Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4478
Title: Sosyal medya kullanımının kuşaklara göre müşteri tercihleri üzerine etkileri: konaklama işletmelerinde bir inceleme
Other Titles: Effects of social media use on customer preferences according to generations: a study in hospitality businesses
Authors: Yazıcı Ayyıldız, Ahu
Topçu, Şafak
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
Keywords: Sosyal medya, Kuşak, Müşteri Tercihleri, Konaklama İşletmeleri
Social media, Generation, Customer Preferences, Hospitality Business
Issue Date: 22-Nov-2021
Publisher: Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Citation: Topçu, Ş. (2021) Sosyal medya kullanımının kuşaklara göre müşteri tercihleri üzerine etkileri: konaklama işletmelerinde bir inceleme (yayınlanmamış yüksek lisans tezi) Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın
Abstract: “Sosyal Medya Kullanımının Kuşaklara Göre Müşteri Tercihleri Üzerine Etkileri: Konaklama İşletmelerinde Bir İnceleme" isimli bu çalışmanın amacı, sosyal medya kullanımının kuşaklar üzerinde etkisi ve konaklama işletmesi seçiminde tüketicilerin sosyal medyadan etkilenme düzeyinin belirlenmesidir. Bu çalışma ile sosyal medyada yapılan paylaşımların, potansiyel ziyaretçilerin konaklama işletmelerine yönelik tutumlarına etkisinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışma, giriş ve sonuç bölümleri hariç olmak üzere, üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, sosyal medya kavramı hakkında bilgi verilmiş, sosyal medyanın tarihsel gelişimi geçmişten günümüze incelenmiş ve sosyal medya uygulamaları işlevlerine göre sınıflandırılarak konaklama işletmeleri açısından önemine değinilmiştir. İkinci bölümde, kuşaklar ve tüketici davranışları ayrıntılı olarak incelenmiştir. Üçüncü ve son bölümünde ise, araştırmanın metodolojisi ve bulgulara yer verilmiştir. Çalışmanın uygulama kısmında Kuşadası'nda bulunan 4 ve 5 yıldızlı konaklama işletmelerinde konaklayan 409 misafire ulaşılarak anket formunu doldurmaları sağlanmıştır. Bu çalışmada konaklama işletmelerine yönelik tutumlar demografik faktörler bakımından farklılık gösterir mi, sosyal medya kullanımının kuşaklara göre etkilenme düzeyi var mıdır, sosyal medya kullanımı kuşaklar arasında farklılık gösterir mi, kuşakların sosyal medya üzerinden satın alma davranışında işletmelerin etkisi var mıdır gibi birçok soruya cevap aranmaya çalışılmıştır. Yapılan bu çalışmanın sonuçlarına göre, turistlerin sosyal medyadan edindikleri bilgilerin konaklama işletmesi seçimlerini etkilediği ortaya çıkmıştır. Sessiz Kuşak ve Bebek Patlaması Kuşak grubunun paylaşımlara ilişkin tutum ve konaklama işletmelerine ilişkin tutumları arasında anlamlı ilişki olmadığı belirlenirken, X Kuşağının konaklama işletmelerine vi ilişkin tutumlarında çok zayıf bir ilişki belirlenmiştir. Y Kuşağının paylaşımlara ilişkin tutum ve konaklama işletmelerine ilişkin tutumlarında ise, yine çok zayıf bir ilişki ortaya çıkmıştır. Z Kuşağı ise paylaşımlara ilişkin tutumlarında zayıf bir ilişki söz konusu iken konaklama işletmelerine ilişkin tutumlarında anlamlı ilişki olmadığı tespit edilmiştir.
The aim of this study titled "Effects of Social Media use on Customer Preferences According to Generations: A Study in Hospitality Businesses" is to determine the effect of social media use on different generations and the level of influence on consumers from social media in the choice of accommodation businesses. It was aimed to evaluate the effect on their attitudes towards. The study consists of three parts, excluding the introduction and conclusion parts. In the first part, information is given about the concept of social media; the historical development of social media has been examined from the past to the present, and the importance of social media applications in terms of accommodation businesses are mentioned by classifying them according to their relevant functions. In the second section, the behavior of different generations and consumer are examined in detail. In the third and last part, the methodology and findings of the research are listed. In the implementation part of the study, 409 guests staying in 4 and 5 star accommodation establishments in Kusadasi were contacted and asked to participate in a survey by filling out a questionnaire. In this study, it was tried to find answers to many questions such as whether the attitudes towards accommodation businesses differ in terms of demographic factors; how is the level of influence of social media use according to generations; how does the use of social media differ between generations and do businesses have an effect on the purchasing behavior of generations on social media. According to the results of this study, it has been revealed that the information tourists get from social media does affect their choice of accommodation. While it was furthermore determined that the boomer and silent generations attitudes had no significant relationship towards online posts and/or towards the accommodation businesses of any kind, there viii appeared to be a very weak relationship in the attitude towards accommodation businesses of the X Generation. Also a very weak relationship was found in the Y Generations attitude towards sharing and accommodation businesses. Generation Z, on the other hand, has a weak relationship in their attitude towards shared online posts, while there is no significant relationship in their attitude towards accommodation businesses.
URI: http://hdl.handle.net/11607/4478
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3248.pdfŞafak Topçu Yüksek Lisans Tez Dosyası1.63 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.