Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4464
Title: Kruvaziyer turizminde marka sadakatinin değerlendirilmesi: modern kruvaziyer gemileri üzerine bir araştırma
Other Titles: Evaluation of brand loyalty in cruise tourism: a research on modern cruise ships
Authors: KARAKAŞ TANDOĞAN, Gülnur
Ay, Selçuk
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
Keywords: Kruvaziyer Turizmi, Kruvaziyer İşletmeleri, Marka, Marka Sadakati
Cruise Tourism, Cruise Companies, Brand, Brand Loyalty
Issue Date: 11-Nov-2021
Publisher: Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Citation: Ay, S. (2021) Kruvaziyer turizminde marka sadakatinin değerlendirilmesi: modern kruvaziyer gemileri üzerine bir araştırma (yayınlanmamış yüksek lisans tezi) Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın
Abstract: Günümüzde turizm sektörünün gelişim gösteren alanlarından biri olan kruvaziyer turizminde işletmeler rakiplerine karşı avantaj elde edebilmek için büyük bir rekabet içerisindedir. Bu nedenle kruvaziyer işletmeleri, misafirlerine karşı verdikleri hizmetleri en iyi şekilde sunmakta ve marka sadakati oluşturmak için büyük çaba sarf etmektedir. Bu çalışmada kruvaziyer turizmine katılan misafirlerde, marka sadakatinin ölçülmesi üzerine bir araştırma yapılması amaçlanmıştır. Araştırmada ikincil veri olarak literatürden faydalanılmış ve birincil veri elde etmek için nicel yöntem olan anket tekniği kullanılmıştır. Çalışmada dünyaca ünlü iki kruvaziyer (Crystal Cruises International, Royal Caribbean International) gemisinin misafirleri anket katılımcısı olarak ele alınmıştır. Araştırma üç ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, kruvaziyer turizminin tanımı, tarihsel gelişimi, etkileri ile ilgili bilgiler verilmiştir. İkinci bölümde, markanın tanımı, markanın tarihsel gelişimi, markanın faydaları, marka sadakati, marka sadakati boyutları, turizmde marka sadakati gibi konulara yer verilmiştir. Üçüncü bölümde ise, araştırmanın ayrıntılı bir şekilde açıklaması ve çalışma kapsamında uygulanan anketlere ait veri analizlerinin açıklamaları yer almaktadır. Araştırma kapsamında veriler, 2019 Ocak ayı ile 2020 Şubat ayları arasında kruvaziyer gemilerinde misafir olan 390 kişiye uygulanan anketlerle elde edilmiştir. Araştırmada yapılan analizler sonucunda; kruvaziyer turizminde ekonomik etkenlerden çok katılımcıların hizmet kalitesine ve güvenilirliğe önem verdikleri ortaya çıkmıştır. Ayrıca katılımcıların kruvaziyer gemilerine olan marka sadakat düzeyleri oldukça yüksek çıkmıştır.
Nowadays, in cruise tourism, which is one of the developing areas of the tourism sector, companies are in great competition to gain an advantage over their competitors. For this reason, cruise companies provide their guests with the best services and make great efforts to build brand loyalty. This study is aimed to do a research on measuring brand loyalty among guests participating in cruise tourism. Throughout the research, literature was used as secondary data source and quantitative method of survey was used to obtain primary data. The guests of two world-famous cruise ships were observed as participants in the study. The research consists of three main sections. In the first section, information about the definition, historical development and effects of cruise tourism is given. In the second section, topics such as the definition of the brand, the historical development of the brand, the benefits of the brand, brand loyalty, brand loyalty levels, brand loyalty in tourism are covered. In the third section, there is a detailed explanation of the research and the explanations of the data analysis of the surveys applied within the scope of the study. Within the scope of the research, the data were obtained through surveys applied to 390 people who were guests on cruise ships between January 2019 and February 2020. As a result of the analysis made in the research; It has been revealed that in cruise tourism, the participants give more importance to service quality and reliability rather than economic factors. In addition, the brand loyalty level of the participants to the cruise ships was very high
URI: http://hdl.handle.net/11607/4464
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3268.pdfSelçuk Ay Yüksek Lisans Tez Dosyası1.27 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.