Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4546
Title: Harmanlanmış öğrenme ortamında bütünleştirilmiş müfredat modeline göre tasarlanan fen modülünün uygulamasının üstün yetenekli öğrencilerin bilimsel muhakeme ve bilimsel süreç becerilerine etkisi
Other Titles: The effect of application of science module designed according to integrated curriculum model in blended learning environment on scientific reasoning and scientific process skills of gifted students
Authors: Aktamış, Hilal
Bildiren, Ahmet
Özdeniz, Yeşim
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
Keywords: Bütünleştirilmiş Müfredat Modeli, Üstün Yetenekli Öğrenci, Harmanlanmış Öğrenme, Bilimsel Muhakeme, Bilimsel Süreç Becerileri
Integrated Curriculum Model, Gifted Student, Blended Learning, Scientific Reasoning, Scientific Process Skills
Issue Date: 8-Nov-2021
Publisher: Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü
Citation: Özdeniz, Y. (2021) Harmanlanmış öğrenme ortamında bütünleştirilmiş müfredat modeline göre tasarlanan fen modülünün uygulamasının üstün yetenekli öğrencilerin bilimsel muhakeme ve bilimsel süreç becerilerine etkisi (yayınlanmamış yüksek lisans tezi) Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Aydın
Abstract: Amaç: Bu çalışma, Bütünleştirilmiş Müfredat Modeli temel alınarak probleme dayalı öğrenme yöntemine göre tasarlanan ve harmanlanmış öğrenme ortamında uygulanan fen bilimleri modülünün üstün yetenekli öğrencilerin bilimsel muhakeme becerilerine ve bilimsel süreç becerilerine etkisini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Materyal ve Yöntem: Çalışma 2020-2021 eğitim öğretim yılının bahar yarıyılında Ege Bölgesi’nde bulunan bir Bilim ve Sanat Merkezine devam eden 5. sınıf seviyesindeki 13 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. 8 hafta süren çalışmada Bütünleştirilmiş Müfredat Modeli temel alınarak probleme dayalı öğrenme yöntemine göre bir fen bilimleri modülü tasarlanmış ve harmanlanmış öğrenme ortamında uygulanmıştır. Öğretim tasarımına ve öğrenme sürecine ilişkin nitel veriler, yansıtıcı günlükler, yarı yapılandırılmış görüşme formu ve araştırmacı gözlem notları ile elde edilmiş, verilerin analizinde betimsel analiz ve içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Nicel verilerin elde edilmesinde tek grup ön-test son-test deneysel deseni kullanılmış, veriler Bilimsel Süreç Becerileri Testi ve Lawson Bilimsel Muhakeme Testi kullanılarak elde edilmiş ve bir istatistik programı ile çözümlenmiştir. Bulgular: Araştırma bulgularında Bilimsel Süreç Becerileri ve Bilimsel Muhakeme becerileri ön-test son-test puanlarında son test lehine anlamlı fark olduğu, nitel verilerden elde edilen bulgularda ise öğretim tasarımına ve öğrenme sürecine ilişkin olumlu değerlendirmeler yapıldığı görülmüştür. xi Sonuç: Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda çalışmada kullanılan fen öğretim tasarımının öğrencilerin bilimsel muhakeme ve bilimsel süreç becerilerinin gelişimine katkı sağladığı ve üstün yetenekli öğrencilerin eğitiminde benzer içerikler kullanılmasının faydalı olacağı söylenebilir.
Objective: This study was carried out to examine the effect of the science module, which was designed according to the problem-based learning method based on the Integrated Curriculum Model and applied in the blended learning environment, on the scientific reasoning skills and scientific process skills of gifted students. Material and Methods: The study was carried out with 13 5th grade students attending a Science and Art Center in the Aegean Region in the spring semester of the 2020-2021 academic year. Case study method was used in the research. In the 8-week study, a science module was designed according to the problem-based learning method based on the Integrated Curriculum Model and implemented in a blended learning environment. Qualitative data on instructional design and learning process were obtained with reflective diaries, semi-structured interview form and researcher observation notes, and descriptive analysis and content analysis methods were used in the analysis of the data. A single group pre-test post-test experimental design was used to obtain quantitative data, the data were obtained using the Scientific Process Skills Test and the Lawson Scientific Reasoning Test and analyzed with a statistical program. Results: In the research findings, it was seen that there was a significant difference in favor of the post-test in the pre-test post-test scores of Scientific Process Skills and Scientific Reasoning skills, and positive evaluations were made regarding the instructional design and learning process in the findings obtained from the qualitative data. Conclusion: In line with the findings obtained from the research, it can be said that the science instructional design used in the study contributes to the development of students' scientific reasoning and scientific process skills, and that it would be beneficial to use similar content in the education of gifted students.
URI: http://hdl.handle.net/11607/4546
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3115.pdf2.94 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.