Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11607/4480
Title: | Makroekonomik değişkenlerdeki değişimin tüketici davranışları üzerine etkisi |
Other Titles: | The effect of change in macroeconomic variables on consumer behavior |
Authors: | Çondur, Funda Cennet, Selahattin Melih Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Ana Bilim Dalı |
Keywords: | Makroekonomik Değişkenler, Tüketici Davranışları, Davranışsal Ekonomi Macroeconomic Variables, Consumer Behavior, Behavioral Economics |
Issue Date: | 22-Nov-2021 |
Publisher: | Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Citation: | Cennet, S. M. (2021) Makroekonomik değişkenlerdeki değişimin tüketici davranışları üzerine etkisi (yayınlanmamış yüksek lisans tezi) Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın |
Abstract: | Ekonomi, tüketicilerin yaşamına doğrudan yön veren önemli faktörlerden biridir.
Makroekonomik göstergeler ise ekonomiyi şekillendiren temel bileşenlerdir.
Makroekonomik göstergelerdeki değişim, farklı sosyo-ekonomik ve demografik özelliklere
sahip tüketicileri, refah düzeylerinden yaşam şekillerine kadar birçok alanda farklı
etkileyebilmektedir. Ancak söz konusu bu etkilenme yalnızca ekonomik boyutun değil, sosyal
ve psikolojik boyutlarında etkisiyle gerçekleşebilmektedir. Bu nedenle tüm bu boyutların
etkilerinin nasıl ve hangi ölçütte olduğunun irdelenmesi de bir o kadar önemlidir.
Bu çalışmanın amacı, makroekonomik değişkenler ile tüketici davranışları arasındaki
mutlak ilişki hipotezini test etmektir. Çalışmada temel makro-ekonomik değişkenlerin,
tüketicilerin gelir ve harcama ilişkilerine etkisi, iktisadi açıdan incelenirken aynı zamanda
sosyolojik ve psikolojik açıdan da ele alınması amaçlanmıştır. Bu etkinin analiz edilebilmesi
için anket çalışması yapılmış ve anket çalışmasının evreni olarak Türkiye geneli, anket
kısıtlaması olaraksa on sekiz yaş ve üstü gelir sahibi olan bireyler hedeflenmiştir. Anket
çalışması neticesinde yapılan analizler sonucunda, makroekonomik değişkenlerdeki
değişimin büyük oranda tüketici davranışlarını etkilediği, bunun yanı sıra farklı psiko-sosyal
etkilerinde beklenen sonuçları çeşitli süreçlerde doğruladığı sonucuna varılmıştır. The economy is one of the key factors that directly guide the lives of consumers. Macroeconomic indicators are the main components that shape the economy. The change in macroeconomic indicators can effect consumers with different socio-economic and demographic characteristics in many areas such as their level of welfare and their way of life in different way. However, this effect can be occurred not only with the economic dimension but also with social and psychological dimensions. Therefore, it is equally important to examine how and what criteria the effects of all these dimensions are on. The purpose of this study is to test the absolute relationship hypothesis between macroeconomic variables and consumer behavior. In this study, it is aimed to consider the effects of basic macroeconomic variables on consumers' income and expenditure relations from sociological and psychological aspects while analyzing it according to economic point of view. In order to being able to analyze the effect, a survey study has been done; Turkey is aimed to be the survey universe as the individuals who are eighteen years old and older are aimed to be the survey limitation. As a result of the analyses that have been made according to the survey, it has been concluded that the change in macroeconomic variables greatly influences consumer behavior, as well as different psycho-social effects affirms the expected results in various processes. |
URI: | http://hdl.handle.net/11607/4480 |
Appears in Collections: | Yüksek Lisans |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
3255.pdf | Selahattin Melih Cennet Yüksek Lisans Tez Dosyası | 2.42 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.