Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11607/4478
Title: | Sosyal medya kullanımının kuşaklara göre müşteri tercihleri üzerine etkileri: konaklama işletmelerinde bir inceleme |
Other Titles: | Effects of social media use on customer preferences according to generations: a study in hospitality businesses |
Authors: | Yazıcı Ayyıldız, Ahu Topçu, Şafak Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı |
Keywords: | Sosyal medya, Kuşak, Müşteri Tercihleri, Konaklama İşletmeleri Social media, Generation, Customer Preferences, Hospitality Business |
Issue Date: | 22-Nov-2021 |
Publisher: | Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Citation: | Topçu, Ş. (2021) Sosyal medya kullanımının kuşaklara göre müşteri tercihleri üzerine etkileri: konaklama işletmelerinde bir inceleme (yayınlanmamış yüksek lisans tezi) Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın |
Abstract: | “Sosyal Medya Kullanımının Kuşaklara Göre Müşteri Tercihleri Üzerine Etkileri:
Konaklama İşletmelerinde Bir İnceleme" isimli bu çalışmanın amacı, sosyal medya
kullanımının kuşaklar üzerinde etkisi ve konaklama işletmesi seçiminde tüketicilerin sosyal
medyadan etkilenme düzeyinin belirlenmesidir. Bu çalışma ile sosyal medyada yapılan
paylaşımların, potansiyel ziyaretçilerin konaklama işletmelerine yönelik tutumlarına etkisinin
değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
Çalışma, giriş ve sonuç bölümleri hariç olmak üzere, üç bölümden oluşmaktadır.
Birinci bölümde, sosyal medya kavramı hakkında bilgi verilmiş, sosyal medyanın tarihsel
gelişimi geçmişten günümüze incelenmiş ve sosyal medya uygulamaları işlevlerine göre
sınıflandırılarak konaklama işletmeleri açısından önemine değinilmiştir. İkinci bölümde,
kuşaklar ve tüketici davranışları ayrıntılı olarak incelenmiştir. Üçüncü ve son bölümünde ise,
araştırmanın metodolojisi ve bulgulara yer verilmiştir. Çalışmanın uygulama kısmında
Kuşadası'nda bulunan 4 ve 5 yıldızlı konaklama işletmelerinde konaklayan 409 misafire
ulaşılarak anket formunu doldurmaları sağlanmıştır.
Bu çalışmada konaklama işletmelerine yönelik tutumlar demografik faktörler
bakımından farklılık gösterir mi, sosyal medya kullanımının kuşaklara göre etkilenme düzeyi
var mıdır, sosyal medya kullanımı kuşaklar arasında farklılık gösterir mi, kuşakların sosyal
medya üzerinden satın alma davranışında işletmelerin etkisi var mıdır gibi birçok soruya
cevap aranmaya çalışılmıştır.
Yapılan bu çalışmanın sonuçlarına göre, turistlerin sosyal medyadan edindikleri
bilgilerin konaklama işletmesi seçimlerini etkilediği ortaya çıkmıştır. Sessiz Kuşak ve Bebek
Patlaması Kuşak grubunun paylaşımlara ilişkin tutum ve konaklama işletmelerine ilişkin
tutumları arasında anlamlı ilişki olmadığı belirlenirken, X Kuşağının konaklama işletmelerine
vi
ilişkin tutumlarında çok zayıf bir ilişki belirlenmiştir. Y Kuşağının paylaşımlara ilişkin tutum
ve konaklama işletmelerine ilişkin tutumlarında ise, yine çok zayıf bir ilişki ortaya çıkmıştır.
Z Kuşağı ise paylaşımlara ilişkin tutumlarında zayıf bir ilişki söz konusu iken konaklama
işletmelerine ilişkin tutumlarında anlamlı ilişki olmadığı tespit edilmiştir. The aim of this study titled "Effects of Social Media use on Customer Preferences According to Generations: A Study in Hospitality Businesses" is to determine the effect of social media use on different generations and the level of influence on consumers from social media in the choice of accommodation businesses. It was aimed to evaluate the effect on their attitudes towards. The study consists of three parts, excluding the introduction and conclusion parts. In the first part, information is given about the concept of social media; the historical development of social media has been examined from the past to the present, and the importance of social media applications in terms of accommodation businesses are mentioned by classifying them according to their relevant functions. In the second section, the behavior of different generations and consumer are examined in detail. In the third and last part, the methodology and findings of the research are listed. In the implementation part of the study, 409 guests staying in 4 and 5 star accommodation establishments in Kusadasi were contacted and asked to participate in a survey by filling out a questionnaire. In this study, it was tried to find answers to many questions such as whether the attitudes towards accommodation businesses differ in terms of demographic factors; how is the level of influence of social media use according to generations; how does the use of social media differ between generations and do businesses have an effect on the purchasing behavior of generations on social media. According to the results of this study, it has been revealed that the information tourists get from social media does affect their choice of accommodation. While it was furthermore determined that the boomer and silent generations attitudes had no significant relationship towards online posts and/or towards the accommodation businesses of any kind, there viii appeared to be a very weak relationship in the attitude towards accommodation businesses of the X Generation. Also a very weak relationship was found in the Y Generations attitude towards sharing and accommodation businesses. Generation Z, on the other hand, has a weak relationship in their attitude towards shared online posts, while there is no significant relationship in their attitude towards accommodation businesses. |
URI: | http://hdl.handle.net/11607/4478 |
Appears in Collections: | Yüksek Lisans |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
3248.pdf | Şafak Topçu Yüksek Lisans Tez Dosyası | 1.63 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.