Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4482
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖzbek, İçten Duygu-
dc.contributor.authorYağmur, Rıdvan-
dc.date.accessioned2021-11-25T13:25:00Z-
dc.date.available2021-11-25T13:25:00Z-
dc.date.issued2021-11-22-
dc.date.submitted2021-01-26-
dc.identifier.citationYağmur, R. (2021) Uluslararası reklamcılıkta kültürün önemi: Türkiye ve Portekiz dergi reklamlarında kültürel farklılıklar (yayınlanmamış yüksek lisans tezi) Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydıntr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/4482-
dc.description.abstractTarihsel süreç içerisinde insanlığın yaşadığı değişim ve gelişmelerle birlikte reklamcılık da pek çok alanda değişmiş ve gelişmiştir. Bu durumun en büyük sebeplerinden biri de geçmişten günümüze kadarki süreçte reklamcılığın kültürle etkileşim halinde olmasıdır. Kültür, insanoğlunun yaşamını şekillendirdiği gibi o kültürdeki reklamcılık faaliyetlerini de şekillendiren en önemli olgudur. Bu araştırmada Türkiye’de ve Portekiz’de yayımlanan Elle moda dergisi reklamları Geert Hofstede’nin “Kültürel Boyutlar Modeli” çalışmasından yola çıkarak güç mesafesi boyutuna göre incelenmiştir. Araştırmada Richard Pollay’ın Geert Hofstede’nin güç mesafesi boyutu ile eşleştirilen reklam çekiciliklerinin her iki ülkede kullanım yoğunlukları araştırılmıştır. Bu bağlamda içerik analizi yöntemi kullanılarak veriler elde edilmiştir ve reklam çekiciliklerinin her iki ülkede kullanım yoğunluklarında anlamlı bir fark olup olmadığı araştırılmıştır.tr_TR
dc.description.abstractBy the changes that the society underwent and developments that occurred over time, advertisements also changed and developed in many ways. The main reason that causes these changes is the relation between advertisements and culture. Culture is an important phenomenon that both shapes an individuals’ life and advertising activities. This study examined the fashion advertisements published in ELLE (fashion magazine) for both Turkey and Portugal in the light of Geert Hofstede’s study related to “Cultural Dimensions Theory”. And investigated in compliance with the “power distance” dimension. The study investigated the density of the advertisements appeals for both countries that are related to Richard Pollay and Geert Hofstede’s power diversity dimensions. Within this frame, content analysis method was used to obtain data and also to investigate whether there was a significant difference or not in the use of advertising appeals in both countries.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY SAYFASI..............................................................................................iii BİLİMSEL ETİK BİLDİRİM SAYFASI...............................................................................iv ÖZET....................................................................................................................................... v ABSTRACT ...........................................................................................................................vi ÖNSÖZ..................................................................................................................................vii TABLOLAR DİZİNİ..............................................................................................................xi GÖRSELLER DİZİNİ...........................................................................................................xii GRAFİKLER DİZİNİ ..........................................................................................................xiii EKLER DİZİNİ....................................................................................................................xiv GİRİŞ....................................................................................................................................... 1 1. BÖLÜM............................................................................................................................... 5 1. REKLAM ............................................................................................................................ 5 1.1. Reklamın Tanımı..................................................................................................... 5 1.2. Reklamın Tarihsel Gelişimi .................................................................................... 6 1.3. Reklamın Amaçları ............................................................................................... 14 1.4. Reklam Türleri ...................................................................................................... 15 1.4.1. Reklamı Yapanlar Açısından Reklamlar .................................................. 16 1.4.2. Amaç Açısından Reklamlar...................................................................... 16 1.4.3. Hedef Pazar Açısından Reklamlar............................................................ 17 1.4.4. Taşıdığı Mesaj Açısından Reklamlar ....................................................... 17 1.4.5. Zaman Kriteri Açısından Reklamlar......................................................... 18 1.4.6. Coğrafi Kriter Açısından Reklamlar......................................................... 18 1.5. Reklam Ortamları.................................................................................................. 