Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4508
Title: Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin internet temelli uzaktan eğitime yönelik görüşlerinin mutluluk düzeylerine etkisinin incelenmesi
Other Titles: Investigation of the effect of sports sciences faculty students' opinions on the internet-based distance education on the levels of happiness
Authors: Yıldız, Yasin
Çetin, İbrahim
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Spor Yönetim Bilimleri Ana Bilim Dalı
Keywords: Mutluluk, Spor Bilimleri Fakültesi, Uzaktan Eğitim
Distance Education, Faculty of Sport Sciences, Happiness
Issue Date: 4-Nov-2021
Publisher: Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Citation: Çetin, İ. (2021) Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin internet temelli uzaktan eğitime yönelik görüşlerinin mutluluk düzeylerine etkisinin incelenmesi (yayınlanmamış yüksek lisans tezi) Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın
Abstract: Bu araştırmada Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin internet temelli uzaktan eğitime yönelik görüşlerinin mutluluk düzeylerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. çalışmanın evrenini Spor Bilimleri Fakültelerinde eğitim alan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırma örneklemini ise 2020-2021 eğitim öğretim döneminde Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi öğrencileri oluşmaktadır. Veriler Google Formlar üzerinden katılımcılara ulaştırılmış ve gönüllü olarak araştırmaya katılımı esas alınmıştır. Araştırmada ilgili verilerin toplanması için kullanılan anket üç bölümden oluşmuştur. Birinci bölümde demografik bilgiler, ikinci bölümde Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşler Ölçeği, üçüncü bölümde Oxford Mutluluk Ölçeği oluşturmuştur. Elde edilen veriler SPSS 25.0 paket programı kullanılarak istatistiksel analiz yapılmıştır. Veri setindeki uç değerler ve çok değişkenli normallik varsayımının karşılanıp karşılanmadığı Mahalanobis uzaklık değerleri yardımıyla incelenmiş aykırı uç değerler gösteren 3 veri, veri setinden çıkartılmıştır. İkili değişkenler için Bağımsız Örneklem T testi, ikiden fazla değişkenler ise Anova Testi ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular istatistiksel olarak p<0,05 düzeyinde anlamlılık düzeyi ile test edilmiştir. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistik, korelasyon analizi ve parametrik testler kullanılmıştır. Araştırmada %95 güven aralığına göre analiz yapılmıştır. Ölçeğin güvenirliliği Cronbach’s Alpha katsayısı ile belirlenmiştir. Uzaktan eğitimde kişisellik boyutunda x̄= 15,1607 ile çok düşük düzeyde; Uzaktan eğitimde etkililik boyutunda x̄= 11,1567 ortalama ile çok düşük düzeyde; Uzaktan eğitimde öğreticilik boyutunda x̄= 9,4365 ortalama ile çok düşük düzeyde; Uzaktan eğitimde yatkınlık boyutunda x̄= 6,0317 ortalama ile çok düşük düzeyde; uzaktan eğitime yönelik görüşleri x̄= 41,7857 ortalama ile orta düzeydeyken mutluluk düzeyleri x̄= 22,9504 ile vi düşük düzeyde olduğu görülmektedir. Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin internet temelli uzaktan eğitime yönelik görüşlerini ve mutluluk düzeyleri ile katılımcıların yaş değişkeninde eğitimde yatkınlık ve Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşler Ölçeği arasında olarak anlamlı farklılık olduğu (p<0.05); Cinsiyet değişkeninde Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşler Ölçeği ve tüm alt boyutlarında; Sınıf değişkeninde Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşler Ölçeği ve tüm alt boyutlarında; Bölüm değişkeninde Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşler Ölçeği ve tüm alt boyutlarında; Gelir değişkeninde Oxford Mutluluk Ölçeğinde; İnternette günlük geçirilen zaman değişkeninde uzaktan eğitimde öğreticilik boyutunda; İnternet sorunu yaşama değişkeninde Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşler Ölçeği ve kişisel uygunluk, etkililik ve öğreticilik boyutlarında ve Oxford mutluluk ölçeğinde; Uzaktan eğitimden memnun değişkeninde Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşler Ölçeği ve kişisel uygunluk, etkililik ve öğreticilik boyutlarında ve Oxford mutluluk ölçeğinde; Kullanılan cihaz değişkeninde Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşler Ölçeği ve kişisel uygunluk, etkililik ve öğreticilik boyutlarında ve Oxford mutluluk ölçeğinde; Gelecekte de uzaktan eğitime katılma isteği değişkeninde Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşler Ölçeği ve kişisel uygunluk, etkililik ve öğreticilik boyutlarında ve Oxford mutluluk ölçeğinde istatistiksel olarak anlamlı farklılık olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
In this study, it was aimed to examine the effect of the opinions of the students of the Faculty of Sports Sciences towards internet-based distance education on their level of happiness. The universe of the study is made up of students studying at the Faculty of Sport Sciences. The research sample consists of Aydın Adnan Menderes University Faculty of Sports Sciences students in the 2020-2021 academic year. The data were delivered to the participants by Google Forms and their voluntary participation in the research was based on. The questionnaire used to collect relevant data in the study consists of three parts. In the first part, demographic information was created, in the second part the Views on Distance Education Scale, in the third part the Oxford Happiness Scale. The obtained data were statistically analyzed using the SPSS 25.0 package program. The extreme values in the data set and whether the assumption of multivariate normality were met was examined with the help of Mahalanobis distance values and 3 data showing outlier extreme values were removed from the data set. Independent Sample T test for binary variables, variables more than two were analyzed with Anova Test. The obtained findings were statistically tested with a significance level of p <0.05. It was used descriptive statistics, correlation analysis and parametric tests in the analysis of the data.As a result of the research, it is seen that while students' views on distance education are low in scale total and dimensions, their level of happiness is at a medium level. In the dimension of personality in distance education, x̄= 15,1607 is at a very low level; In the dimension of effectiveness in distance education, x̄= 11,1567 at a very low level; In the dimension of teaching in distance education, it is very low with an average of x̄= 9,4365; In the dimension of susceptibility in distance education, viii x̄= 6.0317 at a very low level; While their views on distance education are at a moderate level with an average of x̄= 41,7857, their happiness level is at a low level with x̄= 22,9504 There is a significant difference between the opinions and happiness levels of the students of the Faculty of Sports Sciences towards internet-based distance education and the participants’ age variable between the educational disposition and the Views on Distance Education Scale (p<0.05). In the gender variable , Views on Distance Education Scale and in all its subdimensions; In the classroom variable, Views on Distance Education Scale and in all its subdimentions; In the department variable, Views on Distance Education Scale and in all its subdimentions; In the Oxford Happiness Scale in the income variable spent daily on the internet, in the dimensions of teaching in distance education; In the variant of having internet problems, in the dimensions of Opinions towards Distance Education and personal suitability, effectiveness and teaching anf Oxford Happiness Scale; In the satisfaction of distance education variable, the Views on Distance Education Scale and in the dimensions of personal suitability, effectiveness and teaching and in the Oxford Happiness Scale; It was found that there was a statistically significant difference in the Willingness to participate in distance education variable in the future, in the Views on Distance Education Scale and in the dimensions of personal suitability, effectiveness and teaching, and in the Oxford Happiness Scale
URI: http://hdl.handle.net/11607/4508
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3161.pdfİbrahim Çetin Yüksek Lisans Tez Dosyası1.14 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.