, öğrenci seviyesi farklılıkları gibi birtakım sorunların yaşandığı görülmüştür. Ürün değerlendirmeye ilişkin sonuçlar, genel olarak 7.sınıf İngilizce programının sonuç değerlendirmeye dayalı olduğu ancak öğrencilerin proje-performans ödevleri ile birlikte ders içi gelişim ve çabaları değerlendirmeye dahil edildiği için sonucun yanı sıra süreç değerlendirmenin de aktif olarak yapıldığını ortaya koymuştur. Bununla birlikte amaçlarından farklı olarak bu programla öğrencilerin yıl sonunda dilbilgisi becerilerinin iletişim becerilerine oranla daha çok geliştiği görülmüştür.Araştırmanın nitel ve nicel sonuçlarının genel olarak birbirini destekler nitelikte olduğu; 7.sınıf İngilizce programının dayandığı temel felsefe, hazırlanış amacı ve öğrencilere kazandırılmak istenen beceriler açısından faydalı bir program olduğu söylenebilir. Ancak program bir bütün olarak ele alındığında boyutların birbiri ile örtüşmediği görülmektedir. Amaca uygun bir süreç geçirilip değerlendirme yapılması gerekirken değerlendirmeye uygun bir süreç geçirildiği ve programın amaçları göz ardı edilip öğrenci başarısının ölçütünün test sınavları olarak kabul edildiği sonuçlarına ulaşılmıştır. Bu sebeple öğretmen ve öğrenci görüşleri doğrultusunda, ufak değişikliklerle programın revize edilmesi önerilmiştir. The main purpose of the study is to evaluate the 7.th grade English language curriculum, that came into effect gradually from the years 2007-2008, based on Stufflebeam's CIPP Model according to views of the teachers who are the practitioners and students who actively participate in this process. Within the framework of this purpose, sequental mixed method design was used and English teachers and students' views were taken by qualitative and quantitative studies. In the study there are two types of population. The first population consists of 130 English teachers who work in secondary schools of Aydın district in 2012-2013 academic year, and the second population consists of total 3739 7th grade students who are studying in these schools. The sample of the study was done in 2 steps as quantitatively and qualitatively. For the quantitative research, the first sample consisted of 125 English teachers and 850 seventh grade students chosen by cluster sampling method from schools with different socio economic levels. The qualitative data were gathered by seventh grade curriculum evaluation student and teacher questionaries designed as seperate forms, and frequency (f) and percentages (%) were calculated by SPSS 11.5 packet program. Whether English teachers'perception of program evaluation changed according to socio economic levels of the schools they work in Kruskal-Wallis H test and also Mann Whithey-U test were used for finding where the difference lies. Qualitative data for the sample of the study were chosen by maximum variation sampling method. The interviews were conducted with total of 30 teachers and 30 students who were chosen from the schools which represent three socio-economic levels as lower-middle-upper. And also 24 hours observation was made in three different schools with 7th classes. Interviews and observation forms were analysed by content analysis. 7th grade English curriculum, English course book and project-performance works of the students were analysed with document analysis. Qualitative and quantitative findings were examined seperately in the first phase, then all the results were combined and given according to 4 components of CIPP Model. According to Context evaluation results, it was found that 7th grade English curriculum meets the needs according to its aims; it meets the needs of grammar but it has deficiency in developing speaking and listening skills. For this reason it was concluded that the curriculum meets the students and the teachers's needs respectively. In addition to these findings, the physical environment of the curriculum revealed that the application can not be equally conducted in every schools with the same levels. Also, significant differences were found in many questions of all the components among the opinions of the teachers working in different socio economic levels on behalf of higher socio economic levels.Input evaluation results revealed that the majority of the teachers and the students have negative opinions about the course books and materials. It was seen that the program can not meet the expectations of input variables for many reasons.Process evaluation results revealed that for both teachers and the students, the process is not as efficient as expected. It can be said that the intensity of the course, time constraints, inadequacy of the materials and different levels of the students were some of the reasons for the negative opinions.Product evaluation results revealed that in general, the evaluation system of the 7th grade English curriculum is based on summative evaluation. And it was seen that since project, performance works and also students' efforts during the process are scored, process evaluation is done in some respects with summative evaluation. Additionally, different from the aims, it was found that with the current curriculum, the student's grammar knowledge improved much more than their communicative skills at the end of the year.It can be said that the quantitative and the qualitative results support each other, and the 7th grade English curriculum is useful for the philosophy, the aim and the skills that are expected to be acquired. But as a whole, it is seen that the components of the curriculum is not compatible with each other. It was found that test results are assumed to be student achievement measure as curriculum objectives are ignored, and process goes according to evaluation although it should continue in accordance with the objectives before it is evaluated. So, it is suggested that the program should be revised with some minor changes according to teachers and students' opinions.
URI: http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=49169178&idt=1
http://hdl.handle.net/11607/456
Appears in Collections:Doktora

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
özet.pdf134.7 kBAdobe PDFView/Open
abstract.pdf120.97 kBAdobe PDFView/Open
10022418.pdf3.94 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.