Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4482
Title: Uluslararası reklamcılıkta kültürün önemi: Türkiye ve Portekiz dergi reklamlarında kültürel farklılıklar
Other Titles: Importance of culture in international adversiting: cultural differences in Turkish and Portuguese magazine advertisements
Authors: Özbek, İçten Duygu
Yağmur, Rıdvan
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalı
Keywords: Reklamcılık, Kültür, Kültürlerarası İletişim, Uluslararası Reklamcılık
Advertising, Culture, Intercultural Communication, International Advertising
Issue Date: 22-Nov-2021
Publisher: Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Citation: Yağmur, R. (2021) Uluslararası reklamcılıkta kültürün önemi: Türkiye ve Portekiz dergi reklamlarında kültürel farklılıklar (yayınlanmamış yüksek lisans tezi) Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın
Abstract: Tarihsel süreç içerisinde insanlığın yaşadığı değişim ve gelişmelerle birlikte reklamcılık da pek çok alanda değişmiş ve gelişmiştir. Bu durumun en büyük sebeplerinden biri de geçmişten günümüze kadarki süreçte reklamcılığın kültürle etkileşim halinde olmasıdır. Kültür, insanoğlunun yaşamını şekillendirdiği gibi o kültürdeki reklamcılık faaliyetlerini de şekillendiren en önemli olgudur. Bu araştırmada Türkiye’de ve Portekiz’de yayımlanan Elle moda dergisi reklamları Geert Hofstede’nin “Kültürel Boyutlar Modeli” çalışmasından yola çıkarak güç mesafesi boyutuna göre incelenmiştir. Araştırmada Richard Pollay’ın Geert Hofstede’nin güç mesafesi boyutu ile eşleştirilen reklam çekiciliklerinin her iki ülkede kullanım yoğunlukları araştırılmıştır. Bu bağlamda içerik analizi yöntemi kullanılarak veriler elde edilmiştir ve reklam çekiciliklerinin her iki ülkede kullanım yoğunluklarında anlamlı bir fark olup olmadığı araştırılmıştır.
By the changes that the society underwent and developments that occurred over time, advertisements also changed and developed in many ways. The main reason that causes these changes is the relation between advertisements and culture. Culture is an important phenomenon that both shapes an individuals’ life and advertising activities. This study examined the fashion advertisements published in ELLE (fashion magazine) for both Turkey and Portugal in the light of Geert Hofstede’s study related to “Cultural Dimensions Theory”. And investigated in compliance with the “power distance” dimension. The study investigated the density of the advertisements appeals for both countries that are related to Richard Pollay and Geert Hofstede’s power diversity dimensions. Within this frame, content analysis method was used to obtain data and also to investigate whether there was a significant difference or not in the use of advertising appeals in both countries.
URI: http://hdl.handle.net/11607/4482
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3252.pdfRıdvan Yağmur Yüksek Lisans Tez Dosyası2.2 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.