19 1.5.1. Gazete ....................................................................................................... 20 1.5.2. Dergi ......................................................................................................... 23 ix 1.5.3. Doğrudan Posta......................................................................................... 26 1.5.4. Radyo........................................................................................................ 28 1.5.5. Televizyon ................................................................................................ 30 1.5.6. Açıkhava Reklam Ortamları..................................................................... 32 1.5.7. Satış Yeri Reklam Uygulamaları (Point of Purchase).............................. 35 1.5.8. Sinema ...................................................................................................... 36 1.5.9. İnternet...................................................................................................... 37 1.6. Reklam Çekicilikleri ............................................................................................. 40 1.7. Uluslararası Reklam Stratejileri ............................................................................ 41 2. BÖLÜM............................................................................................................................. 44 2. KÜLTÜR........................................................................................................................... 44 2.1. Kültür Kavramı ..................................................................................................... 44 2.1.1. Kültürün Özellikleri.................................................................................. 46 2.1.2. Kültürün Öğeleri....................................................................................... 47 2.2. Farklı Perspektiflerden Kültürlerarası İletişim...................................................... 49 2.2.1. Edward T. Hall Ekolü............................................................................... 50 2.2.2. Geert Hofstede Ekolü: Kültürel Boyutlar Modeli .................................... 53 2.2.1.1. Güç Mesafesi Boyutu .................................................................. 54 2.2.1.2. Bireycilik – Ortaklaşalık Boyutu ................................................. 57 2.2.1.3. Erillik – Dişillik Boyutu .............................................................. 59 2.2.1.4. Belirsizlikten Kaçınma Boyutu.................................................... 61 2.2.1.5. Kısa - Uzun Dönem Oryantasyonu .............................................. 64 2.2.1.6. Hoşgörü – Baskı Boyutu ............................................................. 66 2.2.3. Fons Trompenaars Ekolü.......................................................................... 69 2.2.4. Kültürlerarası Reklamcılık ve Marieke De Mooij Ekolü ......................... 71 3. BÖLÜM............................................................................................................................. 74 x 3. ULUSLARARASI REKLAMCILIKTA KÜLTÜRÜN ÖNEMİ: TÜRKİYE VE PORTEKİZ DERGİ REKLAMLARINDA KÜLTÜREL FARKLILIKLAR ...................... 74 3.1. Araştırmanın Konusu ............................................................................................ 74 3.2. Araştırmanın Amacı.............................................................................................. 75 3.3. Araştırmanın Hipotezi........................................................................................... 75 3.4. Araştırmanın Yöntemi........................................................................................... 76 3.4.1. Evren ve Örneklem................................................................................... 77 3.4.2. Reklam Çekiciliklerinin Güç Mesafesi Boyutu ile Eşleştirilmesi ............ 80 3.4.3. Örneklemin Kodlama Yöntemi................................................................. 81 3.5. Araştırmanın Sınırlılıkları..................................................................................... 84 3.6. Araştırma Bulguları............................................................................................... 85 4. TARTIŞMA VE SONUÇ.................................................................................................. 91 5. KAYNAKLAR.................................................................................................................. 95 6. EKLER ............................................................................................................................ 105 ÖZGEÇMİŞ......................................................................................................................... 114tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectReklamcılık, Kültür, Kültürlerarası İletişim, Uluslararası Reklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertising, Culture, Intercultural Communication, International Advertisingtr_TR
dc.titleUluslararası reklamcılıkta kültürün önemi: Türkiye ve Portekiz dergi reklamlarında kültürel farklılıklartr_TR
dc.title.alternativeImportance of culture in international adversiting: cultural differences in Turkish and Portuguese magazine advertisementstr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3252.pdfRıdvan Yağmur Yüksek Lisans Tez Dosyası2.2 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.