Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4533
Title: Stratejik pazarlama muhasebesi ve örnek bir uygulama
Other Titles: Strategic marketing accounting and a sample application
Authors: Köroğlu, Çağrı
Aydın, Zeynep
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Ana Bilim Dalı
Keywords: Maliyet Muhasebesi, Muhasebe Bilgi Sistemi Stratejik Pazarlama Muhasebesi, Pazarlama Bilgi Sistemi, Stratejik Maliyet Yönetimi
Accounting Information System Strategic Marketing Accounting, Cost Accounting, Marketing Information System, Strategic Cost Management
Issue Date: 26-Nov-2021
Publisher: Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Citation: Aydın, Z. (2021) Stratejik pazarlama muhasebesi ve örnek bir uygulama (yayınlanmamış yüksek lisans tezi) Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın
Abstract: Gelecekteki fiyat beklentilerini önceden saptayabilmek ve faaliyetlerin planlamasından stratejik kararların alınmasına kadar birçok alanda muhasebeye ihtiyaç duyulmaktadır. Pazarlama kararlarına ilişkin karar verirken maliyet muhasebesi verilerini göz önünde bulundurmak gerekmektedir. Bu bakımdan maliyet muhasebesi, pazarlama ile ilgili kararların alınmasında sağlam temeller oluşturur. Stratejik pazarlama kararlarında doğru kararlar vermek için pazarlama yöneticilerinin özel bilgilere ihtiyacı vardır. Bu özel bilgilerde stratejik yönetim muhasebesinden dolayısıyla muhasebe bilgi sistemi ve pazarlama bilgi sisteminin bir araya gelmesinden meydana gelen stratejik pazarlama muhasebesinden sağlanır. Bu çalışmanın temel amacı da stratejik pazarlama muhasebesinin önemini ispatlamak ve literatüre hem ulusal hem de uluslararası alanda katkıda bulunmaktır. Bu çalışmada elde edilen veriler Aydın\Kuşadası’nda faaliyet gösteren bir otelden alınmıştır. Rekabetin yoğun yaşandığı turizm sektörü uygulama da konu olarak seçilmiş ve işletmenin en uygun fiyatlama kararlarına ulaşabilmesi için gerekli olan analizler yapılıp kar fonksiyonuna ulaşılmıştır. Bu sayede işletme 2020 yılın da bir sonraki yılın fiyatlarını hedefledikleri büyüme oranı iyi görebilmiş olacaktır
Accounting is needed in many areas, from determining future price expectations and planning activities to making strategic decisions. It is necessary to consider cost accounting data while making decisions regarding marketing decisions. In this respect, cost accounting creates a solid basis for making marketing decisions. Marketing managers need special knowledge to make the right decisions in strategic marketing decisions. This special information is obtained from strategic marketing accounting, which consists of strategic management accounting, and thus the combination of accounting information system and marketing information system. The main purpose of this study is to prove the importance of strategic marketing accounting and to contribute to the literature both nationally and internationally. In addition, the data obtained in this study were taken from a hotel operating in Aydın / Kuşadası. The tourism sector, where competition is intense, was chosen as a subject in practice and the necessary analyzes were made to reach the best pricing decisions of the business and the profit function was achieved. In this way, the enterprise will have a good view of the growth rate for which they target the prices for the next year in 2020.
URI: http://hdl.handle.net/11607/4533
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3202.pdfZeynep Aydın Yüksek Lisans Tez Dosyası1.4 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.